- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1832 stemmen
Is het nou jaarlijks dat er een K.O. Beste Film wordt gehouden, waarbij de hele top 250 meedoet? Lijk mij wel weer leuk.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2862 stemmen
De K.O. voor de Beste Film wordt inderdaad jaarlijks gehouden.
Ik heb er ook wel oren naar. Vooral omdat er de laatste tijd wat kleinschaligere knock - outs lopen/liepen is dit wel even leuk als tegenhanger. Samen met de jaarlijks terugkerende regisseurs knock - out en de acteurs knock - out behoort hij trouwens tot de Grand Slam van de films hier. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Vooral omdat er de laatste tijd wat kleinschaligere knock - outs lopen/liepen
Kleinschalig? Een personage KO met 512 battles in de eerste ronde. Nu de Gouwe Ouwe KO met 128. Die vind ik niet zo kleinschalig.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De Beste Film, Beste Regisseur en Beste Acteur knock-out worden jaarlijks achter elkaar gehouden en de eerste begint traditioneel in mei. Kunnen we dit jaar ook weer gewoon aanhouden denk ik.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2862 stemmen
Kleinschalig? Een personage KO met 512 battles in de eerste ronde. Nu de Gouwe Ouwe KO met 128. Die vind ik niet zo kleinschalig.
Ik druk mij een beetje verkeerd uit. Ik bedoel dat de laatste 2 knock - outs wat duidelijker voor genre - fans zijn en niet iedereen aan zullen spreken. Ze zijn dus wat minder toegankelijk, iets wat bij de beste film knock - out niet meespeelt. 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
is er al een keer een knock out geweest van nederlandse films???
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ja, met Simon als winnaar dacht ik.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1384 stemmen
Volgens mij is er nog nooit een ko boekverfilmingen geweest? (Al is dat lastig met de grens leggen)
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Zelfs voor de MovieMeter knock-outs is een wiki gemaakt, leuk!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Grappig! Nog niet helemaal bij zie ik. Volgens de lijst duurde de langste KO ooit 61dagen 21uur en 20 minuten.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik update die lijst aanvankelijk vaak, maar dat is er na een tijdje bij ingeschoten. Hij is nu volgens mij al in geen anderhalf jaar meer geupdate.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Inderdaad een leuke site. Ik zie dat de quotes al een keer langs zijn geweest. Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb: “Gentlemen, you can´t fight in here. This is the War Room." 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Boekverfilming lijkt me wel wat...
Apocalyse Now
Clockwork Orange
Soldaat van Oranje
Godfather
Shawshank Redemption
Christine
The Shining
Perfume
Karakter
Ex Drummer
Turks Fruit
The Green Mile
The Birds
Jaws
Vierde Man
Blade Runner
American Psycho
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zie echter niet zo goed wat die knock-out zo speciaal maakt. De helft van de top 250 is waarschijnlijk op een boek gebaseert, dus een groot deel van dezelfde titels keren terug. Of ga je dan vooral stemmen op basis van in hoeverre de film de geest van het boek in ere houdt of zo? Maar dan moet je wel weer boek en film kennen. Daarnaast ben ik toch van de theorie dat films helemaal niet verplicht zijn om op hun boeken te lijken, wat veel mensen schijnbaar wel denken.
Kortom: waar ligt het fundament van de lijst. Is het werkelijk dan een gewone beste film knock-out met echter een paar films er tussenuit gehaald?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Klinkt erg oninteressant. Wat te denken van een cartoon KO?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Boekverfilming kan ik ook niet zoveel mee. Wordt het dan de beste film, of de beste verfilming van een boek (nauwgezet) etc. Er zijn veel films gebaseerd op beoeken die niemand kent. Wie heeft No Country for Old Men gelezen bijvoorbeeld?
Cartoons vind ik beter idee, maar hoeveel krijg je er dan in een KO?
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2894 stemmen
Cartoon KO is er al een keer geweest zo een 1,5 jaar geleden (geloof ik teminste) Ik kan ook in de war zijn met Cartoon personage KO
Dacht dat Homer Simpson die toen gewonnen had.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31225 berichten
- 5487 stemmen
Kun je voor de boekverfilming niet basseren op de toplijsten van boekmeter? Dan neem je de beste boeken die verfilmd zijn om te zien of dat naar het grote doek nog altijd even sterk is.
Blijft een goed idee dat idd in praktijk moeilijk uit te werken is. Maar moeilijk gaat ook... 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
we kunnen ook een knock out maken van alle knock outs. 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2371 stemmen
Een keer iets heel anders: een avatar KO? 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Cartoon KO varierend van Looney Tunes tot 80's cartoons als Transformers of Thunderbirds tot cartoons van Cartoon Network. Lijkt mij persoonlijk erg leuk.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik dacht dat Movie in MovieMeter stond voor films en niet voor televisieseries. Ik vond het indertijd al stompzinnig dat in de knock out van animatiepersonages als figuren uit tv-series meededen.
Statiegeld
-
- 340 berichten
- 308 stemmen
Beste Bad Guy ooit in een film?
Beste actiescene/achtervolging/iets anders ooit?
Cartoon K.O lijkt me geen klote aan.
Statiegeld
-
- 340 berichten
- 308 stemmen
Of je maakt op basis van de top 10 van de mensen die al eerste reageren in het nieuwe knock-out topic een lijst van films en tot dat er 512 films inzitten (er zijn vast heel veel mensen die dezelfde films in hun top 10 hebben staan) ga je door met tellen. Zo kun je denk ik wel een Knock-out verwachten met goede en uiteenlopende films en hopelijk ook een mooie winnaar.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik dacht dat Movie in MovieMeter stond voor films en niet voor televisieseries. Ik vond het indertijd al stompzinnig dat in de knock out van animatiepersonages als figuren uit tv-series meededen.
Genoeg links tussen cartoons en films dus zo vreemd is het niet One Ring..
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Een keer iets heel anders: een avatar KO? 
Leuk. Maar met al die wisselende avatars is dat nogal onoverzichtelijk. Ik wissel ook, maar met die Kanji tekens ziet geen kip dat... 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Genoeg links tussen cartoons en films dus zo vreemd is het niet One Ring..
Ik vind dat toch echt precies hetzelfde als gewone tv-series toestaan in alle knock-outs. Iets waar ik zeer tegen ben.