• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.913 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.959 gebruikers
  • 9.370.054 stemmen

De Gouden dinges (algemeen discussietopic)

zoeken in:

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Hoho, dit is er wel eentje van naam natuurlijk .

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

mag de naam van dit topic gewijzigd worden?

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Vooruit dan .

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Er staan zoveel reacties dat ik niet weet waar te beginnen met reageren. Laat ik maar bij Jordy beginnen. Aangezien hij zijn naam liever niet op de prijs ziet staan denk ik dat een naamsverandering een goede eerste stap is. Het moet nog wel iets met film te maken hebben. Wat denken jullie van De Gouden Lebowski? Ter ere van de winnaar van de personage knock-out.

De verdeling van Beste Engelstalige Film, Beste Niet-Engelstalige Film en Beste Nederlandstalige Film vind ik heel goed. Al gaat een catogorie per werelddeel me wat te ver. Ik heb ook nog over de namen nagedacht. De Nederlandstalige film kan de naam Gouden Simon krijgen ook vanwege de knock-outoverwinning. Voor de Beste Niet-Engelstalige film heb ik nog niks bedacht. Gouden Onderhond klinkt nou eenmaal niet lekker

Over de prijs voor slechtste film per jaar: leuk, maar dat kan wat mij betrefd nog wel even wachten tot later.

Ik denk dat de we de meeste van die bovengenoemde catogorieën die twijfelgevallen waren, zoals kostuums en make-up, maar beter weg kunnen laten. Dat is qua geregel wel erg veel werk. Alleen score lijkt me nog wel interessant genoeg en de moeite waard.

Ik ben er toch ook voor om inderdaad gewoon iedereen lijstjes te laten opsturen. Al moeten we dan wel meer mensen bereiken, want lang niet iedereen komt op dit gedeelte van het forum. Zoveel mogelijk aandacht trekken lijkt een geschikte oplossing, maar hoe dat gaat is de vraag. Iedereen een PM sturen is geen doen. Waar de lijstjes naartoe gestuurd moeten worden weet ik ook niet. Ik zou deze taak graag op me nemen, maar ik heb natuurlijk ook niet uren per dag de tijd om dat te gaan uitzoeken. Al vraag ik me af hoe lang lijstjes tellen kan duren. Misschien als het als een soort internetpoll gehouden kan worden (vraag me niet hoe het gemaakt moet worden, zo technisch ben ik niet) is het overzichtelijk en wordt het automatisch geteld. Iedereen kan per catogorie maximaal 5 inzendingen geven en als de nominaties bekend zijn op 1 stemmen. Dit moet allemaal wel goed lopen.

Ik ben er ook voor om alle lijstjes geheim te houden tot de nominaties en de winnaar tot de deadline voorbij is. 3 weken wachten lijkt me echter wel wat lang. Ook twijfel ik over het gebruik van de chat. Lang niet iedereen gebruikt dat. Dit topic lijkt me ook geschikt genoeg voor de bekendmaking. Wie kwam overigens op het idee dat dit om een show ging? Tenzij Jordy zo gul is om het te financieren (wat zelfs ik te ver vind gaan) lijkt het me niet helemaal haalbaar

Dus dit worden de uiteindelijke catogorieën:

Beste Engelstalige Film

Beste Regie

Beste Mannelijke Hoofdrol

Beste Vrouwelijke hoofdrol

Beste Mannelijke Bijrol

Beste Vrouwelijke Bijrol

Beste Originele Script

Beste Bewerkte Script

Beste Animatiefilm

Beste Nederlandstalige film

Beste Niet-Engelstalige film

Ik denk dat het 't beste is om eens iets te proberen met het jaar 2004. Uiteraard doen dan alleen films uit dat jaar mee, oftewel films die hier 2004 achter hun titel hebben staan. Blijft alleen nog de vraag waar je een complete lijst met alle films die daartoe behoren vandaan haalt. Als je zo'n lijst hier ergens neer kunt zetten is het gemakkelijk voor iedereen om hun favorieten op te sturen, in welke catogorie dan ook.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

OK, ik geef jaarlijks een DVD te verloten onder de deelnemers als er een categorie 'slechtste' film is. Beloofd.

Speedy's Shitty Movie Award, de SSMA. Als jullie daarmee kunnen leven...

Edit: En waarom noemen jullie de verkiezing niet De Gouden MovieMeter? Is nog een beetje reclame voor de site erbij.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

"MovieMeter's Gouden Lebowski" stel ik voor.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Ik stel voor om die Lebowski gewoon te droppen. Of je moest er echt een farce van willen maken

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

De gouden Rocky lijkt mij een goede titel voor de winnaar van een knock-out.

Voor de rest vind ik het organiseren van weer een oscar achtige prijsuitreiking zeer overbodig (wat niet betekend dat ik niet actief meeezal stemmen), tenzij het in knock out vorm gebeurd en dan vind ik de Gouden Rocky de enige juiste naam.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Geen Beste muziek, camerawerk, art-direction ?

Vooral muziek lijkt me wel leuk.

(Of heb ik iets gemist en is dit iets voor later ?)

En misschien is dit ook een idee om met een nieuwsbrief te beginnen ? Zo bereik je wel iedereen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Quido schreef:

Geen Beste muziek, camerawerk, art-direction ?

Vooral muziek lijkt me wel leuk.

(Of heb ik iets gemist en is dit iets voor later ?)

Ik zei ergens in mijn lange tekst dat er ook eventueel nog Beste Muziek, oftewel score, bij kan.

En misschien is dit ook een idee om met een nieuwsbrief te beginnen ? Zo bereik je wel iedereen.

Misschien een goed idee, maar dan moet MovieMeter het wel weer volledig supporten.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

"Revolutie van de MM-users"

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Ik had ergens een link gepost in dit topic naar een site met de release data van alle films in het betreffende jaar.

http://www.the-movie-times.com/thrsdir/moviesofyear.mv?moviesof2005+ByTGross

En zoals ik zei wil ik best helpen met het organiseren, wellicht dat voor elk filmjaar iemand anders de stemmen kan tellen.

Wellicht een redelijke naam voor deze awards: "De Gouden M" of "De Gouden Buffalo" (ter ere van de allereerste film ooit gemaakt "Buffalo Bill's Shooting Skill"

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Maak er inderdaad maar "de gouden moviemeter" of korter "de gouden M" van. Bij het gebruik van een personage, of een titel van een film zul je altijd tegenstanders hebben (die de film in kwestie niet zo schitterend vonden).

De opdeling in beste engelstalige, beste niet-engelstalige en beste nederlandstalige vind ik een goed idee, maar zal er dan niet altijd een discussie overblijven, nl. Wat was nu de beste film in het algemeen van dat jaar?

Dus eventueel toch nog een categorie, beste film overall er bijnemen???

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mja, of de 3 winnaars moeten in een korte ronde nog even tegen elkaar. Maar dan wint waarschijnlijk de Engelstalige meestal.

De Gouden M vind ik wel oké. Lijkt me ook niet dat iemand er problemen mee heeft. Tenzij iemand denkt dat M staat voor die Duitse film

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Er zou wel een duidelijke tijdsafbakening moeten komen: wanneer we mogen overgaan tot het nomineren, wanneer de nominaties worden bekendgemaakt en wanneer de uiteindelijke winnaar uit de bus komt. Per jaar kan er bijvoorbeeld een maand tijd worden gerekend (of vinden jullie dat te lang); zodat we allemaal tijd hebben om een aantal films nog snel eens te herzien of gewoon een aantal films van dat jaar voor een eerste keer te bekijken. Vooral bij oudere films zal die tijd wel nodig zijn, denk ik. Als ik nu even nadenk over bijv. een beste vrouwelijke bijrol voor het jaar 1956, moet ik toch wel heel diep in mijn geheugen graven...

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Toch even een vraag: Waar staan we nu op het punt of we eerst 5 films nomineren en dan nogmaals stemmen, of dat we gewoon alle stemmen tellen, en dan de top 5 in willekeurige volgorde bekend maken, en vervolgens de nummer 1.

Is mij niet geheel duidelijk nog. De 1e optie vind ik overigens persoonlijk het leukst.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Eerst de nominatieronde, dan de stemronde.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Ik had ergens een link gepost in dit topic naar een site met de release data van alle films in het betreffende jaar.

http://www.the-movie-times.com/thrsdir/moviesofyear.mv?moviesof2005+ByTGross

En zoals ik zei wil ik best helpen met het organiseren, wellicht dat voor elk filmjaar iemand anders de stemmen kan tellen.

Wellicht een redelijke naam voor deze awards: "De Gouden M" of "De Gouden Buffalo" (ter ere van de allereerste film ooit gemaakt "Buffalo Bill's Shooting Skill"

Het probleem met die lijst van jou is dat dat de films zijn die dit jaar zijn uitgebracht in de V.S.

Daar staan ook films uit 2001 tussen.

Trouwens nog een vraag die daar iets mee te maken heeft.

Doet Crash ook mee, die is eigenlijk uit 2004 maar heeft nergens op de wereld een release gehad in 2004.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Die overzichten hebben we op Moviemeter ook hoor, maar dan van Nederland: klik

En ik ben er trots op te kunnen beweren dat MovieMeter de enige site is die dit overzicht heeft.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

De Gouden Dinges, lijkt me een prima naam

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Lijkt me toch gewoon fijner alles te nemen wat 2004 achter z'n naam heeft staan op MovieMeter.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Onderhond schreef:

Lijkt me toch gewoon fijner alles te nemen wat 2004 achter z'n naam heeft staan op MovieMeter.

Maakt op zich niet zo veel uit, zolang we maar vermijden dat films op 2 lijsten zouden staan omdat er andere jaren worden gebruikt (releasedatum VS, releasedatum Europa, maken film, ....) en 1 gemeenschappelijke regel gebruiken.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Onderhond schreef:

Lijkt me vooral makkelijker voor iedereen...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Lang niet alles waar 2004 achter staat, heeft een release gehad in Nederland. Lijkt me dus nogal onzinnig.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Maar laten we dan in elk geval 2005 nemen

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

Tja sorry, maar wat boeit het mij wat een release gekregen heeft in Nederland ? Je kan tegenwoordig makkelijk aan film komen als je dat wil, blijkt daar dan toch een te klein stempercentage voor te zijn vallen die sowieso af door een tekort aan stemmen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik ben het met Onderhond eens. Gewoon alles met 2004 erachter, dat is gewoon overzichtelijker en er kunnen praktisch geen fouten gemaakt worden op de manier. Crash heeft 2004 acher zijn naam staan dus die tellen we gewoon als 2004.

Volgende onderwerp:

Hoe en waar lijsten inzenden en stemmen?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Ik houd het op De Gouden Nerds Die Weer Iets Nieuws Bedacht Hebben Om Hun Tijd Mee Te Verdoen

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ik proef wrok .

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wel erg loze en flauwe reactie, Wouter.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.