• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.213 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.114 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Vind het iets minder interessant klinken. Uiteindelijk zal er vooral animo komen bij grote regisseurs, die wat mij betreft minder boeiend zijn. Wat ik dan boeiende regisseurs vind, zullen veel te weinig animo genereren.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Macmanus schreef:

Leuk, maar waarom films nemen die niemand gezien heeft?

Omdat het deelnemersveld toch beperkt is, leek het me leuk om eens geen ondergrens te nemen. Maar misschien is een minimum aantal stemmen van '1' wel beter .

Dat het enkel de grotere namen zullen zijn is vrij evident, maar wordt niet uitgesloten in het concept . Alleen is dan deze formule gewoon niet zo geschikt, dat klopt.

Het was maar een ideetje waar ik op kwam tijdens het middageten daarjuist, maar het leek me wel doenbaar.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Prima plan. Gewoon proberen maar.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Freud schreef:

(quote)

Omdat het deelnemersveld toch beperkt is, leek het me leuk om eens geen ondergrens te nemen. Maar misschien is een minimum aantal stemmen van '1' wel beter .

Dat het enkel de grotere namen zullen zijn is vrij evident, maar wordt niet uitgesloten in het concept . Alleen is dan deze formule gewoon niet zo geschikt, dat klopt.

Het was maar een ideetje waar ik op kwam tijdens het middageten daarjuist, maar het leek me wel doenbaar.

Ik vind het een goed idee. Maar in het topic van 'Het beste van...' zitten niet alleen regisseurs, maar ook acteurs. Het is dan denk ik ook wel leuk om acteurs in zo'n knock-out op hun rollen te beoordelen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Jammer dat je dan regisseurs als Darren Aronofsky en acteurs als James Dean wat in de vergeethoek duwen. Verder wel een leuk idee om met iets nieuw te beginnen.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Nu de grote knock-out is afgelopen, kreeg ik wat ideetjes. Misschien een knock-out voor mooiste filmposter? of beste filmtitel? Dat is allemaal wat luchtiger en krijgen we al dat know-nots gezeur niet.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Poster is minder dan een jaar geleden geweest, Calvaire was de winnaar

http://www.moviemeter.nl/forum/5/4292/

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ja maar velen waren daar niet blij mee vanwege het feit dat de KO zo snel in elkaar was geflanst. Geen goede posterselectie.

Is een KO avonturenfilm geen goed idee?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Vond het één van de mooiste KOs totnogtoe. Heb er wel weer zin in

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Een avonturenfilm KO is al eens gedaan, maar met een slechte selectie. Daar zat 2001: A Space Odyssey en Monty Python and the Holy Grail bij, en echte avonturenfilms als Le Salaire de la Peur ontbraken.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Vreemd. Onder avontuur versta ik films als de Indiana Jones trilogie, Romancing the Stone, King Solomon's Mines enzo.

Ik heb zin in een horror KO .

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7982 stemmen

Mooiste filmtitel vind ik ook wel een leuk idee idd eigenlijk.

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

Sander2 schreef:

Een avonturenfilm KO is al eens gedaan, maar met een slechte selectie. Daar zat 2001: A Space Odyssey en Monty Python and the Holy Grail bij, en echte avonturenfilms als Le Salaire de la Peur ontbraken.

2001 geen avontuur? Er zijn er betere maar kom nou...

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

2001 is zeker geen avonturenfilm. Eerder sf/mistery/filosofisch al is dat laatste geen genre...

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

Sander2 schreef:

2001 is zeker geen avonturenfilm. Eerder sf/mistery/filosofisch al is dat laatste geen genre...

Van de aarde naar jupiter reizen is géén avontuur? Je moet al vrij veel meegemaakt hebben.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Op zo'n manier kun je zeker 80% van alle films avonturenfilms noemen.

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Eentje van monologen, vertellingen, ...? Ik denk maar aan de toespraak van Chaplin in The Great Pretender, the horror-speech in Apocalyps now, Michael Douglas in Wall Street, Ewan McGregor in Trainspotting (Choose life, Choose a job, ...), ....

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie ook wel wat meer in een luchtigere knock-out ipv een knock-out met opmerkingen van ''know-not'' of ''je weet er niks van''.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Ik snap je opmerking niet. Doe eens een voorstel... Zoiets als een knock-out films waar je alleen mee mag doen als je op beide films gestemd hebt ofzo?

Film Pegasus schreef:

Eentje van monologen, vertellingen, ...? Ik denk maar aan de toespraak van Chaplin in The Great Pretender, the horror-speech in Apocalyps now, Michael Douglas in Wall Street, Ewan McGregor in Trainspotting (Choose life, Choose a job, ...), ....

Dat vind ik wel een leuk idee ja, ik kan wel alvast een kort lijstje maken dat hier aangevuld gaat worden door andere gebruikers. Of misschien een knock-out voice-overs?

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Een luchtige? Eentje met achtervolgingen of zo? Of politiefilms, of lange films van 3 uur en meer, of misschien wel een leuke: (semi)erotische films zoals Basic Instinct, Eyes wide shut, Wild things, Fatal Attraction, 9 1/2 weeks, ...

Kunnen ook nog: boekverfilmingen, filmreeksen (Indiana Jones, James Bond, Lethal weapon, ...), filmsongs (score zelf hebben we al gehad), irritantste filmbabe (Lohan, Paris Hilton, Hilary Duff, ...), beste debuut in film, ... keuze genoeg.

Of een KO met de films die de meeste stemmen heeft gekregen. Dan krijg je al een hoop commercielere films, maar het voordeel is wel dat je sneller een stem kan uitbrengen omdat de kans ook groter is dat je de film al gezien hebt.

Als we 'serieuzere' KO's willen nemen kunnen we nog altijd die monologen nemen zoals ik al had voorgesteld. Hangt er van af waar de meeste vraag naar is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

KO van de 256 films met de meeste stemmen. Kan iedereen meedoen. Is ook makkelijk in elkaar te draaien.

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

Reinbo schreef:

KO van de 256 films met de meeste stemmen. Kan iedereen meedoen. Is ook makkelijk in elkaar te draaien.

En dan zit het gevaar er ook niet in dat het op sommige momenten te traag vooruit haat.

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Dat is idd een van de voordelen. Dan kunnen we daarna eventueel een 'zwaardere' KO nemen met die monologen als daar interesse voor is. (of nog een andere ludieke die ik voorstelde)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zou wel eens een knock-out willen doen over filmbad-guys. We hebben al eens een horrorpersonage knock-out gehad, maar naar mijn mening zitten de leukste schurken helemaal niet in horrorfilms. Ook andere schurken eens een kans geven?

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Ook niet slecht. The Joker, Darth Vader, Terminator, Predator, Bonnie & Clyde, Hans Gruber, Goldfinger, Scar, Luthor, Mr. Smith, Antonio Salieri, Colonel Kurtz, Angel Eyes, .... keuze genoeg denk ik.

Wat zal het worden: de meeste stemmen, monologen of bad guys? Of alle 3 (1 voor 1 natuurlijk).

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Ik stem voor bad guys.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik ook. Als iedereen het goed vind, wil ik die ook wel organiseren.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het goed hoor.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Bad Guys

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2290 stemmen

Mogen we dan de hele Corleone-familie nomineren? Tenslotte zijn het allemaal bad-guys.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.