menu

Film / Filmgames / Films die aandacht verdienen

zoeken in:
Het gebeurt vaak dat je een film ziet en dat je je dan afvraagt waarom er niet meer mensen hem gezien hebben. Niet getreurd, vanaf nu is daar een oplossing voor .
Enkel films met minder dan 20 stemmen mogen meedoen, en het principe is simpel: je kiest een film uit de lijst die je niet kent, gaat hem bekijken, en als je dat gedaan hebt stem je erop en je vervangt hem in de lijst voor een andere film waarvan je vindt dat hij meer aandacht verdient.

Reinbo schreef:
Op zich een leuk idee, maar het probleem met die filmtitels is dat sommige erg moeilijk te krijgen zijn of veel kosten. Maar ik ben voor en nomineer Eureka van Nicolas Roeg, komt binnenkort uit op DVd in NL.

1. Eureka (1984)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Al elke user nu een tip geeft is die zo gevuld.

1. Eureka (1984)
2. Alice in den Städten (1974)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik vraag me af of 20 niet wat weinig is, maar goed, dat zal dan wel blijken .

Alice in den Städten is een eenvoudige, mooie film die wat mij betreft de vergelijking met Paris, Texas best aankan. En ik heb hem in de videotheek gehuurd ooit, dus hij is te vinden.

Zijn er nog voorwaarden aan deze lijst? of mag je alles plaatsen?

Reinbo
Freud schreef:
Alice in den Städten (1974)

Volgens Google en Amazon is hij zelfs niet op VHS verkrijgbaar....maar als je me het adres van die videotheek geeft wil ik er wel een poging aan wagen.

Herstel, ze hebben 'm ooit gehad in.......Japan

http://www.imdb.com/title/tt0069687/dvd

Probleem bij films is natuurlijk dat die niet zo snel gepindakaast zijn als muziek, dus misschien zou het wel iets opener mogen, met minder obscure films.

Reinbo
Laten we afspreken dat ze via legale wijze op het internet te bestellen moeten zijn. (Niet persé alleen R2) geef dan ook meteen de link erbij.

Film Pegasus (moderator)
1. Eureka (1984)
3. Oliver! (1968)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Oliver! uit 1968 van Carol Reed. Deze film is de beste verfilming van Oliver Twist die ik al gezien heb. Had 11 oscarnominaties, waarvan 5 gewonnen beeldjes. en toch maar 64 stemmen... een tip zou ik dus zeggen.

Reinbo
Film Pegasus schreef:
en toch maar 64 stemmen... een tip zou ik dus zeggen.

Is niet echt 20..... Ik zou misschien voor maximaal 35 stemmen gaan, 64 stemmen (en 11 oscarnominaties) is niet echt onbekend. Zo kan je de hele tiplijst wel erop zetten.

Film Pegasus (moderator)
Reinbo schreef:
(quote)

Is niet echt 20..... Ik zou misschien voor maximaal 35 stemmen gaan, 64 stemmen (en 11 oscarnominaties) is niet echt onbekend. Zo kan je de hele tiplijst wel erop zetten.

Goeie tip!

Geen probleem voor mij. Vond het gewoon een aanrader...

Maximaal 20 stemmen vind ik persoonlijk het beste. Dit komt vooral doordat de 20 + stemmers al terecht kunnen komen in de tip 150. Kijk dan die tiplijst door zou ik zeggen.

Als het boven de 20 stemmen komt heeft dit topic in feite weinig zin.

Maar ik heb gemerkt dat een hoop films waarvan ik vind dat ze wat verwaarloosd worden, eigenlijk wel meer dan 20 stemmen hebben . Ik stel voor om voorlopig 20 te houden, maar als er volgend jaar nog steeds geen film is gewisseld om dan eens uit te kijken naar een iets soepeler systeem...

Film Pegasus (moderator)
1. Eureka (1984)
3. Marcelino Pan y Vino (1955)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik heb dan een andere film in de lijst gestoken. Deze film is enorm goed. Meestal wordt hij rond Pasen gespeeld op tv, alhoewel het nu toch al even geleden is. Een echte aanrader. En amper 6 stemmen.

Ik denk dat ik niet goed begrijp wat hier nou de bedoeling van is. Als ik hier een film in de lijst wil zetten moet ik eerst een andere uit de lijst gezien hebben en die weghalen? Dat lijkt me nogal vreemd.

Waarom is dat vreemd ? Zo wordt jij aangespoord één van bovenstaande films te kijken, krijgt die film wat aandacht en een extra stem, en kan jij een nieuwe film onder de aandacht brengen.

Op MuM werkt het erg goed.

Reinbo
Je kan er nu nog eentje vrij invullen

Maar als een iemand hem gezien heeft verdwijnt hij weer uit de lijst en is er maar een iemand die hem gekeken heeft. Daarbij is de lijst nog niet eens vol. Moeten we die niet eerst vullen voordat we kunnen beginnen.

1. Eureka (1984)
4. Strings
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Met deze nominatie zullen onderhond en Freud het ook wel eens zijn . Een erg mooie film met marionetten.

Aegron

The One Ring schreef:
Maar als een iemand hem gezien heeft verdwijnt hij weer uit de lijst en is er maar een iemand die hem gekeken heeft.

Dat is toch al iets, vind je niet?

Daar heb je wel gelijk in. Hier heb ik nog een weinig bekeken film. Onbekend is hij niet eens, maar heeft wel maar 7 stemmen en is de moeite waard:

1. Eureka (1984)
4. Strings
5. Ben-Hur (1925)
6.
7.
8.
9.
10.

Ik ben ook de enige die Der Schimmelreiter gezien heeft, maar die kun je je besparen

1. Eureka (1984)
4. Strings
5. Ben-Hur (1925)
6. Zhixi (2005)
7.
8.
9.
10.

Zhixi, de absolute meevaller van 2005 . En aegron

1. Eureka (1984)
4. Strings
5. Ben-Hur (1925)
6. Zhixi (2005)
7. Knafayim Shvurot (2002)
8.
9.
10.

21 stemmen. Laten we een kleine foutmarge hanteren

Eindelijk een film die makkelijk te vinden is .

Dus als iemand een film heeft gezien; dan mag hij die film eruit halen en een nieuwe toevoegen?

kos
En als je er nu al één gezien hebt? .

Dan lees je de eerste post nog eens na

je kiest een film uit de lijst die je niet kent, gaat hem bekijken, en als je dat gedaan hebt stem je erop en je vervangt hem in de lijst voor een andere film waarvan je vindt dat hij meer aandacht verdient.

Reinbo
Ik krijg nu de neiging om Mighty Joe Young te gaan kijken om 'm uit de lijst te mogen halen. Ik heb namelijk een grote hekel aan de remake.

& 7. Knafayim Shvurot (2002) heeft 21 stemmen

Ik vrees wel dat deze topic gezien de zeer moeilijke verkrijgbaarheid van de meeste titels snel gaat wegzakken...misschien een lijstje met 25 titels zodat de omloop sneller is.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:27 uur

geplaatst: vandaag om 21:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.