• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.272 gebruikers
  • 9.389.912 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Rush Hour 1 & 2

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

kiriyama schreef:

Er zijn nu 3 KO's bezig, zullen we die maar eerst afmaken.

tegen dat we er uitkomen welke KO we nog willen doen zijn we al een eindje verder

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Waarom komt er geen regel dat je beide films gezien moet hebben voordat je mag stemmen? Zo hebben de knock-outs geen enkele zin, films worden weggestemd zonder dat ook maar 1 van de stemmers beide films hebben gezien. We kunnen het op zijn minst een keer uitproberen met een eerlijke knock-out beste film. Gewoon de top-250 + nog 6 films. Desnoods gaan we maar tot de 4 ofzo omdat de knock-out anders stil valt.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Sander2 schreef:

Waarom komt er geen regel dat je beide films gezien moet hebben voordat je mag stemmen? Zo hebben de knock-outs geen enkele zin, films worden weggestemd zonder dat ook maar 1 van de stemmers beide films hebben gezien.

Omdat we zo min mogelijk regels willen hebben. Regels verpesten de sfeer alleen maar.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Omdat die regel oncontroleerbaar is. En aan oncontroleerbare regels heb je niet veel.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Die is niet oncontroleerbaar, je kunt zo controleren of iemand op de film gestemd heeft.

Edit: Ik zie dat ik heb getyped dat je beide films gezien moet hebben, ik bedoel dat je op beide films gestemd moet hebben.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Ik heb niet gestemd op alle films die ik gezien heb. Er zijn mensen die zelfs niet stemmen, of niet stemmen op films waarvan ze vinden dat hun stem geen meerwaarde geeft.

Oncontroleerbaar dus.

Vind het trouwens een beetje lullig als ik niet zo mogen meedoen als ik beslist heb geen stem uit te delen aan een film. Tussen die stemmen zouden er een hoop lage staan van films die ik vroeger gezien heb. Ik kan perfect beslissen tussen een KO op die moment.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3574 stemmen

Klopt !

En als je je gevoel volgt heb je het meestal toch ook bij het rechte eind.

Het zou trouwens ook veel te lang duren als je alles wil controleren !

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Je kan wel als etiquette regel stellen dat je minstens één film gezien moet hebben alvorens te stemmen. Vrees alleen dat er weinig van overblijft als niet iedereen zich daaraan houdt.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Ik zie het verschil niet echt tussen 1 of 2 films gezien te hebben om te stemmen.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Nou ja, eigenlijk hebben jullie wel gelijk. Het is inderdaad niet te controleren, en vaak voel ik ook wel aan dat ik een film beter zal vinden terwijl ik de andere nog niet gezien heb. Ik erger me er alleen aan dat geweldige films weggestemd worden zonder dat iemand ze gezien heeft...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Juist die woede, blijdschap en emotie is wat de KO's zo leuk maakt.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

kos schreef:

Ik zie het verschil niet echt tussen 1 of 2 films gezien te hebben om te stemmen.

Als het om persoonlijke favorieten gaat is het verschil duidelijk aanwezig.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Noem het dan het 'persooonlijke favorieten ten koste van alles doorstemmen -ook al ken je de rest niet-spel'.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Niet ten kostte van je andere persoonlijke favorieten.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

kos schreef:

Noem het dan het 'persooonlijke favorieten ten koste van alles doorstemmen -ook al ken je de rest niet-spel'.

Niks mis mee, maar als topictitle staat het een beetje sloom.

Met kos' systeem heb je dan weer dan de uitslag wel heel erg afhangt van de smaak van bepaalde users.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

De regels zijn op dit moment prima, lekker weinig.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Onderhond schreef:

Niks mis mee, maar als topictitle staat het een beetje sloom.

Goed punt. .

Met kos' systeem heb je dan weer dan de uitslag wel heel erg afhangt van de smaak van bepaalde users.

Huh, waarin verschilt dat van nu?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Dat de userbase veel ruimer is ? Als je minstens één gezien hebt, zijn er meer mogelijke fans die kunnen stemmen, als je er geen enkele gezien hebt, kan iedereen stemmen.

Nu hangt de smaak af van de mensen die meespelen, door jouw systeem plaats je daar nog eens een serieuze restrictie op.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Daar hangt de uitslag toch altijd van af.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Ja, maar als je afdwingt dat men beide films gezien moet hebben, is de beslissingsbasis wel meteen enorm veel kleiner, en speelt de smaak van enkele individuën nog veel meer mee.

Praktisch, zei die een hoop klassiekers én Aziatische films gezien hebben zullen bepalen wie er wint. En die groep is echt betrekkelijk miniem.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Tja, je doet een filmbeoordelingsspel of je doet het niet.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Maar je doet het wel voor een community.

Of je moest opteren voor een veel hogere minimum stemgrens (aantal dan), maar dan hou je weer populaire zooi over, wat ook niet meteen een goeie afspiegeling is van "beste".

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

kos schreef:

Tja, je doet een filmbeoordelingsspel of je doet het niet.

Het niet hebben gezien van een film is ook een vorm van beoordeling. Smaak is niet alleen een kwestie van de ene film een 1 geven en de ander een 5 maar ook van de keuze die je maakt op het gebied van welke films je kijkt.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Hm.. ik ben benieuwd of alle jury's van festivals over de hele wereld dat met je eens zijn.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

kos schreef:

Hm.. ik ben benieuwd of alle jury's van festivals over de hele wereld dat met je eens zijn.

Het is niet het beroep van de meeste users hier om films te beoordelen, noch hebben zij het eeuwige leven. De meeste mensen zullen dus zoveel mogelijk films willen kijken waarvan ze verwachten die te waarderen.

(Dit vaak gebaseerd op hele logische gronden: ik hoef immers niet alle Vietnam-films of alle films van een bepaalde regisseur te zien om te weten dat ik het niks vind.)

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2290 stemmen

Is het ook niet eens tijd dat we een "Moviemeter Award" doen van 2005? Ik denk toch wel dat iedereen nu wel tijd heeft gehad om de meest prominente uit dat jaar te zien.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

In Film > Filmgames > Het beste van... - knock-out versie:

Omdat die scene-KO nog duurt tot de volgende kerstmis en ik ook geen nieuwe ko kon bedenken, even een nieuw systeem, dat ineens oneindig nieuwe mogelijkheden voortbrengt .

Idee is simpel: in het topic Het beste van... is iedereen met een beetje naam inmiddels wel al gepasseerd, maar wordt er eigenlijk nooit echt stilgestaan bij wat er nu als beste gekozen wordt van iemand, het is meer een manier om even te zien wat iemand nu weer juist allemaal gedaan heeft. Voor dit topic is het de bedoeling om de belangrijkste namen nog eens opnieuw te doen, maar dan in de vorm van een knock-out, zodat er tenminste een echte winnaar aangeduid kan worden.

Het systeem gaat als volgt: er wordt een naam beslist, en alle films die die persoon gemaakt heeft of waar hij in speelt of wat dan ook, worden in de ko opgenomen (ook al heeft niemand ze gezien, dat moet voor de volledigheid ) Ze worden gerangschikt volgens stemgemiddelde, degene met de hoogste stemmen eerst, en zo voort. De duels worden samengesteld via het systeem eerste tegen laatste, tweede tegen voorlaatste, enz. Als het aantal films in een ronde oneven is, is er één drie-duel, tussen de eerste en de laatste twee, volgens hetzelfde systeem als we bij eerder ko's al hebben gebruikt. Voor elke volgende ronde wordt de volgorde van de duels van de vorige ronde behouden, en opnieuw via eerste-laatste enz samengesteld, zo voorkom je dat de films die normaal gezien best zouden zijn meteen tegen elkaar uitkomen.

De puntentelling begint met tot vijf, dan tot zes, enz, en vanaf de tweede ronde wordt er gewerkt met 'twee verschil'.

Als eerste zou ik Stanley Kubrick nemen, die heeft niet teveel films en dan kunnen we zien of het systeem een beetje werkt.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Het idee was om meteen te beginnen, maar goed dan . De eerste ronde zou er in dit geval uitzien als volgt, als ik me niet heb vergist (dan kan je eens checken of je het systeem wel snapt, en je mening geven )

Fear and Desire - Killer's Kiss - Clockwork Orange, A

Eyes Wide Shut - Shining, The

Lolita - Paths of Glory

Spartacus - Dr. Strangelove

Barry Lyndon - Full Metal Jacket

2001: A Space Odyssey - Killing, The

(Als twee films hetzelfde gemiddelde hebben, krijgt die met het hoogste aantal stemmen voorrang)

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Leuk, maar waarom films nemen die niemand gezien heeft? Lijkt me stug dat die gaat winnen dan. Maar verder goed idee hoor.

O ja, en als de winnaar bekend is dan mag gewoon willekeurig iemand een naam in de groep gooien?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.