• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.271 stemmen

De Gouden dinges (algemeen discussietopic)

zoeken in:

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Ik zou zeggen eerst een selectie maken van alle mensen die stemgerechtigd zijn.

Some pigs are more equal...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zie eigenlijk ook niet in waarom niet gewoon iedereen mag meedoen. Zo belangrijk is het allemaal niet.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Was niet mijn idee om een selectie te maken, vond het idee dat iedereen mee mag doen ook een betere.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

The One Ring schreef:

Zo belangrijk is het allemaal niet.

Misschien niet, maar wel naar de 'buitenwereld' toe. Ik zou graag hebben dat MM mede door die 'filmprijs' ernstig genomen wordt.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Misschien niet, maar wel naar de 'buitenwereld' toe. Ik zou graag hebben dat MM mede door die 'filmprijs' ernstig genomen wordt.

ja, maar daarom kan je toch niet verbieden aan de in jouw ogen minder goede users qua filmsmaak dan om te stemmen, want dat is allemaal subjectief. Trouwens, als zij dan voor de wat belachelijkere films kiezen, weet je toch dat die films het niet gaan halen, dus ik vind dat het gewoon FOUT is om sommige mensen niet mee te laten stemmen. Dat kan je niet maken en ik snap zelfs niet dat hier nog over gediscussieerd wordt.

Ik wil ook dat MM ernstig genomen wordt maar niet door sommige mensen te discrimineren want dan verdient MM het niet om ernstig genomen te worden.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Jullie hebben het allebei over 'ernstig genomen worden'. Dat is vast een puur Vlaamse uitdrukking, want ik geloof dat het hier een héle andere betekenis heeft...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik stel voor dat we het uitproberen met een fictieve award voor de films uit 2004. Dan kunnen we kijken hoe het loopt en eventueel zaken aanpassen zodat we (zoals Speedy terecht opmerkte) een serieuze award in het leven kunnen roepen. Het is goed mogelijk dat de Moviemeter Filmprijs daardoor inderdaad serieus genomen gaat worden door de buitenwereld.

Mijn voorstel is dus : laten we een proef doen met de films uit 2004. Reacties ?

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

OnCe

• 19 berichten
  • 584 stemmen

Ik vind ook dat je iedereen de kans moet geven om mee te stemmen, daarom het idee van inschrijving. Of je nu pas actief bent op de site (zoals ikzelf) of een "vaste" gebruiker, iedereen die wil schrijft zich in dmv PM (of hoe dan ook), op die manier is het eerlijk en hebben we ook een overzicht van de stemmers.

En ik wil ook wel in de organisatie staan als er nog mensen nodig zijn, ik heb veel tijd en spendeer daarvan een groot deel op de pc.

Start die proef maar, I'm in!

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Lijkt me prima, als iemand dan een sugestie wil doen hoe het aangepakt gaat worden. Dan voornamelijk hoe iedereen geinformeerd gaat worden dat ze een lijstje kunnen pm'en naar de organisator. Dan kan er begonnen worden.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ook wel handig om even te vermelden wie nu eigenlijk de organisator is want ik ben door de bomen het bos even kwijt geraakt

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Op voorhand inschrijven lijkt me een goed idee. Zo kan iedereen meedoen die wil (geen discriminatie op welk vlak dan ook...), maar krijg je tegelijkertijd een wedstrijd die serieus kan genomen worden. Zodanig dat niet toevallige passanten de stemming al te zeer beïnvloeden (al verwacht ik niet dat dit zo'n verschil zou maken, het zijn toch bijna altijd dezelfde mensen op het forum...)

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Discussies genoeg hier over de naam en het concept, maar is er nu eindelijk iemand die gaat opstaan en een aantal knopen gaat doorhakken? Anders blijven we hier maar discussiëren en komt de wedstrijd niet op gang.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Kunnen we alvast beginnen met de inschrijving dan ?

-Moviefreak#1

Schrijf je naam er maar bij als je mee wil doen aan de proefronde voor de Moviemeter Filmprijs die gaat over het jaar 2004.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

-Moviefreak#1

-AHWA

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

-Moviefreak#1

-AHWA

-Hannibal

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

-Moviefreak#1

-AHWA

-Hannibal

-Film Pegasus

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

-Moviefreak#1

-AHWA

-Hannibal

-Film Pegasus

-The One Ring

Ik snap eigenlijk niet waar de inschrijving voor dient. Daarbij zullen er vast users zijn die mee willen doen, maar niet in dit topic kijken.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Gaat lekker hiero.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Nou, niet inschrijven dan, ook goed. Ik zie wel wanneer er wat van de pot komt.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Inschrijven? Ben je belazerd?! Ik ben al ingeschreven op MM, daarom boycot ik deze onzin.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Is dit nou gewoon de zoveelste filmgame, of hebben mensen echt de illusie dat dit een "officiële" MovieMeter prijs is, die ook echt namens de site uitgereikt gaat worden enzo? Over dat laatste zou mijn mening misschien ook nog interessant zijn

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Volgens mij is niemand het nergens over eens . Maar het topic is wat mij betreft nu al geslaagd

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik denk inderdaad dat dit op het moment te serieus genomen wordt.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Het is inderdaad maar een spelletje (daarom staat het ook onder filmgames), maar het spelletje ziet er zo leuk uit en dat verklaart volgens mij de spanning bij een aantal members

Ze kunnen er niet vroeg genoeg aan beginnen!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Dustyfan schreef:

Inschrijven? Ben je belazerd?! Ik ben al ingeschreven op MM, daarom boycot ik deze onzin.

Inschrijving is wat overdreven.Een peiling onder de leden lijkt me een betere omschrijving. Kijk, als er niemand mee wil doen om wat voor reden dan ook dan moeten we er maar niet aan beginnen. Als blijkt dat er een hoop users mee willen doen kunnen we wel alvast kijken of er iets mogelijk is. Dus als je geïnterresseerd bent in een Moviemeter Filmprijs moet je dat gewoon even melden. En natuurlijk meedenken met de organisator (wie dat dan ook is) . Ideetjes worden volgens mij momenteel zeer op prijs gesteld.

Het idee meteen afschrijven vind ik gewoon onzin. Denk dan mee hoe het beter kan ?

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Inschrijving is wat overdreven.Een peiling onder de leden lijkt me een betere omschrijving. Kijk, als er niemand mee wil doen om wat voor reden dan ook dan moeten we er maar niet aan beginnen. Als blijkt dat er een hoop users mee willen doen kunnen we wel alvast kijken of er iets mogelijk is. Dus als je geïnterresseerd bent in een Moviemeter Filmprijs moet je dat gewoon even melden. En natuurlijk meedenken met de organisator (wie dat dan ook is) . Ideetjes worden volgens mij momenteel zeer op prijs gesteld.

Het idee meteen afschrijven vind ik gewoon onzin. Denk dan mee hoe het beter kan ?

Nieuw topic openen waarin iedereen een lijstje neerzet met daarin aan wie/wat zij hun prijzen geven. Het is makkelijk te tellen en alleen als je er echt belang bij hebt zet je daar een berichtje neer.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Jordy schreef:

Is dit nou gewoon de zoveelste filmgame, of hebben mensen echt de illusie dat dit een "officiële" MovieMeter prijs is, die ook echt namens de site uitgereikt gaat worden enzo? Over dat laatste zou mijn mening misschien ook nog interessant zijn

Wat vind jij er eigenlijk van Jordy, als het een offciele MM prijs zou worden

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Een discussie over de naam vind ik ook wat belachelijk.

"Moviemeter filmprijzen"Wat is daar in hemelsnaam mis mee?

Iedereen weet meteen waar het over gaat zonder één of andere kitscherige naam.

Dat niet iedereen mag stemmen is misschien ook wat dom.Alsof de Hilary Duff-fanclub hier een delegatie heeft zitten?

Ik stel voor eerst verder te gaan met een nog niet zo uitgebreide 2004 filmprijzen en daarna proberen het wat groter te maken met prijzen voor de films van 2005,aangezien er nog een hoop kaskrakers moeten uitkomen(HP4,King Kong,Narnia) en dan kun je misschien bepalen welke nominaties kunnen en niet kunnen.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb tot nu toe steeds gedacht dat die MM Filmprijs een geintje was. (Zoals ik geen enkele filmprijs echt serieus neem ) Maar jullie menen het dus serieus? Ik kan het bijna niet geloven

In dat geval heb ik nogal mijn bedenkingen:

Is het dan inderdaad niet zinniger om dit eerst met Jordy te overleggen? Om daarna, indien je het fiat krijgt, eerst te onderzoeken wat die prijs dan moet inhouden? Vorm e.d.? Wat dat moet gaan kosten? Of en hoe je daar de financiën voor bijelkaar kunt krijgen? Etc...

Pas daarna kun je je volgens mij gaan bezig houden met het aantal categoriën, nominaties en de uiteindelijke verkiezing van de winnaar.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.