- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
met jou suggeste gaat een KO eeuwig duren vrees ik.
Dan toch zeker vanaf de 8ste finales ofzo, dan zitten er meestal alleen nog maar bekende films in.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
(Trouwens, best aardig filmpje dat GI Jane, helemaal niet zo slecht als iedereen 'm graag wil vinden.)
Helemaal mee eens.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Misschien niet zozeer slecht maar wel erg over the top en kompleet nergens opslaand.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Misschien niet zozeer slecht maar wel erg over the top en kompleet nergens opslaand.
Da's Rambo 2 ook, en da's een compliment! 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Dat was ook erg vergaand.
Maar beter dan GI Jane
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dolls eruit, 2001 eruit.
Stelletje prutsers. Alsof OUATITW het moet hebben van zijn cinematografie. Dat wordt ongeveer de zesde zege voor die film.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, die gaat de finale wel verliezen mag ik hopen......
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nee, die gaat de finale wel verliezen mag ik hopen......
Heeft de sterkste tegenstanders verslagen. Bijzonder vreemd dat toch elke keer weer dezelfde films komen bovendrijven, met name Kubrick en Leone. Steken die films echt op elk gebied met kop en schouders uit boven de rest?
Gerry - Stalker had ik wel een mooie finale gevonden. 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Steken die films echt op elk gebied met kop en schouders uit boven de rest?
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Steken die films echt op elk gebied met kop en schouders uit boven de rest?
In zekere zin wel.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
In zekere zin wel.
In welke zin dan? Ik heb OUATITW ook in mijn top10 staan, maar niemand maakt mij wijs dat dit cinematografisch de (op een na) beste film is die er bijstond in deze knock-out.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De fotografie en met name de compositie en kadrering zijn erg stijlvol in OUAITW. Daarbij is het hypnotiserende montage ritme erg sterk. Al met al prachtige cinematografie en niet geheel gek dat dat in een KO (waar democratische factoren de doorslag geven) komt boven drijven.
Natuurlijk zal de een veel meer gecharmeerd zijn van Stalker, Gerry of irriversible , die allemaal 'aparter' zijn, maar de groots gemene deler beslist.... (Iedereen mag dadelijk zijn top 10 met mooise cinematografische werken plaatsen
)
En Kubrick...., da's nu eenmaal een klasse apart. Maar hoeveel regisseurs krijgen en nemen 3, 4 jaar de tijd om een film te maken.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
In de zin dat alles in hun films klopt en bijdraagt tot een bijna perfecte harmonie.
(En natuurlijk dat wat Reinbo gezegd heeft
)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
FINALE 12 punten, 2 verschil.
Welke film heeft de allermooiste cinematografie? (en waarom?)
Once Upon a Time in the West - Apocalypse Now
0-1 AN, de sfeer in Saigon (Ventilator, luxaflex), de schitterende opnames tijdens de luchtaanval, de surrealistische duisternis bij Do lan Bridge en de poetische nachten bij Kurtz. Een visueel meesterwerk! 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Bij deze ga ik duidelijk voor de cinematografie, niet voor mijn favoriete film.
Apocalypse
2-5