- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Is een herhaling van de KO: onbekende parels niet wat? Dat waren films met tussen de 50 en 250 stemmen geloof ik. Dat vond ik wel een interessante.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Oninteressant en volgens mij al gehouden
Maar ja toen deed Anton Chigurh (No Country for Old Men) nog niet mee, die nu zeker zou winnen natuurlijk 
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1832 stemmen
Vreemd, waarom kan ik het topic Knock-Out: Beste Film (2007) niet terugvinden? Kijk ik dan echt zo scheef of is dit topic verwijderd? Of is deze Knock-Out nooit gehouden 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Vreemd, ik kan hem ook niet vinden. Maar hij is zeker gehouden. Amélie won toen.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
is er al een razzie knock out geweest?, of winnaars van oscars tegen winnaars van razzie?
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Nee, dan zouden we orginele uitkomsten krijgen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31226 berichten
- 5488 stemmen
is er al een razzie knock out geweest?, of winnaars van oscars tegen winnaars van razzie?
Lijkt me wel leuk. Sommige Oscarwinnaars zijn overhypt, terwijl sommige razzies dan weer commercieel toch nog goed in de markt liggen. Gaat rare battles geven. 
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Vs. - battles zijn niet zo geschikt voor knock-outs. Als ze dan in de tweede ronde bij elkaar komen, krijg je een allegaartje en wordt het allemaal veels te willekeurig.
Ik ben nog steeds voor KO: Onbekende Parels 2008 met films tussen 50 en 250 stemmen (of andere grens). Dan komen nog eens verfrissende titels langs.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik ben nog steeds voor KO: Onbekende Parels 2008 met films tussen 50 en 250 stemmen (of andere grens). Dan komen nog eens verfrissende titels langs.
Als er genoeg interesse is, wil ik die wel organiseren.
Ik zou zeggen dat we met nominaties kunnen werken (iedereen kan bvb. 10 titels voorstellen in dit topic), eventueel aangevuld met goed scorende films uit de tiplijst.
50 tot 250 stemmin vind ik wel ok. Of misschien een minimum van 20 hanteren, zoals de tiplijst ?
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Leuk idee maar is het dan niet beter om geen titels uit de tiplijst mee te nemen ?
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Lijkt me niet zo'n probleem om ze wel toe te laten, maar ik denk dat we toch beter vooral met nominaties kunnen werken. Met films uit de tiplijst loop je het risico dat je nauwelijks gezien zijn, maar films uit die lijst die wel een behoorlijke aanhang hebben, lijken me wel ok (al lijkt me een grens bij 50 wel een goed idee).
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Mij lijkt het net dat films met een grote aanhang uit de tiplijst de KO erg gaan domineren. Ze staan uiteraard niet voor niks in de "tiplijst". Dan kan je er beter een KO tiplijst van maken toch ?
Mij lijkt het leuk om de echte onbekende parels een keer naar boven te laten komen. Niet in een hoofdlijst (top/tip/alt) en tussen de 50-250 stemmen ?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
In 2006 werden 250 titels genomineerd. Ik heb de lijst toen aangevuld met de 6 best gerangschikte uit de tiplijst, geen van de 6 kwam bij de laatste 4.
Halve finales toen :
1. Ikiru - My Neighbor Totoro
2. Rocco e i suoi fratelli - Bow, the
minimum was toen ook 50, misschien best dit te handhaven.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1385 stemmen
Lijkt me tof, is 250 misschien niet een beetje hoog maximum? En wie bepaalt of een titel door mag of niet?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Lijkt me tof, is 250 misschien niet een beetje hoog maximum? En wie bepaalt of een titel door mag of niet?
KO's waren in 2006 veel populairder dan nu. Alle titels die genomineerd worden en binnen de onder en bovengrens vallen (50-250 stemmen) worden aanvaard, daarna eventueel aangevuld om tot een mooi aantal voor KO's te komen (64/128/256)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
IK vind de ondergrens toch wel erg hoog met 50. Als het echt gaat om parels ontdekken lijken me dat titels met minder stemmen daartussen kunnen zitten. Probleem is dat er weinigen zullen zijn die beide titels kennen. Dat kun je opheffen door in de eerste ronde bijv. maar tot 4 te gaan. 250 stemmen als bovengrens vind ik ook weer erg veel.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
IK vind de ondergrens toch wel erg hoog met 50. Als het echt gaat om parels ontdekken lijken me dat titels met minder stemmen daartussen kunnen zitten. Probleem is dat er weinigen zullen zijn die beide titels kennen. Dta kan je opheffen door in de eerste ronde bijv. maar tot 4 te gaan. 250 stemmen als bovengrens vind ik ook weer erg veel.
Is natuurlijk contradictorisch. Als je de ondergrens verlaagt, minder bekendheid, waardoor je ook het minimum in de eerste ronde verlaagt. Films die te onbekend zijn, gaan toch niet verder dan pakweg de 3de ronde. Minder dan een 40-tal zou ik toch niet gaan. Ik hou niet zo van duels die 24 uur aanslepen.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Niet elke film die genomineerd moet wordt geacht de finale te halen uiteraard. Als zo'n film in de 3de ronde geraakt is dat geweldige reclame, wat toch deels het doel is van de KOs.
Al moet voor mij de grens ook niet té laag gelegd worden. Hoop dat er iig genoeg nominaties komen zodat de tiplijst films beperkt blijft. Worden bij de persoonlijke nominaties ook tiplijst films toegelaten dan ?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Niet elke film die genomineerd moet wordt geacht de finale te halen uiteraard. Als zo'n film in de 3de ronde geraakt is dat geweldige reclame, wat toch deels het doel is van de KOs.
En ik snap niet wat er contradictorisch (?) aan is om als je met minder bekende titels werkt (minder dan 50 stemmen) in de eerste ronde het aantal stemmen te verminderen om te kunnen winnen. Dat is toch juist hetzelfde? Je geeft én minder bekende titels een kans mee te doen aan de KO én je geeft ze een grotere kans verder te geraken in de KO, omdat er vier 'fans' die meedoen met de KO de titels een ronde verder kunnen helpen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Het vervelende aan te laag te gaan is dat de duels te lang duren en de fut uit de KO verdwijnt. Als in de KO voor stomme films een duel tot 4 gedurende 24 uur aansleept, vind ik dat niet meer plezierig.
Mij maakt het niets uit om het minimum wat te verlagen, maar de eerste ronde kan desondanks tot 5 gaan, met bvb. de 8-uur regel.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1385 stemmen
Misschien moet er ook rekening worden gehouden met de personen die normaal gesproken meedoen in de KO's, of enkelen daarvan de film gezien heeft. Of is dat te veel gevraagd
?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31226 berichten
- 5488 stemmen
hoeveel films kan iemand nomineren?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Tja, ik zou zeggen om te beginnen 10 per persoon, en we zien waar we komen ?
En voorlopig een minimum van 35 en een maximum van 250 stemmen ?
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
En niet in een hoofdtoplijst (top/tip/alt/recent) ?
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1385 stemmen
Tip en toplijst moet kunnen lijkt mij, recent misschien dan weer niet (?)
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12913 stemmen
Dan zou ik eerder zeggen omgekeerd ? Gaat toch om "onbekende" parels ? Anders krijgen we weer allemaal dezelfde titels.
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
Is het niet een eigenschap van onbekende parels dat ze juist niet in zo'n stemcompetitie kunnen vallen? Aangezien ze zo onbekend zijn?