- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat in AN op een moment veel teveel shots met helicopters in beeld heeft, mag ik hem daarop afrekenen?
Nee, da's maar in één scene, de rest speelt zich af op een boot! Bovendien zitten er veel te veel cowboys in OUATITW. 
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar die cowboys hebben een duidelijk nut.
Op een gegeven moment heb ik de indruk dat er helicopters voorbijvliegen enkel en alleen omdat dat ze er cool uitzien.
Anyway, ik twijfel te fel ik trek men stem terug.
4-8
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
6-10 Snap echt niet wat er zo bijzonder is aan de cinematografie van AN.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En terecht!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En terecht eruit. 
Wel tegen AN ja..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
6-10 Snap echt niet wat er zo bijzonder is aan de cinematografie van AN.
Overweldigende filmopnames in de lucht, ongenaakbaar oog voor detail bij het schieten van shots, bizarre belichting bij nachtopnames.. zie verder wat reinbo al schreef 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een schitterende winnaar.
Apocalypse Now 
Cinematography by Vittorio Storaro
Oscarwinnaar voor cinematografie van 1979. (Zijn we het eindelijk een keertje eens
)

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onterecht
Verklaar u nader. Cinematografisch hoogstaande cinema. Wellicht had je persoonlijk een andere favoriet, maar Apocalypse Now valt niets op af te dingen, maar doe gerust een poging.....
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Een mooie winnaar, had liever Clockwork gezien maar deze is ook mooi.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
1-5 durf zelfs te beweren da G.I. Jane cinematografisch mooier is dan Balde Runner.
Als ik jou was zou ik Blade Runner zo snel mogelijk herzien!
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Cinematography by Vittorio Storaro
Oscarwinnaar voor cinematografie van 1979. (Zijn we het eindelijk een keertje eens
)
De man achter Il Conformista!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dit zijn de 'hoogtepunten' die jij aanhaalde. De misschien leuke cinematografische vondsten worden de grond ingeboord omdat de scenes te lang uitgesponnen worden. Hoe langer de scene voortrekt, hoe meer je je gaat irriteren aan de scene.
De opnames tijdens de luchtaanval vond ik niet echt iets bijzonder, en dat gevoel werd nog eens versterkt door die verschrikkelijke bombastische muziek eronder.
De poetische nachten bij Kurtz waren al helemaal slaapverwekkend en deden de film de das om en overschaduwden de goede acteerprestatie van Sheen, die voor mij de film redt. Brando zit ergens in een donker hoekje een beetje te brabbelen. Meer doet hij niet.
Nee, dan heb ik toch veel betere cinematografie gezien. Dolls, Survive Style 5+, Kill Bill, Snatch... Allemaal veel leuker dan Apocalypse Now.