• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.647 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Ik zou alvast graag Bartel (Calvaire) er nog inwillen. Totaal van de kaart die vent

Die heb ik er al in gezet.

En hopen dat het Fargo volk er snel uitvliegt, ik vind het echt een hoopje softies die hier niet thuishoren.

Geloof het of niet, softies kunnen ook schurken zijn

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ja, softe schurken. Zijn nu niet de meest geweldige bad guys (wat mij betreft wat anders dan een schurk).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nou dat weer. De term bad guy en schurk heeft gewoon dezelfde betekenis. Of was het je ontgaan dat deze knock-out ging draaien om slechte personages?

Ik ben het er wel mee eens dat de softe schurken meestal niet de beste zijn. Hier en daar een uitzondering daargelaten.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Een schurk is iemand die een misdaad pleegt. Een bad guy is wat mij betreft door en door slecht. Vertonen onmenselijk gedrag dat veel verder reikt als dat van iemand die crimineel bezig is (als is het maar omwille van de onuitgediepte cliché manier waarop een personage weergegeven wordt- X-men en dat soort dingen)

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Onderhond schreef:

Een schurk is iemand die een misdaad pleegt. Een bad guy is wat mij betreft door en door slecht. Vertonen onmenselijk gedrag dat veel verder reikt als dat van iemand die crimineel bezig is (als is het maar omwille van de onuitgediepte cliché manier waarop een personage weergegeven wordt- X-men en dat soort dingen)

Aha, dus een Amon Goeth is geen bad guy omdat hij voor de meeste mensen wel vriendelijk is alleen niet voor die dekselse joden of zie ik dat verkeerd?

Sorry Onderhond maar als we jouw regel zouden toepassen zouden er hoogstens 10 deelnemers zijn aan deze KO.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik ken Amon Goeth niet, dus weet ik veel.

Maar uit je beschrijving te zien, zie je dat waarschijnlijk verkeerd.

Daarbij zijn er genoeg personages die aan mijn omschrijving voldoen. Een hoop horroriconen onder andere. Ook een hoop schurken. Elke superhero film heeft een typische badguy.

Lijkt me sterk als dat maar 10 personages zou opleveren, en dan hebben we de interessante kandidaten nog niet gehad.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Bad Guys die puur slecht zijn ben ik nog niet veel tegengekomen, jij verlangt van een bad guy dat ze geen spatje menselijkheid tonen en dat doen er bijna geen in de lijst (ook niet in superheldenfilms en horrorfilms).

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Best een ongeëmancipeerd lijstje ook. Een serpent als Asami (Odishon) zou eigenlijk niet mogen ontbreken om maar een voorbeeldje te geven.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

J.S. schreef:

jij verlangt van een bad guy dat ze geen spatje menselijkheid tonen

Doe ik niet, maar ik verlang wel dat het wat meer is dan "een schurk".

OzarkLynch's voorstel mag inderdaad ook niet ontbreken

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Doe ik niet, maar ik verlang wel dat het wat meer is dan "een schurk".

Ik verlang ook van bad guy's dat ze meer zijn dan schurken, dat ze niet eenzijdig slecht zijn maar je zegt dat een groot deel van de lijst geen echte bad guy's zijn daarom kom ik ook aan met Amon Goeth, een zeer slecht mens maar wel een die zijn menselijkheid behoudt en dat vind ik belangerijk aan bad guy's.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

The One Ring schreef:

Nou dat weer. De term bad guy en schurk heeft gewoon dezelfde betekenis. Of was het je ontgaan dat deze knock-out ging draaien om slechte personages?

Ik ben het er wel mee eens dat de softe schurken meestal niet de beste zijn. Hier en daar een uitzondering daargelaten.

Bad guy en schurk zijn idd hetzelfde. En het is niet slecht dat er een uitgebreid gamma is met verschillende soorten bad people.

Als er nog moeten verdwijnen uit de lijst denk ik aan King Kong en Frankenstein. Kong is niet slecht, enkel gemuteerd. Z'n handelingen zijn trouwens uit liefde en het is enkel om dat ze hem aanvallen dat hij ook geweld gebruikt. Zelfde met Frankenstein's monster. Het is dokter Frankenstein zelf die het experiment uivoerde, maar aan het monster zelf is niet veel bad aan. Het is meer de bevolking die op hem jaagt dat met slechte bedoelingen bezig is.

Moeilijk om horroriconen al dan niet te scheiden van bad guys.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Ik heb een voorstel: de twee figuren uit Heavenly Creatures voeg ik samen. Net als de twee Knox-figuren uit Natural Born killers en Prince John en Graaf Slis uit Robin Hood. Dan moeten er nog 12 verwijdert worden. Voorlopig kies ik deze:

1. Gaston uit Beauty and the Beast

2. Jerry Lundegaard uit Fargo

3. Kilgore uit Apocalypse Now

4. De Lift

5. Vito Corleone

6. De creeper uit Jeepers Creepers

7. The Leprachaun

8. The Djinn uit Wishmaster

9. Nick Nack (omdat er al genoeg Bondschurken in zitten)

10. Jack Lint uit Brazil (een zwakke nominatie van mezelf)

11. Little Bill Dagget uit Unforgiven (lijkt me niet echt een bad guy, hij is niet slechter dan de 'helden' uit de film)

12. Geen idee, nog een onbeduidende horrorfiguur?

Kan me er prima in vinden. Go, go, go!

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Eventueel Christine, dat is tenslotte een auto. Verder wel goeie keuzes.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik heb bovenstaande figuren verwijdert + Christine en Frankenstein's monster (inderdaad van binnen geen schurk). Asami nog toegevoegd. In principe is de lijst af. Helaas heb ik pas morgen of misschien zelfs pas vrijdag de tijd om hem speelklaar te maken. Even geduld dus. Als iemand nog een briljante ingeving krijgt over een gemiste schurk, dan kan dat nog.

De titel van de game kan ik misschien beter Knock-out: Schurken noemen, in plaats van bad guys. Dan raakt onderhond niet in de war en wordt er misschien ook niet tegen vrouwen gestemd omdat ze geen 'guys' zijn Schurken dekt de lading beter.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Krijgen we nu een KO met enkel crimineel tuig ?

Iemand als Bartel is echt geen schurk. Die kerel is gewoon erg ziek, maar wél een heerlijke bad guy.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Iemand als Bartel is echt geen schurk. Die kerel is gewoon erg ziek, maar wél een heerlijke bad guy.

Precies, zou bijna zeggen prettig gestoord

mister blonde

• 12708 berichten
  • 5842 stemmen

Longshanks, King Edward I- Patrick McGoohan in Braveheart. Mag niet ontbreken m.i.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Telt dit als briljante ingeving?

Clarence Boddicker (Kurtwood Smith in Robocop)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Krijgen we nu een KO met enkel crimineel tuig ?

Probeer je mij nou gek te maken?

Als ik jou definties ga aanhouden vindt ik waarschijnlijk nooit een term om de lading van de lijst te dekken. Schurken is gewoon goed en iedereen weet wat ermee bedoelt wordt.

Door de twee nieuwe nominaties moeten er weer twee verwijdert worden. Voor het moment pak ik Henry Hill uit Goodfellas (omdat er al twee gemenere maffioso uit die film inzitten) en Ivan Drago uit Rocky IV (omdat die film een erg laag gemiddelde heeft). Mocht iemand een beter idee hebben, dan hoor ik het wel. Ik begin met het in elkaar zetten van de K.O. Misschien is hij vanavon nog klaar.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

[quote]The One Ring schreef:

Ik heb bovenstaande figuren verwijdert + Christine en Frankenstein's monster (inderdaad van binnen geen schurk). Asami nog toegevoegd. In principe is de lijst af. Helaas heb ik pas morgen of misschien zelfs pas vrijdag de tijd om hem speelklaar te maken. Even geduld dus. Als iemand nog een briljante ingeving krijgt over een gemiste schurk, dan kan dat nog.

Kunnen we maandag beginnen?Ik ben het weekend weg

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Henry Hill zet ik er terug in en Rico uit Judge Dredd gaat eruit. Judge Dredd heeft een belachelijk laag gemiddelde om mee te mogen doen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat wil toch niets zeggen over het bad guy gehalte. daarbij is henry Hill en good guy...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Dat wil toch niets zeggen over het bad guy gehalte. daarbij is henry Hill en good guy...

Henry Hill schrapte ik alleen maar om plaats te maken. Dan kan ik beter een figuur pakken die (bijna) niemand iets kan schelen.

Het wordt trouwens morgen voor ik de lijst afheb.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2290 stemmen

Jammer van Gaston

Iketes

• 1968 berichten
  • 1379 stemmen

In Film > Filmgames > Knock-Out: Sport:

Een korte als tussendoortje

De beste film die zich in de sportwereld afspeeld.

Lijst ronde 1:

1. The Hustler - Seabiscuit

2. Chariots of Fire - Siu lam juk kau (Shaolin Soccer)

3. The Natural - The Hurricane

4. The Greatest Game Ever Played - The Rookie

5. Million Dollar Baby - Bend it like Beckham

6. Rocky balboa - Hoosiers

7. Coach Carter - Jerry Maguire

8. The Set-Up - Invincible

9. We Are Marshall - Cars

10. Cindarella Man - Remember the Titans

11. Friday Night Lights - Billy Elliot

12. Glory Road - Radio

13. The World’s Fastest Indian - Miracle

14. Ragging Bull - The Longest Yard

15. Breaking Away - Field of Dreams

16. Rocky - Lagaan: Once upon a time in India

1ste ronde: 6 punten 2 verschil

2de ronde: 7 punten 2 verschil

Halve Finale: 8 punten 2 verschil

Finale: 10 punten 2 verschil

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Misschien eerst even in het discussie topic?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Wat kiriyama zegt.... We are Marshall bijv. heeft slechts 6 stemmen... Ongetwijfeld zijn er meerdere sport-films voor een iets grotere knock-out. Nieuwe knock-out ideeen gaarne eerst hier bespreken.

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7984 stemmen

Daar valt denk ik wel een iets grotere knock out (en vollediger) van te maken

Iketes

• 1968 berichten
  • 1379 stemmen

Ah ja, sorry. Wist niet dat dat moest. Ik heb gekeken naar:

- Of hij op IMdB bij de eerste (twee/drie) genres als sport stond.

- Of hij op MM minimaal 15 stemmen had (eentje is er dus p.o. tussendoor geglipt)

- Of hij op MM minimaal 3 sterren had (dat zijn ze ook allemaal op 1 na geloof ik)

Een grotere knock-out gaat denk lastig worden wil je de bovenstaande criteria koesteren. 64 is toch al een hoop dunkt mij. Marshall kan je denk wel vervangen door The Mean Machine.

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Film Pegasus schreef:

Een luchtige? Eentje met achtervolgingen of zo? Of politiefilms, of lange films van 3 uur en meer, of misschien wel een leuke: (semi)erotische films zoals Basic Instinct, Eyes wide shut, Wild things, Fatal Attraction, 9 1/2 weeks, ...

Kunnen ook nog: boekverfilmingen, filmreeksen (Indiana Jones, James Bond, Lethal weapon, ...), filmsongs (score zelf hebben we al gehad), irritantste filmbabe (Lohan, Paris Hilton, Hilary Duff, ...), beste debuut in film, ... keuze genoeg.

Of een KO met de films die de meeste stemmen heeft gekregen. Dan krijg je al een hoop commercielere films, maar het voordeel is wel dat je sneller een stem kan uitbrengen omdat de kans ook groter is dat je de film al gezien hebt.

Als we 'serieuzere' KO's willen nemen kunnen we nog altijd die monologen nemen zoals ik al had voorgesteld. Hangt er van af waar de meeste vraag naar is.

Hier ook nog enkele ideeën die ik een tijd geleden al eens aankaartte. Misschien zit er iets bruikbaar bij.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.