- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Onbekende Parels
Knock-Out: Onbekende Parels
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
3-0
Een van de beste films allertijden tegen een van de beste animes.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Wat is dit nou weer voor onzin, Det Sjunde Inseglet heeft het moeilijk tegen een of andere b-film? 
Misschien eerst de film bekijken voor je be(voor)oordeelt ?
Jammer, te laat om the WM te redden 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
5-0 It's a Wonderful Life, een film die iedereen een dezer dagen natuurlijk moet kijken 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Heb je wel een van beide films gezien, ROOSKY ? 
Tja, het jaartal van the Wicker Man stond er natuurlijk niet bij.
Roosky heeft de remake gezien, en ik meen begrepen te hebben dat deze minder goed is dan het origineel.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
22. Man Who Shot Liberty Valance, the - Spider
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
23. Taste of Tea, the - Giornata Particolare, una
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wicker man, Visitor Q, Spider eruit?
Ga eens wat echte parels kijken, stelletje mainstreamers.... 
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
4-0
@ reinbo, met rambo 2 in je top 10 kan ik dat ook over jou zeggen. 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
5-0, Giornata niet gezien, maar betwijfel of die ToT kan toppen..
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Wicker man, Visitor Q, Spider eruit?
Ga eens wat echte parels kijken, stelletje mainstreamers.... 
Waar slaat dat nu op? Is The Seventh Seal nu opeens mainstream geworden? Ik vind de drie films die door zijn gegaan zeer sterk. Terechte overwinningen wat mij betreft.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waar slaat dat nu op? Is The Seventh Seal nu opeens mainstream geworden? Ik vind de drie films die door zijn gegaan zeer sterk. Terechte overwinningen wat mij betreft.
Vergeleken met de cult van The Wicker man is SS een behoorlijk braaf en weinig beijzonder, matig art house filmpje. Zeker binnen de Parels KO in Bergman Mainstream te noemen. Om over die andere twee maar te zwijgen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Bull! Toen ik hier op MM kwam had bijna niemand van Ingmar Bergman gehoord. Toen was het extreme art house. Maar nu wat meer mensen de film gezien hebben, en de film goed bij een ruimer publiek ligt zijn de mensen weer aan het miepen dat 't te mainstream is. Wat een gelul toch.
Zwijg maar ja want er komt toch niets zinnigs uit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg, als jij binnen de context van de onbekende parel ko net gaat doen als of Bergman, Ford en Les Diaboliques (inclusief remakes) het summum is van wat er te ontdekken valt, doe je jezelf en alle anderen te kort. Bergman heeft tig films gemaakt, die allemaal kwa toon en sfeer elkaar niet veel ontlopen. (En vrij saai zijn IMO, niet slecht, maar wel saai.) The Wicker Man is een unieke en uitzonderlijke film, die geen enkele gelijksoortige kent.
En zeker de uitschakeling van het gedurfde en baanbrekende Visitor Q door een middelmatig ouderwets thrillertje is een schande.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Wat is dit nu voor flauw gedoe? Bergman maakt een film over levensvragen en geloof (en binnen dat kader is het nog steeds een uniek hoogtepunt in de cinema, een icoon zelfs met de dood als persoon, schakende tegen een sterveling) en The Wicker Man is een uniek campy filmpje. Maar jij gaat dus echt niet bepalen of ik meer waarde moet hechten aan het serieuzere unieke The Seventh Seal of het luchtigere unieke campy The Wicker Man. Ze zijn beiden bijzonder genoeg.
Miike ook, Tsukamoto ook, Fellini ook. Dat geldt voor alle auteurs.
Wat jij vindt, moet je naar de politie brengen. Moeten wij er dan maar in mee gaan?
Gebaseerd op sfeer, of enkel plot? Qua sfeer zijn er genoeg die binnen dezelfde trant vallen. Ik noem een Performance van Roeg of een Blow Up van Antonioni etc
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
[Miike ook, Tsukamoto ook, Fellini ook. Dat geldt voor alle auteurs.
Oei, oei oei. Juist Miike heeft een erg verschijden oevre. En ook Tsukamoto heeft met Tetsuo, Gemini en Vital zeer uiteenlopende films voorgebracht... Fellini vind ik ook geen onbekende Parel, maar juist erg bekend.
Vind Performance ook niet te vergelijken met The Wicker Man.
Anyway, jij kent The Wicker Man ten minste nog, durf ik van de ander SS stemmers niet te zeggen...
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dat "middelmatige" thrillertje heeft een net zo shockerende conclusie als The Wicker Man. Ik heb Visitor Q niet gezien maar ik heb gehoord dat 't een absurde uitwerking is van Pasolini's Teorema (een film die ik wel zag). Waarom doet die film niet mee? En welke van de twee zou dan unieker zijn? Het originele plot-format van Pasolini met zijn sobere serieuze uitwerking of de waarschijnlijk absurde shockerende uitwerking van Miike? En mogen we zelf dan kiezen wat we prefereren of wat we unieker vinden?