• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.669 stemmen

MovieMeter Contest

zoeken in:

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Black Math schreef:

In Don Oswaldo's contest vallen toch ook zeker twee fragmenten te vinden met enig zoekwerk.

Dat is dus het probleem. Het gros heeft geen zin (veel) zoekwerk te verrichten. Ik vind het niet erg om wat zoekwerk te doen, maar ik ga geen zoekwerk verrichten om mijn totaal op 2 te krijgen. Elke contest zou gewoon fragmenten moeten bevatten die je binnen 30 seconden geraden hebt. Zelfs als je er 0 van hebt gezien.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

Zoals ik al zei, waarschijnlijk valt er nog wel een stuk meer te vinden, maar zover ben ik nog niet. En wat raadbaar binnen 30 seconden is, hangt ook per persoon af. Stel ik heb nog nooit Titanic gezien, dan komt die hand tegen die beslagen ruit me ook onbekend voor.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Black Math schreef:

In Don Oswaldo's contest vallen toch ook zeker twee fragmenten te vinden met enig zoekwerk.

Dat zullen dan wel die twee zijn die ik gevonden heb. Tja, niet elk fragment loont het om de film daarvan op te zoeken. Fragment # 1 lijkt mij zo te komen uit een aflevering van "National Geographic" of "Discovery". Ik heb toch echt geen zin om daarvan de film op te zoeken, want ik ga die film echt niet bekijken.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

chevy93 schreef:

Elke contest zou gewoon fragmenten moeten bevatten die je binnen 30 seconden geraden hebt. Zelfs als je er 0 van hebt gezien.

Die zitten ook gewoon in deze contest. 7 en 8 zijn redelijk instant herkenbaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Enkel 1 & 7 herkende ik direct, maar ook die laatste film heeft nog geen 500 stemmen. Kan mee heel goed voorstellen dat heel veel kijkes niets direct herkennen. Vind het verder wel een leuke en mooie quiz, maar ik ben er toch echt voor dat het vooral niet t e moeilijk wordt gemaakt.

@ Wibro 1 zou je direct moeten kennen. Film heeft toch redelijk wat media aandacht gehad. Geen onbekende regisseur ook.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Ik had 8 anders zonder ooit een trailertje of wat dan ook van de film te zien. Scene uit 7 is ondertussen iconisch, komt ook zo van de DVD cover.

Verder ook een scene of 3-4 die erg eenvoudig ge googlen zijn.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Scene 7 weet ik ook; wie biedt?

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

En weer twee erbij gegoogled, zo moeilijk is het dus niet.

wibro schreef:

(quote)

Dat zullen dan wel die twee zijn die ik gevonden heb. Tja, niet elk fragment loont het om de film daarvan op te zoeken. Fragment # 1 lijkt mij zo te komen uit een aflevering van "National Geographic" of "Discovery". Ik heb toch echt geen zin om daarvan de film op te zoeken, want ik ga die film echt niet bekijken.

Afleveringen van National Geographic en Discovery mogen niet op deze site. Dat sluit al een hoop uit.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ongeveer de helft is makkelijk te vinden met wat slim googlewerk. Erg leuke contest, aantal tips uitgehaald Zoals # 15.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

Als je op mij doelt, snap ik niet waar je het over hebt.

Tja, er zijn maar 2 mensen die klagen over de moeilijkheidsgraad. En zeg nu niet dat jouw contest zo makkelijk was. Misschien een handvol films die makkelijk te raden zijn, en dat is bij DonOswaldo ook het geval.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Nomak schreef:

Misschien een handvol films die makkelijk te raden zijn, en dat is bij DonOswaldo ook het geval.

Voor jou misschien. Bij mijn contest zaten zeker 3 fragmenten die je letterlijk kon intypen bij google en binnen 30 seconden het fragment zou hebben geraden, verder nog een top 250 film, een paar films die veel filmliefhebbers die veel films hebben gekeken direct zouden herkennen (Any Way The Wind Blows en Dancin' In The Dark). Bovendien had je mijn meningen door kunnen kijken naar stemloze meningen. 6 films raden had zeker te doen moeten zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Any Way The Wind Blows en Dancin' In The Dark heb ik nog nooit van gehoord. Maximum twee fragmenten van jou zou ik zo herkennen. De rest zou heel wat zoekwerk zijn.

Bij DonOswaldo's contest herken ik 5 fragmenten door er maar 2 seconden naar te kijken. De film van fragment 5 heb ik ook niet gezien, maar ook daar hoef je niet eens de hele scène te zien om de titel te kunnen raden.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Nomak schreef:

De film van fragment 5 heb ik ook niet gezien, maar ook daar hoef je niet eens de hele scène te zien om de titel te kunnen raden.

Bedankt Nomak .

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Reinbo schreef:

@ Wibro 1 zou je direct moeten kennen. Film heeft toch redelijk wat media aandacht gehad. Geen onbekende regisseur ook.

Ik heb hem gevonden maar de film zegt mij helemaal niks. De regisseur is wel redelijk bekend ja.

Clueless

• 1085 berichten
  • 2030 stemmen

En nu maar wachten op de verlossende tip voor fragment 4

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Na alle (zwarte) komedies van Bungel (allemaal films waarvan ik nog nooit gehoord had)

Je zou er eens je voordeel mee kunnen doen, zeg!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij zijn dit geen zwarte komedies, trouwens. Hooguit die laatste, misschien.

Nee, valt me zwaar tegen weer, dat gezeur over hoe 'moeilijk' het allemaal is. Sterkte daarmee deze week, DonOswaldo, enneh, complimenten voor de contest!

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Nomak schreef:

De rest zou heel wat zoekwerk zijn.

Ik heb toch net uitgelegd dat ze zo te vinden waren?

Nomak schreef:

Bij DonOswaldo's contest herken ik 5 fragmenten door er maar 2 seconden naar te kijken. De film van fragment 5 heb ik ook niet gezien, maar ook daar hoef je niet eens de hele scène te zien om de titel te kunnen raden.

Het is maar net waar je interesses liggen. Dat jij er zo 5 herkend van zijn contest, ligt natuurlijk aan het feit dat de grote lijn van de contest uitstekend bij jouw smaak past.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ach kom op chevy, die van DonOswaldo zullen net zo makkelijk te googelen zijn als die van jou. De meeste fragmenten zijn toch heel duidelijk, er komen zelfs hoofdpersonages in beeld.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ok, mag jij mij achteraf vertellen waar ik op had moeten googlen.

Meneer Bungel schreef:

DonOswaldo, enneh, complimenten voor de contest!

Leuke contest, dat er niet van hoor.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Derde update Moviemeter Contest #108:

22:48u JDSsmetje raadt 3 fragmenten.

00:25u wibro besluit ook mee te doen met de Contest en begint met 2 correcte antwoorden.

01:04u Ook Black Math is van de partij en begint met 4 goede antwoorden.

10:59u Onderhond & Lin openen met 10 correcte antwoorden.

11:18u wibro vindt fragment 6.

12:13u Black Math vindt fragment 1 erbij.

12:27u En ook fragment 7 wordt gevonden door Black Math.

13:55u Co Jackso vindt fragment 1.

14:16u wibro vindt fragment 5.

14:22u wibro blijft aan de gang en vindt ook fragment 1.

16:13u Meneer Bungel raadt fragment 3 en komt daarmee weer gelijk met Reinbo & Clueless.

17:30u Meneer Bungel raadt dan ook fragment 13 en kraakt daarmee als eerste de Contest! (Gefeliciteerd! )

17:36u Norma raadt fragment 11.

18:36u Yuffira_San weet m.b.v. mijn tip ook fragment 14 te raden.

18:44u Yuffira_San en belchinees vinden fragment 6.

19:09u Tomson_ besluit ook mee te doen en opent met 7 goede antwoorden.

19:34u wibro raadt fragment 10.

19:41u wibro raadt ook fragment 15.

20:45u wibro raadt ook fragment 9 erbij.

20:53u Black Math raadt fragment 14 erbij.

15 goed:

Meneer Bungel (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15)

14 goed:

Reinbo & Clueless (1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15)

11 goed:

jeroentjuhhhhh (1, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15)

10 goed:

Onderhond & Lin (1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15)

Yuffira_San & belchinees (1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15)

8 goed:

Norma (1, 2, 5, 6, 7, 11, 14, 15)

wibro (1, 5, 6, 7, 9, 10, 14, 15)

7 goed:

Tomson_ (1, 5, 6, 7, 8, 12, 15)

Black Math (1, 3, 6, 7, 9, 14, 15)

6 goed:

stephan73 (1, 5, 7, 8, 14, 15)

Co Jackso (1, 6, 7, 8, 12, 15)

5 goed:

kappeuter (1, 2, 6, 7, 15)

4 goed:

Observator (3, 7, 12, 15)

3 goed:

JDSsmetje (2, 6, 15)

2 goed:

Thorak (8, 14)

MovieMeter Contest #108 on Vimeo

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Goldenskull schreef:

Hé Don, ik zie wel veel dt-fouten .

Af en toe ben in inderdaad wat nalatig

En over de moeilijkheidsgraad. Ik heb inderdaad niet een gros aan 1000 stemmen filmpjes gepakt, maar dacht dat dit toch aardig overeenkwam met de moeilijkheidsgraad van de andere contests. Valt me ook opzicht nog best mee, vooral Meneer Bungel is erg ver gekomen met raden.

Maar goed, fragment 15 is makkelijk te googlen met de combinatie van een bekende naam die we te zien krijgen en een woord uit de gesproken tekst (of i.c.m. de naam van de spreekster als je haar stem herkent).

De regisseur van fragment 4 is ook de regisseur van een onbekende horror/sci-fi trilogie.

Ondanks dat fragment 2 afkomstig is uit een buitenlandse film, is de actrice in kwestie ook een actrice in menig amerikaanse films en daar aardig bekend.

Fragment 5 is het enige fragment met minder dan 50 stemmen.

Een acteur die we in fragment 6 te zien krijgen speelt ook in de bekende film Iron Man (2008).

De film van fragment 12 gaat over een soort metamorfose (op z'n zachtst gezegd).

In de film van fragment 14 speelt ook een erg bekende Chinees-Amerikaanse actrice (is alleen niet in het fragment te zien).

Een ander fragment staat tussen me recente stemmenlijst.

Zo, toch alweer een aantal tips die je als het goed is wat verder kunnen helpen.

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Gefeliciteerd Meneer Bungel! Ik kom niet eens in de buurt deze ronde

Clueless

• 1085 berichten
  • 2030 stemmen

Van harte Meneer Bungel. You did it again

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt en jullie succes nog!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Meneer Bungel gefeliciteerd.

Jammer dat de regisseur van 4 geen bekende triologie op z'n naam heeft.

Wat is eigenlijk 'onbekend'? Ken zelfs ik 'm niet?

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Om je aan het zoeken te houden: je hebt op het eerste deel gestemd

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Fragment 4 heb ik gevonden via de acteur die de auto bestuurt, de regisseur heb ik nooit van gehoord.

-edit- en ook bedankt en succes nog, Reinbo!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik herken 'm wel, maar kan 'm niet plaatsen.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Ook maar een kleine tip over de acteur uit fragment 4:

Genomineerd voor een Oscar voor een bijrol en heeft een broer die ook bezig is in de film- en televisiebusiness.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.