• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.095 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.286 gebruikers
  • 9.391.023 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Long Good Friday zou er volgens mij in elk geval nog inmoeten, al was het maar omdat deze film veel fans onder de vaste KO-stemmers telt.

Groot probleem : welke moet eruit ?

Zelf zou ik er Thunderball eventueel uithalen voor LGF, omdat er 2 betere Bonds met Connery meedoen (Dr. No en From Russia With Love).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wouters schreef:

Ik vind ze totaal geen europees karakter hebben. Maar goed daar mag je over van mening verschillen. Film wordt gedragen door Amerikaanse acteurs, Amerikaanse setting, Engelstalig.

(Als je Once upon a Time in the West toelaat dan weet je de winnaar ook al - dit heb ik stiekem niet gezegd)

De manier van filmen is totaal niet Amerikaans. De spaghettiwestern was 100% een Europees genre, dat zich toevallig in Amerika afspeelt. De taal was inderdaad afhankelijk van de acteurs, maar Leone zelf sprak geen Engels. Waarom denk je dat Once Upon a Time in the West geen originele titel is?

Het zijn ook niet louter Amerikaanse acteurs die de hoofdcast vormen. Bronson, Fonda en Robards zijn Amerikanen, maar daartegenover staan Cardinale en Ferzetti als Italianen.

De film behandelt een stukje Amerikaanse geschiedenis, maar waarom mogen Europese films geen Amerikaanse geschiedenis behandelen. Als we zo gaan redeneren nomineer ik bij deze Spartacus. Dat is natuurlijk een typische Hollywoodfilm en zo Amerikaans als wat, maar het behandelt Europese geschiedenis en is dus blijkbaar een Europese film...?

Dat Once upon a Time in the West voor een groot deel opgenomen zou zijn in Amerika is ook niet waar. Slechts één scène is in Amerika opgenomen, de rest in Spanje. Deze scène werd in Amerika opgenomen omdat Leone eens het beroemde Monument Valley in zijn films wou gebruiken. De scène is niet eens belangrijk voor de film.

Grappig genoeg mocht Once Upon a Time in the West niet meedoen in de knock-out Amerikaanse westerns omdat hij... Europees was! Kan iemand nog volgen waar die film vandaan komt?

En het argument dat Once Upon a Time in the West niet mee mag doen omdat hij dan zou winnen is natuurlijk onzin, maar dat heb je zelf gelukkig al door. De vorige keer deed de film ook mee en won alsnog Das Boot.

Nou wil ik verder niet zeuren, maar ik vind het gewoon een beetje onzin om een Italiaanse film on-Europees te verlaren.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Niet dat ik die film er inhoef, maar als je Alien laat meedoen kan iets als Once Upon er ook wel bij lijkt me.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Wouters schreef:

Film wordt gedragen door Amerikaanse acteurs, Amerikaanse setting, Engelstalig.

Is dat ook niet het geval met Alien? Deze KO valt mij nu pas op en ik had het zelf in een heel anders jasje gegoten. Zo ontbreekt er nog het één en ander en kan je bij sommige kandidaten vraagtekens zetten. En Von Trier onder Zweden?!

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

C `era Una Volta Il West hoeft wat mij betreft ook niet mee te doen hoor. Maar dat zeg ik eigenlijk puur omdat die film het wel weer voor veel andere films zal verstieren.

Maar echt Europees kun je het natuurlijk ook weer niet noemen, met al die Amerikaanse acteurs. Beetje jammer als achteraf een half bloed Europese film wint.

The Long Good Friday mag er nog wel bij, ja.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

Deze KO valt mij nu pas op en ik had het zelf in een heel anders jasje gegoten.

Heb je deze beide problemen niet bij elke KO

Art schreef:

En Von Trier onder Zweden?!

Is eigenlijk niet relevant, omdat Zweden en Denemarken beiden Europees zijn, en er geen maximum per land is. Of ze dus bij Zweden of Denemarken worden ingedeeld, maakt geen verschil voor deze KO

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Voor mij missen nog:

The Acid House

La Fille sur le Pont

Seul Contre Tous

Strings

Trouble Every Day

Andere mooie afwezigen maar waarschijnlijk te weinig stemmen: Princess, Angel-A.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

KrisV schreef:

Heb je deze beide problemen niet bij elke KO

Niet bij elke Maar zo zie je bij Zweden alleen Bergman en Moodysson (en Von Trier) staan terwijl een film van Fares of de film van Parsa toch ook niet mag ontbreken in een Europese KO. Zeker als je ziet dat Flodder en De Lift wel meedoen Verder is het ontbreken van een film als Underground opmerkelijk en dat geldt zeker ook voor La Meglio Gioventù. Of ik moet ze over het hoofd hebben gezien, dat kan ook En zo zijn er nog wel meer vraagtekens in de lijst en ontbreken er zeker nog wat belangrijke titels.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

C `era Una Volta Il West hoeft wat mij betreft ook niet mee te doen hoor. Maar dat zeg ik eigenlijk puur omdat die film het wel weer voor veel andere films zal verstieren.

Maar echt Europees kun je het natuurlijk ook weer niet noemen, met al die Amerikaanse acteurs. Beetje jammer als achteraf een half bloed Europese film wint.

Het grootste deel van de bijrollen wordt gespeeld door Italianen, dus wat is je punt? Ik vind het een non-argument eigenlijk. Europese regisseur, offcieel Europese taal, Europese locaties, Europees genre grotendeels Europese acteurs, Europese scriptschrijvers, cameraman etc. Ik snap echt niet hoe Europees je de film wilt hebben? Alleen maar omdat er 3 Amerikaanse acteurs in zitten mag het niet? Dan mag Alien ook niet naar mijn mening.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik zou Alien er gewoon uithalen.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Lijkt mij inderdaad een goed idee, om Alien er dan uit te halen, ja.

Overigens is de Verenigde Staten wel een co - producent van C èra una Volta il West. En Wouters gaf eerder aan, dat deze films niet mee mochten doen, omwille daarvan. Lijkt mij een goed hanteerbare regel.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Alien staat hier op de site als een film uit Groot-Brittannië, dus daar is geen goed argument voor te verzinnen. Ik wil Alien er dan ook niet uit, maar duidelijk maken waarom Once Upon a Time in the West toch echt Europees is

En co-producent zegt helemaal niets. Zijn we vorig jaar ook niet vanuit gegaan en is een non-argument. Het ging tot nu toe altijd om het eerste land dat genoemd werd, het hoofdland.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Haal Alien er maar uit, ja. Zo is de discussie opgelost

@ Art : Underground is erbij (Hongarije)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

KrisV schreef:

Haal Alien er maar uit, ja. Zo is de discussie opgelost

Ik begin haast het gevoel te krijgen dat al die onzinregels hier alleen maar verzonnen zijn om Once Upon a Time in the West uit de lijst te houden. Laten we alsjeblieft het eenvoudig houden en een film die uit Europa komt ook gewoon mee laten doen. We hebben de laatste tijd al vreemde discussies bij knock-outs gehad over wat een bad guy is, een debuutfilm, een animatiefilm, een cultfilm en weet ik wat niet meer. En nu worden zelfs Europese films ervan beschuldigt niet meer Europees te zijn. Onbegrijpelijk. Het erge is dat die films ook niet mee zouden mogen doen in een Amerikaanse film knock-out.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

@KrisV: Tsja, logisch dat ik hem niet kon vinden

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

En co-producent zegt helemaal niets. Zijn we vorig jaar ook niet vanuit gegaan en is een non-argument. Het ging tot nu toe altijd om het eerste land dat genoemd werd, het hoofdland.

Mulholland Drive en ander werk van David Lynch doet toch ook niet mee? David Lynch is ook een Europeaan, maar maakt ook gebruik van Franse en Amerikaanse acteurs en actrices. Bovendien is het moeilijk om C èra una Volta il West toe te laten terwijl je Mulholland Drive en Lost Highway buitensluit. puur omdat Frankrijk als co - prodocent wordt vernoemd.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Maar nu ontbreekt nog één van de hoogst genoteerde Europese films in de top 250, La Meglio Gioventù

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Het erge is dat die films ook niet mee zouden mogen doen in een Amerikaanse film knock-out.

Dat is inderdaad wel lullig.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

Mulholland Drive en ander werk van David Lynch doet toch ook niet mee? David Lynch is ook een Europeaan, maar maakt ook gebruik van Franse en Amerikaanse acteurs en actrices. Bovendien is het moeilijk om C èra una Volta il West toe te laten terwijl je Mulholland Drive en Lost Highway buitensluit. puur omdat Frankrijk als co - prodocent wordt vernoemd.

Het gaat om het eerst-genoemde land. Bij Lynch' films is dat Amerika.

Ik vind dat je gewoon alle films in een hokje moet kunnen duwen wat dat betrefd. Stel dat we nu ook een knock-out houden van andere werelddelen (dus Europa, Amerika, Azië, Afrika, etc.), dan zou Once Upon a Time in the West blijkbaar nergens bijhoren. Hij is immer noch Europees, noch Amerikaans volgens jullie. Totale nonsens. En dat van Alien is nog onbegrijpelijker. Daar is Amerika niet eens co-producent. Ik snap dat jullie een beetje angstig zijn om zulke populaire films toe te voegen, maar het gaat nergens over.

Er zitten nog wel meer haken en ogen aan dit hele gedoe van de regisseur moet Europees zijn en zo, maar daar zal ik nu niet te diep op in gaan. Ik zou me slecht beperken tot het belangrijkste productieland, want dat geeft als enige aan of een film Europees is of niet.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

USA staat gewoon als coproducent op IMDb (Alien). Enige Europese aan Alien is de nationaliteit van de regisseur en Giger.

Zo kunnen Verhoeven's Amerikaanse films er ook allemaal in.

Alien voelt gewoon door en door Amerikaans aan. De populariteit van de film boeit niet eens zo.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Ik zou me slecht beperken tot het belangrijkste productieland, want dat geeft als enige aan of een film Europees is of niet.

Ik blijf erbij dat ik Once Upon a Time in the West niet Europees vindt. Puur omdat er Amerikaanse acteurs in rondlopen. In welke andere Europese film vind je nou meerdere Amerikaanse acteurs?

Bovendien kun je ranches enz. niet echt toeschrijven aan de Europese cultuur. Lijkt mij echt iets Amerikaans. Ook al is het in Spanje opgenomen, je waant jezelf toch echt in de Verenigde Staten.

En Europa kent ook geen traditie van cowboys en indianen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Als ik het me goed herinner heb ik bij de vorige europa-ko ook alle films gediskwalificeerd waar een land bijstond dat niet Europees was. Maar toen heb ik het ook gewoon zelf ineengestoken, democratie, dat is nergens goed voor .

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Zo kunnen Verhoeven's Amerikaanse films er ook allemaal in.

'

Klopt, evenals Rosemary's Baby, want Polanksi is immers een Europese regisseur. Zo zie je maar hoe makkelijk de criteria en argumenten hier om te buigen zijn. Nogmaals, gewoon het eerste land aannemen net als de vorige keer. Een duidelijkere richtlijn is er niet en de films zijn dan sowieso Europees. Persoonlijke gevoelend als 'Kubrick wint altijd' of 'Once Upon a Time in the West gaat mijn favoriet verslaan' moeten buiten beschouwing gehouden worden.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

De argumenten zijn vooral dat zulke films erg Amerikaans aanvoelen. Dan is het lullig dat ze enkel een Europese KO winnen omdat ze zo populair zijn.

Ik denk dat de deelnemers graag een échte Europese film zien winnen, geen bastaard.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Persoonlijke gevoelend als 'Kubrick wint altijd' of 'Once Upon a Time in the West gaat mijn favoriet verslaan' moeten buiten beschouwing gehouden worden.

Normaal gesproken mee eens. Maar het voelt toch wrang aan als films die niet geheel Europees zijn zo `n knock - out winnen. Wat Onderhond eigenlijk al zegt.

Voor de criteria: als op IMDB of op moviemeter de Verenigde Staten als co - producent genoemd wordt dan mag de film niet meedoen, valt ook veel te zeggen. Is ook helder en duidelijk.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

Ik blijf erbij dat ik Once Upon a Time in the West niet Europees vindt. Puur omdat er Amerikaanse acteurs in rondlopen. In welke andere Europese film vind je nou meerdere Amerikaanse acteurs?

Bovendien kun je ranches enz. niet echt toeschrijven aan de Europese cultuur. Lijkt mij echt iets Amerikaans.

Maar je kunt helemaal niet 'vinden' dat Once Upon a Time in the West een Europese film is of niet. Daar bestaat geen mening over, het is iets feitelijks. 95% van de hele cast en crew is Europees en jij doet moeilijk over 3 acteurs? Het slaat nergens op. Bij de Amerikaanse knock-out kom je zeker aan met het argument: Once Upon a Time in the West mag niet mee doen want 95% van de cast en crew is Europees.

En er zijn zeker meer Europese films in de lijst met Amerikaanse acteurs. Paris, texas iemand? En kijk eens waar die film zich afspeelt. In Amerika! En niemand praat erover.

En als je erover begint dat OUaTitW over de Amerikaanse cultuur gaat dan kom ik weer met mijn Spartacus-argument. Want Spartacus gaat over de Europese geschiedenis en mag ook niet toegelaten worden. The Da Vinci Code bevat grotendeels Europese acteurs en speelt zich geheel in Europa af, maar mag er ook niet in.

Nog een leuk weetje: de Amerikanen waren aanvankelijk helemaal niet blij met hoe de Italianen hun geliefde, mythische wilde westen afbeelden. De Italianen maakte het wet westen veel naarder en geweldadiger dan de Amerikanen ooit bedacht hadden. En welke regisseur heeft de spaghettiwestern van de grond geholpen? Leone!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

De argumenten zijn vooral dat zulke films erg Amerikaans aanvoelen. Dan is het lullig dat ze enkel een Europese KO winnen omdat ze zo populair zijn.

Ik denk dat de deelnemers graag een échte Europese film zien winnen, geen bastaard.

Dat snap ik, maar dat resulteerde de vorige keer ook in de overwinning van Das Boot. Mensen wilde niet dat Kubrick hier de finale won en stemde dus op deze Duitse film. Zal nu ook wel weer zo gaan.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

The One Ring schreef:

Dat snap ik, maar dat resulteerde de vorige keer ook in de overwinning van Das Boot. Mensen wilde niet dat Kubrick hier de finale won en stemde dus op deze Duitse film. Zal nu ook wel weer zo gaan.

Da's tof voor Das Boot maar eens zo lullig voor de mooie Europese films die gewipt worden door de zogenaamde "know-nots".

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

ok eens kijken wat ik hier allemaal aan kan doen.

- The long Good friday

- Seul Contre Sous

- La Fille sur le Pont

- La Meglio Gioventù

Zal ik zeker toevoegen. Zijn mooie toevoegingen. Zal er wat films uithalen die heel weinig stemmen hebben.

Von Trier staat 2 keer bij zweden en 1 keer bij Denemarken wegens het land waar de film gemaakt is. Dogville is een Zweedse productie en Dancer in The dark weer een Deense.

Zelfde verhaal met Kusturica. 2 keer servie en 1 keer hongarije.

Polanski staat er al met 3 films in. Europese regisseur waarvan de films genomen zijn die in europa zijn geproduceerd. Lijkt me opgelost.

Verhoeven staat er ook al met 3 films in, zelfde verhaal als Polanski.

Alien is een twistpunt. OP MM stond VS er niet bij als Co-producent. Once Upon A Time hoort er echt niet in in mijn ogen maar hier zal ik nooit iedereen over op 1 lijn krijgen denk.

Dit waren volgens mij alle twistpunten toch ? K ben nu naar college dus veranderingen zullen later op de middag pas doorgevoerd worden.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:

Maar je kunt helemaal niet 'vinden' dat Once Upon a Time in the West een Europese film is of niet. Daar bestaat geen mening over, het is iets feitelijks. 95% van de hele cast en crew is Europees en jij doet moeilijk over 3 acteurs? Het slaat nergens op.

Natuurlijk kan je dat 'vinden', net zoals jij een Amerikaans gegeven, alle steracteurs Amerikaans, Engels als mede-voertaal, Amerika als mede-producent, cowboytraditie, ... maar als 5 % beschouwt.

Ik vind het een goed en objectief criterium dat bij de landen geen niet-Europese mogen staan.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.