- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De Gouden dinges (algemeen discussietopic)
De Gouden dinges (algemeen discussietopic)
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Of iets echt Nederlands,
- De Gouden Pindakaas
- De Gouden Hagelslagvlok
- Het Gouden glas Cassis
- De Gouden Frikandel (die is opzich wel geinig)
Iedereen heeft dan inderdaad gelijk door dat het om een filmprijs gaat 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Waarom niet gewoon de Moviemeter Filmprijs. Waarom moet het per se een gouden beeldje zijn ? Het is toch niet alsof we echt beeldjes gaan maken en die in de VS aan Steven Spielberg gaan aanbieden of wel dan ?
Ik vind dat we te lang blijven hangen op de naam en dat we eens over wat anders door moeten gaan. 
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Ik ga volledig met moviefreak#1 mee.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Goed Moviemeter Filmprijs en nou beginnen met het echte werk! Hoe gaan we de nominaties inzenden?
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Het originele idee van de PM's vind ik nog altijd het beste idee.
Maar om nog maar even als een kapotte LP te klinken : Wat zijn nu de officiële categorieën ?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Als de award echt iets wil zijn moet er ook iets concreets (zoals een oorkonde of een beeldje) te winnen zijn. En ja, die moet echt opgestuurd worden.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Je kunt de Filmprijs winnen en dat houd in dat er eer te verdienen valt en bovendien is het mogelijk dat mensen de film gaan bekijken omdat het de Filmprijs heeft gewonnen. Dat lijkt me toch wel genoeg zeker 
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Dat is flauw. Als je A zegt, dan ook het alfabet afmaken. 
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Maar wie gaat het beeldje/de oorkonde maken?
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Hebben we niet een ontwerper/kunstenaar-lid, die toevallig ook nog teveel geld heeft en het dus wel wil financieren... 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Je kunt de Filmprijs winnen en dat houd in dat er eer te verdienen valt en bovendien is het mogelijk dat mensen de film gaan bekijken omdat het de Filmprijs heeft gewonnen. Dat lijkt me toch wel genoeg zeker 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
We kunnen iedereen iets laten knutselen en dan met een knock-out het creatiefste lid uitkiezen en die mag dan de prijs maken
.
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Van jou als architectuurstudent verwacht ik héél véél, Freud. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
. Laat de vaste users op MM stemmen (dus niet de mensen die op de dag van het stemmen toevallig even aanwezig zijn en daarna nooit meer terugkomen;
Daar heb je groot gelijk in. Misschien net zoals met het systeem van de pakketservice: eerst zes maanden user en pas dan stemgerechtigd zijn.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Eeeeeeej das nie eerlijk man!
Ik heb het notabene verzonnen, en nou zou ik niet mee mogen doen omdat ik geen 6 maanden lid ben 
Die twee maanden om mee te mogen doen met de prijsvragen is zat 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De prijs opsturen? Voor al die jaren? Enalle catogoriëen? En wie heeft hier al die adressen. Een beetje onmogelijk allemaal, hé.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
En wie heeft hier al die adressen. Een beetje onmogelijk allemaal, hé.
Vrijwel iedereen heeft een te achterhalen contactadres. Dat is niet echt een probleem.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dit zijn de catogorieën:
Beste Engelstalige Film
Beste Regie
Beste Mannelijke Hoofdrol
Beste Vrouwelijke hoofdrol
Beste Mannelijke Bijrol
Beste Vrouwelijke Bijrol
Beste Originele Script
Beste Bewerkte Script
Beste Animatiefilm
Beste Nederlandstalige film
Beste Niet-Engelstalige film
Voor elk van deze catogorieën is er een prijs te winnen en iedere winaar (in alle jaren) zou er een toegestuurd krijgen. Dat is erg veel werk en het zal wat kosten.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Eeeeeeej das nie eerlijk man!
Ik heb het notabene verzonnen, en nou zou ik niet mee mogen doen omdat ik geen 6 maanden lid ben 
Die twee maanden om mee te mogen doen met de prijsvragen is zat 
6 maanden of meer dan duizend berichten?
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
6 maanden of meer dan duizend berichten?
Klinkt een stuk beter 
Maar hebben we dan niet een wat kleine en beperkte aantal personen die meedoen?
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Een prijs voor de winnaar Nederlandstalige film moet in ieder geval toch lukken?
OnCe
-
- 19 berichten
- 584 stemmen
Misschien een soort van inschrijving, iedereen die mee wil stemmen stuurt PM of post in nieuw topic. En deze award is toch meer naar de users gericht dan naar de winnaars? Is het niet meer een bezigheid en uit nieuwsgierigheid welke films op MM winnen? Ik vind een prijsuitreiking overbodig.
En persoonlijk zou ik graag de categorie muziek erbij zien staan..
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik vind het overdreven om nu echte oorkondes of prijzen te gaan maken. Dan gaat het dadelijk weer allemaal geld kosten en haken een hoop users (waaronder ikzelf) af.
Naar mijn mening moeten we het eerst een jaar uitproberen en als het allemaal goed gaat kunnen we altijd nog kijken wat we er volgend jaar mee doen.
Even over het idee van OnCe. Ik vind een soort van inschrijving een goed plan. Ik vind ik ook niet dat jan en alleman mee moeten doen , het is een MoMe prijs dus moeten we ook de echte MoMe leden laten stemmen en niet Jantje of Mieke uit Weelst die hier toevallig één keer langskomen terwijl we met dit project bezig zijn.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben het eens met Moviefreak#1. Geen uitreiking, zo groots is dit niet bedoelt. En ik zou wel eens willen beginnen met het spel testen. Het beste is beginnen met 2004. Nu is het nog en kwestie van opstarten. Waar beginnen we?
Muziekcatogorie voeg ik bij deze catogorie even toe. Ik moet er wel bij zeggen dat hierbij zowel de soundtrack, de liedjes en het totaalgeluid van de film meegerekent worden. Ook cinematografie hoort er toch wel bij, special effects worden er bij inbegrepen ook al is het niet totaal hetzelfde. Zo heb je nog extra aandacht voor het oog en het oor van de film.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Ik zou zeggen eerst een selectie maken van alle mensen die stemgerechtigd zijn.
Dan kunnen we daarna verder kijken.
6 maanden lid, of 1000 berichten. (dat minimaal 1000 berichten is wel gemakkelijk te traceren maar ik weet niet hoe dat met die 6 maanden aangepakt moet worden.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Dus alles verloopt via PM?
Ik zou het wel spijtig vinden voor members die hier nog maar pas zijn en toch al behoorlijk wijs zijn in de filmwereld niet hun stem kunnen uitbrengen.
Is het niet beter eerst een nominatielijst(met niet de tieneridolen als kandidaat) te maken,door gerespecteerde members hier,zodat daarna iedereen kan stemmen die wil,zonder dat Duff of Lohan een prijs in de wacht slepen.
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Hé Pieter, zonder jou zou de wereld een stukje minder leuk zijn.