menu

Film / Filmgames / Laddercompetitie

zoeken in:
Ik heb dit ooit eens meegedaan op Musicmeter en ik vondt het zeer fijn, raar dat het hier precies nog niet bestond. Het is eens iets anders dan die gewone tops die je hier kan bekijken en ik denk dat het resultaat ook zeker anders gaat zijn.

Het werk zoals een knock out maar dan met een rangschikking. Ik noem een film die ik graag in deze top zou zien staan bv Angst essen Seele Auf
de volgende (nu eender wie maar na de eerste knock out degene die voor de beslissing heeft gezorgd) kiest dan een uitdager voor die film. Bv Scream
De eindstand wordt natuurlijk 5-0 voor angst en angst komt op de eerste plaats en scream op de 2de
zo komt er dan steeds een titel bij die probeert zijn weg naar de top de nemen. Nieuwe films beginnen steeds onderaan!
Als het je beurt is om een film te kiezen mag je ook ipv een nieuwe in te voeren een film proberen hoger te zetten. (Beter hiermee wachten tot er wat meer films staan)
Dan mag een film een andere film uitdagen die 5 plaatsen hoger staat. (Anders zou hij onmiddelijk naar boven kunnen natuurlijk )
Als hij de top 10 bereikt moet hij elke film daarin uitdagen om hoger te gaan.

Eeeeeuhhmm om misschien een grote diversiteit aan film te krijgen en dus niet allemaal Aziatische (waar er hier wel veel mense verzot op zijn) of actiefilms is het mischien ook fijn om een genre of land of jaar te kiezen waar er nog niet vele films van zijn (niet verplicht natuurlijk)

Waarschijnlijk denken de mensen die dit lezen wat een warboel allemaal waar gaat dit heen maar het zou dus daadwerkelijk moeten lijden naar een mooie lijst van films.
In het begin komen er natuurlijk veel nieuwe films bij en dan stel ik voor om tog zeker tot de 100 te gaan voor er echt onderling geschoven gaat worden.

We zullen wel zien hoe het loopt maar het zal wel lukken zeker.

Als eerste film kies ik waarom niet: Angst essen Seele Auf
Nu mag iemand een uitdager kiezen en dan spelen we een knock out voor de eerste plaats (tot 5)

REGELS IN EEN NOTENDOP: (gepikt van MuMe ja )
----------------------------------------------
1. Een nieuw toegevoegde film begint steeds onderaan de lijst.
2. Als die film een KO wint, MOET ie blijven staan en komt ie tegen de film die een plaats hoger staat.
3. Wanneer de nieuwe film verliest, blijft ie staan op de positie waar ie dan beland is.
4. Er zijn dan twee keuzemogelijkheden:
------ ofwel een nieuwe film en weer terug naar stap 1.
------ ofwel een film die al in de lijst staat uitkiezen en die laten strijden met de film direct erboven. In dat geval verder vanaf 2. Zo loopt het dus steeds door.

KristofBeckers schreef:
Waarschijnlijk denken de mensen die dit lezen wat een warboel allemaal waar gaat dit heen maar het zou dus daadwerkelijk moeten lijden naar een mooie lijst van films.

Nee hoor, het is net boksen (inclusief knok-outs).

Als je het niet erg vindt bijt ik het spit af met De Uitverkorene.

Bijt maar af

Angst essen seele auf (1974) - De Uitverkorene (2006)
1-0

Reinbo
Snap er niets van en ken beide films niet. Wat nu?

Reinbo schreef:
Snap er niets van en ken beide films niet. Wat nu?

Dan kan je nu niet echt meestemmen maar later zal er wel een film inkomen die je wel kent dus kan je daarop stemmen, het is de bedoeling zo een lijst te maken met films. Als jij er straks mss een andere film in plaatst kan je er voor zorgen dat hij op de eerste plaats komt

En films uit de top 250 mogen niet?

Ik denk wel dat films van de top 250 mogen, he??

Alle films mogen mee doen

Film Pegasus (moderator)
En je zegt, 'als het je beurt is mag je een film kiezen'... Is dat dan 1 film per gebruiker of zo?

Nee, wie bij deze film de beslisende 5de stem zet mag de volgende film kiezen. Die begint dan onderaan de ladder wie de film die dit duel verliest.
Als hij dan verliest blijft hij onderaan staan en als hij wint komt hij een trapje hoger en kan hij voor de eerste plaats gaan.

Leuk spel! Zodra ik een film zie die ik ken zal ik meedoen!

Mss tog beter met wat bekender begonnen dan ging het beter vooruit
Ik wou nog met stalker beginnen maarja dan is er al een onverslaanbare nummer 1

Reinbo
Niet handig om met twee weing bekende films te beginnen, misschien herstarten met twee bekendere films? Of mis ik dan de essentie?

lowhusky
2-3 en ik snap het spel niet, korter uitleg zou fijn zijn

Ik sluit me aan bij Reinbo. Zo'n nieuw spelletje kun je beter met wat bekendere films beginnen.

Ok we zullen opnieuw beginnen met wat bekendere films
euhm dan kies ik als eerste film
Gone with the wind
nu mag iemand een uitdager zoeken voor deze film

vergeet maar allemaal de knock out hiervoor
wie het niet snapt moet maar even meestemmen en dan zal je wel zien hoe het gaat

dit is een link naar de regels van hetzelfde op mume
http://www.musicmeter.nl/fo...

Dan Casablanca daar maar tegenover zetten ?

Is goed

Casablanca - Gone with the wind

Maar nu maak je het me wel moeilijk
eeuuhm
1-0 denk k

kiriyama
4-0

Degene die nu de beslissende stem geeft mag een volgende film kiezen die dan weer onderaan begint dus tegen gone with the wind als die dat wint mag hij het tegen casablanca opnemen

lowhusky
5-0

Dus nu hebben we:

1. Casablanca
2. Gone with the Wind

en lowhusky mag een film noemen die dan tegen Gone with the Wind moet 'strijden'.

Zo zit dat
nu zijn we hopelijk vertrokken tot we een mooie lange lijst krijgen

lowhusky
It's A Wonderful Life dan maar

3.It's A Wonderful Life - 2.Gone with the Wind
0-1

oude films nemen is zeker niet verplicht

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:15 uur

geplaatst: vandaag om 06:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.