• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Knock-Out: Onbekende Parels

zoeken in:

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Dan moet die dringend een paar plaatsjes gaan zakken

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

2-4

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

3-4

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

4-4

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

5-4! Duh

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Finisterra schreef:

Jezus... Zerkalo er nu al uit.

Maar goed, ik ken die andere film niet, dus een juist oordeel heb ik niet (al verwacht ik niet dat ik hem beter zal vinden).

Net zoals al de stemmers voor 'The Good Long Friday', die Zerkalo ook niet gezien hebben. Is het nu ineens niet meer nodig, dat je beiden gezien hebt? (gewoon een vraag, geen verwijt)

Ik ken wel 5 andere films van Tarkovski, weet daarom vrij zeker dat ik The Long Good Friday beter vind. Echt een aanrader als je van Engelse gangsterfilms houdt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

22. Du Rififi Chez les Hommes - Huitieme jour, le

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

En dit topic lijkt trouwens verdacht veel op deze...

Lijkt er helemaal niet op. De enige kwalificatie om aan de andere mee te doen, was dat de film nog geen knock-out gewonnen mocht hebben, waardoor bijna alle kaskrakers toegelaten waren, en het gewoon een herkansing voor de verliezers was.

In deze knock-out mogen enkel films die max. 250 stemmen kregen meedoen, waardoor zeker minder bekende films op de voorgrond zullen treden.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

0-1

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

De insteek is misschien dan wel anders maar ik zie toch wel een boel overeenkomsten. Ook had ik persoonlijk de lat bij een 100 a 150 stemmen gelegd maar een 250 stemmen als grens is op zich ook wel te doen. Ik krijg toch iedere keer het idee dat ik haast amper de tijd heb om iets voor te dragen, maar dat kan ook aan mij liggen

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

De insteek is misschien dan wel anders maar ik zie toch wel een boel overeenkomsten. Ook had ik persoonlijk de lat bij een 100 a 150 stemmen gelegd maar een 250 stemmen als grens is op zich ook wel te doen. Ik krijg toch iedere keer het idee dat ik haast amper de tijd heb om iets voor te dragen, maar dat kan ook aan mij liggen

De discussie duurde iets meer dan 2 dagen. Het is natuurlijk zo dat er best wel MMers niet zullen langsgekomen zijn tijdens die 2 dagen, maar dat kan ook als het een week duurt (vakantie,...). Daarnaast staan ook alle hoog-geplaatste films uit de tiplijst erin.

Van de 8 kwartfinalisten uit de andere KO mogen er hier maar 2 meedoen, toch niet zoveel gelijkenissen. Daarenboven zijn er voor alle KO's gelijkenissen, als je eens de halve finalisten op een rijtje zet.

250 was een compromis, sommigen wilden het hoger, anderen lager.

Enneuh ... voor je zegt dat je geen kans had nominiaties voor te dragen, momenteel wordt er een animatiefilm knock-out voorbereid

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

Een film als bijvoorbeeld Spirit: Stallion of the Cimarron lijkt mij niet echt een onbekend pareltje en zo zijn er nog een paar dubieuze voorbeelden. Gelukkig is het verder een prima lijst Ik zal die andere KO maar even goed volgen in dat andere topic!

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

Een film als bijvoorbeeld Spirit: Stallion of the Cimarron lijkt mij niet echt een onbekend pareltje en zo zijn er nog een paar dubieuze voorbeelden.

Als er maar een paar dubieuze voorbeelden zijn, valt het nogal mee. Je moet een keuze maken : ofwel leg je titels op, zonder inspraak, met veel kritiek tot gevolg, ofwel laat je iedereen vrij te nomineren, tot je aan je aantal komt. Er werd voor het laatste gekozen, maar dan kan je moeilijk de inzendingen beginnen te bekritiseren of censureren. Hoe dan ook, de zwakkere zullen er in de eerste 2 rondes snel uitgaan, lijkt me.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

22. Du Rififi Chez les Hommes - Huitieme jour, le

1-1 tegenstem

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

2-1

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

2-2 huitieme jour is een echt pareltje

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Art schreef:

Een film als bijvoorbeeld Spirit: Stallion of the Cimarron lijkt mij niet echt een onbekend pareltje en zo zijn er nog een paar dubieuze voorbeelden.

Slechts 100 stemmen dus onbekend. En 3.2 sterren is zeker niet slecht. Onderschatte animatiefilm.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

3-2 Net als KrisV

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

4-2

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

5-2 tegenstem

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

23. Bad Lieutenant - Sonatine

0-1

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

0-2

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

1-2 Bad Lieutenant

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

1-3

Bad Lieutenant is een nogal zwakke film eigenlijk, zker ivm de emotionele impact en de visuele kracht van Sonatine.

bebdn

• 1884 berichten
  • 1148 stemmen

1-4

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

1-5

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

24. Jin–Roh - Krieger und die Kaiserin, der

0-1

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

1-1

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

2-1 Tywker één van de weinigen die verbeterde door internationaler te gaan. Z'n Duitse films vind ik maar ondermaats.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pas. Ik ken beide niet. Wil ze wel allebei zien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.