- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Voor mij is het toch een nieuwe editie van de KO "onbekende parels" van 2006. Ik zou dus niet te veel aan de regels veranderen (het minimum aantal stemmen is al van 50 naar 35 gegaan). Een titel is trouwens maar een etiket.
Ik ben er niet voor op top of tipfilms uit te sluiten. 3 van de 4 halve finalisten van de vorige editie zouden dan niet mogen meedoen. Ik vind trouwens niet dat onbekend een laag gemiddelde betekent, maar vooral door niet veel mensen gezien, dus weinig stemmen.
Als je een film met 200 stemmen met een gemiddelde van 4 uitsluit wegens in een toplijst, en een film met 220 stemmen met een gemiddelde van 3 laat meedoen, vind ik ook niet dat deze logica in overeenstemming is met de titel. Wanneer je over parels praat, moet het toch goede films betreffen, lijkt me.
Ik ben er wel voor om geen films van 2007 en 2008 te laten meedoen.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Yups, en wanneer je over onbekend spreekt is het vreemd om films uit tip/toplijsten te nemen. Die zijn namelijk niet zo onbekend.
Neem dan gewoon de tiplijst, knal er nog 56 films bij en noem het de Tip KO ?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Yups, en wanneer je over onbekend spreekt is het vreemd om films uit tip/toplijsten te nemen. Die zijn namelijk niet zo onbekend.
Neem dan gewoon de tiplijst, knal er nog 56 films bij en noem het de Tip KO ?
Onbekend is toch een duidelijk woord : bij niet veel mensen bekend, dus niet veel gezien, dus weinig stemmen. Een film met 30 stemmen en een gemiddelde van 4,20 is onbekend te noemen. Ik zie ook niet in waarom de naam zou moeten veranderen. Niemand had bij de vorige editie problemen met de naam, en ook toen mochten alle films met minder dan 250 stemmen meedoen.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Bekend en gezien zijn wat mij betreft twee andere dingen, maar soit. Hoe het vorige keer gelopen is boeit mij verder niet zo, heb alleen meer zin in een KO waar wat andere namen in voorkomen ipv weer dezelfde titels die je in andere topics ook al 5 keer per dag ziet voorbijkomen.
Vind ik saai, voor iets dat zichzelf "onbekende parels KO" noemt.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
heb alleen meer zin in een KO waar wat andere namen in voorkomen ipv weer dezelfde titels die je in andere topics ook al 5 keer per dag ziet voorbijkomen.
Dan had je aan de "stomme films"-KO moeten meedoen 
Anyway, aangezien de discussie voorlopig maar door een 4-tal mensen gevoerd wordt, wacht ik maar even af. De bedoeling is toch vooral dat de KO met genomineerde films is.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik ben er niet voor op top of tipfilms uit te sluiten. 3 van de 4 halve finalisten van de vorige editie zouden dan niet mogen meedoen.
Net het punt van Onderhond lijkt me. Die films staan al in een toplijst en krijgen bijgevolg al veel aandacht. Onnodig om die films nog eens extra aandacht te geven. Er zijn nog zoveel andere - echt onbekende - parels die ook eens in de schijnwerpers mogen staan.
Aangezien de film genomineerd is, zijn er toch mensen die er anders over denken. Als de film echt zo slecht is, maakt dat verder ook weinig uit – we hebben het immers over een KO. Desnoods wordt het maximum aantal toegestane stemmen verkleind.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Net het punt van Onderhond lijkt me. Die films staan al in een toplijst en krijgen bijgevolg al veel aandacht.
Ik begrijp het punt van OH. Maar we vallen in herhaling met een welles-nietes spelletje.
Als de aanwezigheid in de tip- of toplijst voldoende is om ze veel aandacht te geven, komen ze al snel boven het maximum aantal stemmen uit. De bedoeling van aandacht is toch dat meer mensen de film bekijken ? Bewijs daarvan is trouwens dat de winnaar van vorige keer intussen de 250 stemmen overschreden heeft, en hoe dan ook niet meer voldoende onbekend is om mee te doen.
Een film uit de tiplijst met 30 stemmen, is minder bekend dan een film met 200 stemmen, maar een lager gemiddelde, die niet in de tiplijst staat. We moeten er toch vanuit gaan dat, op een filmsite, een film bij iemand bekend is als hij die gezien heeft.
Daarnaast zie ik niet echt het probleem. Ik sluit nl. geen films uit. Wanneer een film met een lager gemiddelde volgens de stemmers onterecht een dergelijk laag gemiddelde heeft, en genomineerd wordt, knikkert hij er toch zo een film uit die weinig gezien werd, en een hoog gemiddelde heeft. Wanneer het gaat over films die onterecht een laag gemiddelde hebben, kan dat toch geen probleem zijn ? Films uitsluiten enkel en alleen omdat ze een hoog gemiddelde hebben, als je parels wil beoordelen, vind ik hypocriet.
Blijft voor mij ook het punt dat het een volgende editie is van een bestaande KO. Het staat iedereen vrij een KO te organiseren voor films die onbekend tout court zijn, maar dat boeit mij dan weer niet.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Maar waarom pak je dan niet gewoon de tiplijst ? Daar heb je je 200 "onbekende" parels toch bij elkaar.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Maar waarom pak je dan niet gewoon de tiplijst ? Daar heb je je 200 "onbekende" parels toch bij elkaar.
- omdat we vorige keer ook gewoon met nominaties werkten, en vervolgens aanvulden met de tiplijst. Dit leidde tot een mooie line-up, volgens iedereen
- omdat in de tiplijst films staan met enkel stemmen van mensen die nooit aan KO's meedoen, die dus geen enkele kans maken
- omdat ik de onbekende "parels" met een laag gemiddelde die jij en anderen willen nomineren (in mijn top-10 staan trouwens ook dergelijke films), graag een kans wil geven de "overbekende" parels uit de tiplijst te kloppen, en zo te bewijzen dat hun gemiddelde onterecht is.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Reden 1 en 2 zijn complete onzin uiteraard.
En verder kan je die 56 overblijvers gebruiken om de films in de tiplijst hun status te laten bewijzen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Reden 1 en 2 zijn complete onzin uiteraard.
.
Bedankt voor de interessante motivatie. Nochtans werd eerder al door iemand anders gesugereerd om rekening te houden bij de line-up met wie gestemd heeft, en heeft iemand anders gezegd dat, als je met nominaties werkt, toch minstens één stemmer de film zag. Een film laten meedoen die door geen enkele potentiële stemmer gezien werd, lijkt mij onzin.
Daarnaast werd vanaf het begin voorgesteld om "nog eens" de onbekende parels KO te organiseren, wat ik wel wilde doen. Als je de regels compleet verandert, geef je het maar een andere naam, maar is het geen nieuwe editie van een bestaande KO. Dat mag natuurlijk. Het doet me denken aan een KO die een aantal jaar geleden georganiseerd werd, waarbij geen enkele film mocht meedoen die al eens in een halve finale van een KO zat. Maar die KO gaven ze dan ook een andere naam dan "KO Beste Film", omdat het nu eenmaal een ander format was.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Volgens mij staan er in de tiplijst geen films die "door geen enkele potentiële stemmer" gezien is.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Volgens mij staan er in de tiplijst geen films die "door geen enkele potentiële stemmer" gezien is.
Ach, laat ik maar op de muggenzifterij ingaan. Ik heb me verkeerd uitgedrukt. ipv potentiële stemmer bedoelde ik regelmatige stemmer (in een KO). Maar dat had je natuurlijk wel begrepen.
Je bent trouwens al de hele tijd een punt aan het verdedigen waar je niet achterstaat. Je wil nl. een KO zonder films uit de top- en tiplijst, terwijl je nu een KO verdedigt met enkel films uit deze lijsten.Ik denk dat ik mijn standpunt waarom ik vind dat die films, als ze binnen de marges van het aantal stemmen vallen, mogen meedoen, duidelijk genoeg verdedigd heb. Als je een ander format wil, be my guest.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hoewel ik zowel de versie van deze knock-out van KrisV als van Onderhond leuk vind, spreekt die van Onderhond mij op dit moment iets meer aan. Simpelweg om het feit dat een film uit de tip 200 vrij zeker gaat winnen en het dan een film is die al veel aandacht heeft gehad. De 4 halve finalisten van de vorige keer, hoe goed ook, waren indertijd al zo'n beetje de bekendste van de minder geziene films.
Laat ik Sunrise als voorbeeld gebruiken. De film heeft nog geen 100 stemmen, maar desondanks wist deze film heel hoog te scoren bij de knock-out Stomme Films en bij de Gouwe Ouwe. Daar komt bij dat Sunrise ook nog eens in de pakketservice zit. Nou gun ik Sunrise alle succes en het is ontegenzeggelijk een parel, maar om die nou nog onbekend te noemen... Nee. Grote kans echter dat deze film of eentje met een vergelijkbare status deze knock-out wint. Misschien zoeken we toch naar net iets onbekendere films.
Maar wellicht is het zelfs een idee om twee knock-outs achter elkaar te houden. Eerst eentje over de tiplijst en vervolgens een met films die niet in de top 250 of tip 200 voorkomen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik heb geen enkele film uit de tip-100 gezien, en 3 uit de tip-200. Het gaat me dus niet over mijn favoriete films, aangezien we met "aanvullen" toch niet voorbij de tip-100 zouden gaan. Ik vind het gewoon nogal absurd om in een KO films uit te sluiten enkel en alleen omwille van hun hoge gemiddelde.
Daarnaast nemen erg weinig mensen hier aan de discussie deel. Indien weinig mensen hun nominaties geven, zou de lijst wel eens erg eenzijdig kunnen worden. Het gaat me dus vooral daarom. Ik vrees dat het opnieuw een zoveelste KO van obscure horrorfilms wordt.
Maar goed, ik wil wel een "onbekende parels" organiseren zonder films uit de tip- of toplijst (hoewel dat een erg tijdelijke voorwaarde kan zijn. Worden films die tijdens de KO in één van deze lijsten komen gediskwalificeerd ? ) 
Dus iedereen mag nomineren. Ik zou zeggen : tot 20 films per persoon, minimum aantal stemmen 30, maximum 250, films die je zelf goed vindt natuurlijk, en die nog niet in de top 250 of tip 200 staan.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Maar goed, ik wil wel een "onbekende parels" organiseren zonder films uit de tip- of toplijst (hoewel dat een erg tijdelijke voorwaarde kan zijn. Worden films die tijdens de KO in één van deze lijsten komen gediskwalificeerd ? ) 
Een top 100 knock-out wedstrijd van films die niemand heeft gezien lijkt mij helemaal top. 
p.s. in welke topic kan ik die films opgeven?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
p.s. in welke topic kan ik die films opgeven?
Hier en nu 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Series mogen ook? Die ook in de bioscoop hebben gedraaid wel te verstaan. 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Series mogen ook? Die ook in de bioscoop hebben gedraaid wel te verstaan. 
Enkel films die op MM staan.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Laat ik Sunrise als voorbeeld gebruiken. De film heeft nog geen 100 stemmen, maar desondanks wist deze film heel hoog te scoren bij de knock-out Stomme Films en bij de Gouwe Ouwe. Daar komt bij dat Sunrise ook nog eens in de pakketservice zit. Nou gun ik Sunrise alle succes en het is ontegenzeggelijk een parel, maar om die nou nog onbekend te noemen... Nee. Grote kans echter dat deze film of eentje met een vergelijkbare status deze knock-out wint. Misschien zoeken we toch naar net iets onbekendere films.
.
Zonder de discussie opnieuw te willen oprakelen, aangezien ik jullie standpunt aanvaardde, denk ik niet dat je films met de "bekendheid" van Sunrise door de tip-toplijst-regel uitsluit. Films als "the Wicker Man", "Playtime", "a Fistful of Dynamite" en "a Snake of June" (pakketservice), om er maar een paar te noemen, zijn hier volgens mij even bekend als Sunrise, en kunnen wel meedoen.
Maar waar blijven de nominaties ?
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Enkel films die op MM staan.
Dat staan ze.... maar ik gebruik er maar 1 dan
Ik zal een zeer gevarieerde lijst opgeven binnenkort. Ik ben zelf behoorlijk breed georiënteerd en alleen maar Amerikaanse of Japanse cinema ophoesten vind ik te eenzijdig.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Een top 100 knock-out wedstrijd van films die niemand heeft gezien lijkt mij helemaal top. 
.Op MM zou zoiets nog normaal kunnen ook.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Een film uit de tiplijst met 30 stemmen, is minder bekend dan een film met 200 stemmen, maar een lager gemiddelde, die niet in de tiplijst staat.
In het kort: ik ben tegen een KO onbekende parels en voor een tiplijst-KO en/of een KO met films die niet in de toplijsten staan (oftewel het voorstel van Onderhond met een andere naam en een ander doel).
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
[
In het kort: ik ben tegen een KO onbekende parels en voor een tiplijst-KO en/of een KO met films die niet in de toplijsten staan (oftewel het voorstel van Onderhond met een andere naam en een ander doel).
Is dit nog relevant, gezien de voorgaande berichten ? Ik heb me namelijk allang neergelegd bij de "overmacht". Beter zou zijn een lijstje films te plaatsen die je nomineert. 
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1385 stemmen
Voorwaarden zijn dus dat de films onder 3,80 gemiddelde moeten zijn als ze minder dan 150 stemmen hebben (en meer dan 30) en maximaal 3,76 gemiddelde mag hebben als hij meer dan 150 stemmen heeft en maximaal 250?
Beetje onzin.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Voorwaarden zijn dus dat de films onder 3,80 gemiddelde moeten zijn als ze minder dan 150 stemmen hebben (en meer dan 30) en maximaal 3,76 gemiddelde mag hebben als hij meer dan 150 stemmen heeft en maximaal 250?
Beetje onzin.
Was ook mijn mening.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Waarom niet doodeenvoudig films die meer dan 20 stemmen hebben en minder dan 250, ongeacht het cijfer? Limiet ligt toch immers op 20 films per deelnemer...
En men maakt mij niet wijs dat hiervoor opeens 40 deelnemers zich zullen aanmelden....
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Films met tussen 20-50 stemmen zullen in een knock-out nooit een serieuze kans hebben om deel te nemen. Vaak zijn ze niet eens genoeg gezien om aan de 5 stemmen te komen. Als we de tiplijst pakken krijgen we ook veel Turkse en Bollywood-films, die de deelnemers uit de knock-out over het algemeen niet hebben gezien.
Vorige knock-out is gewonnen door Totoro, die toentertijd ook in de top 250 stond. Toch was het een leuke knock-out. Het zal altijd zo blijven dat de bekendere titels (hoe je de grens ook stelt) het beter blijven doen. De toplijsten als referentiekader nemen, is een rare grens. Vooral ook omdat er genoeg films zijn die de ene dag niet in de lijst staan en de andere dag wel. veel te arbitrair. Ik zie weinig titels in de tiplijst die een kans zouden maken om de knock-out te winnen.
Mijn voorstel is dus: films tussen 50 en 250 stemmen (of eventueel 150 stemmen of een andere grens), ongeacht gemiddeldes. Het zijn nog altijd het aantal stemmen dat aangeeft hoe bekend een film is en niet het gemiddelde.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Zit ik hier een hele dag alleen tegen 3 man te discussiëren, en op het ogenblik dat ik het opgeef komen alle gelijkgestemden plots opdagen 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Films met tussen 20-50 stemmen zullen in een knock-out nooit een serieuze kans hebben om deel te nemen. Vaak zijn ze niet eens genoeg gezien om aan de 5 stemmen te komen. Als we de tiplijst pakken krijgen we ook veel Turkse en Bollywood-films, die de deelnemers uit de knock-out over het algemeen niet hebben gezien.
Dat werd ook voor een gedeelte geschreven over de knock-out van de 'stomme' films. Het bleek in de praktijk mee te vallen. Het duurde hooguit wat langer.
Deze hele "discussie" is een mooi voorbeeld van het kip en het ei verhaal. Je hebt lieden die graag de meer 'onbekende' films in een knock-out spelletje willen laten meespelen met als (vermeende) doelstelling daar meer aandacht voor te creëren en lieden die daar geen brood in zien omdat het niet 'uitvoerbaar' zou zijn.
Mijn voorstel is, doe de gok, de praktijk wijst vanzelf wel uit of het werkt.
Er bestaan hier toch geen regels voor op dit forum?