- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Onbekende Parels
Knock-Out: Onbekende Parels
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Qua campy jaren 60/70 sfeer toch wel?
Dan moeten jullie daar maar eens fatsoenlijke regels voor opstellen.
Ik zie dagelijks meesterwerken verdwijnen uit die toernooitjes zonder dat ze gezien zijn.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb 5 a 6 films van de man gezien en ik vind dat Miike qua sfeer en stijl lang niet zo wisselend is als jij nu beweert. En zelfs Fellini (hoe bekend hij nu misschien ook mag zijn) heeft ook onbekende parels gemaakt. Denk aan een Notti di Cabiria.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Qua campy jaren 60/70 sfeer toch wel?
Dan moeten jullie daar maar eens fatsoenlijke regels voor opstellen.
Ik zie dagelijks meesterwerken verdwijnen uit die toernooitjes zonder dat ze gezien zijn.
Ik vind Performance nog een stuk campier, stuk psychedeliser ook. Maar bieide films hebben idd te gekke liedjes, da's een overeenstemming. Anyway, ik baal er gewoon flink van dat drie van mijn favoriten er op rij uitliggen (Had alleen verwacht dta Spider het niet zou redden.) Ga om het goed te maken Visitor Q maar eens in de pakketservice stoppen. 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ga om het goed te maken Visitor Q maar eens in de pakketservice stoppen. 
En the Wicker Man is tegenwoordig voor 7,5 Euro verzending inbegrepen te koop bij Play. Ook daar geen beletsel meer dus.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
unieke en uitzonderlijke film, (...) gedurfde en baanbrekende (...).
Allemaal woorden die precies slaan op Det Sjunde Inseglet:
"Starring Max von Sydow, Gunnar Björnstrand and Bibi Andersson, this story of a Knight who plays a game of chess with Death as he returns from the Crusades, made Bergman the cult director of the late-'50s. Its beautiful high-contrast images of medieval Sweden and von Sydow's anguished performance made for icons of a new existentialist cinema that resonated deeply with a world at the height of the Cold War. To late-'50s audiences it asked what metaphysical schemas and values humanity can possibly live by in a time when apocalyptic death is a daily threat, and when structures of belief seem to bring only regression, blindness and servitude.
Like Rome, Open City (Rossellini, 1945) and Rashomon (Kurosawa, 1950) before it, The Seventh Seal was a watershed 'foreign film' in its critical and audience impact around the world. It became perhaps the central work in a halcyon period for 'art cinema', opening the way in the US and Britain for the early-'60s successes of Fellini, Antonioni and the nouvelle vague. Stamping its images into the cultural memory of world cinema, The Seventh Seal's aesthetic and thematic richness also hugely influenced the development of film societies and then academic cinema studies in North America."
(Bron: sensesofcinema.com)
Dus dit soort teksten:
Vergeleken met de cult van The Wicker man is SS een behoorlijk braaf en weinig beijzonder, matig art house filmpje.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
is behoorlijke onzin.
Vind jij....maar jij kent The Wicker Man en Visitor Q ook niet.
(Om maar te zwijgen van je 'eigen' mening over Seventh Seal.)