- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Oninteressant en volgens mij al gehouden
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Een jaar geleden is die gehouden. Hoeft van mij niet per se al overnieuw gedaan te worden. Wel een interessant thema verder.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Wel leuk, maar dat wordt dan een hele kleine. Veel stomme films komen niet boven de 20 stemmen uit en er is maar een zeer beperkt publiek die zich überhaupt aan stomme films waagt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Kleine KO dan maar niks mis mee toch? Makkelijk op te zetten en we zijn er zo doorheen, terwijl er toch wel een hoop kwaliteits stomme films zijn. Ik noem maar een Sunrise, Nosferatu, Birth of a Nation, Metropolis enz. Lijkt mij leuk!
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Sunrise: A Song of Two Humans
Metropolis
The Birth of a Nation
Das Cabinet des Dr. Caligari
Nosferatu: Eine Symphonie des Grauens
Ben-Hur (1925)
The Gold Rush
Phantom of the Opera (1925)
The Circus
Un Chien Andalou
The General
Our Hospitality
Intolerance
Greed
Faust
La Passion de Jean D'Arc
Pandora's Box
The Man With the Movie Camera
Battleship Potemkin
City Lights
The Lodger
Oktyabr
Steamboat Bill Jr.
Un Voyage dans la Lune
The Great Train Robbery
Nanook of the North
Sherlock Jr.
Safety Last!
Der Letzte Mann
Toch een aardige reeks titels. Vast en zeker dat er nog meer bij kunnen.
Zijn er meerderen voor een stomme film KO?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
knock out beste sportfilm?
beste documentaire?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Je moet bij stomme films natuurlijk niet de beste Chaplin vergeten: City Lights. Modern Times heeft al wat geluid, maar valt eigenlijk ook wel in de categorie stomme film.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Je moet bij stomme films natuurlijk niet de beste Chaplin vergeten: City Lights. Modern Times heeft al wat geluid, maar valt eigenlijk ook wel in de categorie stomme film.
Toegevoegd
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
20 titels nu, 12 erbij en we kunnen een korte leuke KO houden.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Oktyabr
Steamboat Bill Jr.
En aangezien korte films schijnbaar toegestaan zijn (Un Chien Andalou staat er immers in), zijn deze twee misschien ook wel leuk:
Un Voyage dans la Lune
The Great Train Robbery
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zolang ze een beetje bekend zijn of echte pioniers zijn voor de geschiedenis van de film lijkt het me geen probleem toch? Un Chien Andalou behoort er imo in te staan. Zo ook de titels die jij opnoemde. Krijgen die films ook eens een kans.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Gewoonlijk is het niet helemaal de bedoeling, maar in zo'n kleine knock-out moet dat voor eens wel kunnen. Daarnaast zijn deze korte films ook legaal op het internet te vinden vaak, dus deelnemers die ze niet kennen kunnen ze meteen bekijken.
Verder nog:
Nanook of the North
Sherlock Jr.
Greed
Safety Last!
En vergeet je Modern Times nu niet?
P.S. Het stemmenaantal zou ik laag houden. Maximaal 10 stemmen in de finale zelfs. Dit is toch een knock-out voor een zeer beperkt publiek.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik heb Modern Times zelf niet gezien? Is het nou een stomme film of niet? 1936 zie ik staan.. Weet niet of het helemaal eerlijk is deze mee te laten doen als elke techniek voor geluidsfilm aanwezig was.
Greed had ik er al in staan btw
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Officieel niet, aangezien er geluidseffecten inzitten en Chaplin een liedje in een nonsenstaal zingt (min of meer als parodie op gesproken films), maar in principe is alles verder gewoon een stomme film, met zelfs nog tussentitels.
Der Letzte Mann
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dan zou het raar zijn als die de KO uiteindelijk zou winnen. Lijkt me dan toch beter MT weg te laten en alleen pure stomme films mee te laten doen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
The Kid
Der Golem - Wie er in die Welt Kam
Dr Mabuse, der Spieler - Ein Bild der Zeit
toegevoegd
In principe heb ik nu alles klaar de KO te laten beginnen. Ik wacht nog even voor eventuele suggesties of wijzigingen. Ik heb volgens mij 3 titels die net onder de 20 stemmen zitten dus als iemand betere titels heeft hoor ik het graag.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Nog een aantal klassiekers:
Napoléon
The Big Parade
Häxan
Zemlya
Wings
Broken Blossoms
The Wind
En een film waarvan ik heb genoten: Ben-Hur uit 1925.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Berlin: Die Sinfonie der Großstadt
Dr. Jekyll and Mr. Hyde (stemmen niet gecheckt)
Häxan (oh, die heeft Co Jackso al)
Tabu (de fraaiste Murnau)
Mikael van Dreyer
Stachka
Ikzou niet tot de 5 gaan inderdaad in de eerste rondes of anders niet laten oplopen. Dat gaat jaren duren anders.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
O ja en Lubitsch. Zeker te weinig stemmen voor Anna Boleyn, Sumurun of met name Die Austernprinzessin?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De stomme Lubitschfilms hebben een maximum stemmenaantal van 2. Die kunnen niet eens de eerste ronde halen. Lijkt me niet nodig ze dan toe te laten, al heb ik wel begrepen dat ze heel goed zijn.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Jongens, ik probeer een beetje in de buurt van minimaal 20 stemmen te zitten. De enige die dat halen zijn Haxan en Berlin. Ik heb die er nu bijgezet ipv Der Golem en Dr Mabuse.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Lijkt me prima. Moet zeggen dat ik dat niet allemaal gecheckt heb.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Misschien kunnen jullie films van Vsevolod Pudovkin aan toevoegen. BIjv. Mat heeft 15 stemmen.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1385 stemmen
Met alle respect: ik denk dat deze ko in de loop van tijd in een stille dood zal sterven.