• 12.299 nieuwsartikelen
  • 166.090 films
  • 10.729 series
  • 30.926 seizoenen
  • 623.877 acteurs
  • 195.081 gebruikers
  • 9.108.320 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Niet te moeilijk doen, mensen. Stem lekker op het element dat jij belangrijk vindt. Daarbij speelt het visuele - inclusief de posters - een belangrijke rol bij sci-fi's, dus je hoeft het ook niet als twee volledig losstaande zaken te zien.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dan stem ik op de film van de regisseur met de liefste moeder

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Dat mag .

Of een tegenstem, omdat je (de moeder van de regisseur van) de andere film zo slecht vindt .

Zwolle84

starbright boy (moderator films)

• 21623 berichten
  • 4595 stemmen

Ooit waren K-O's op de site leuk tijdverdrijf en was je nieuwsgierig wie er won en werd er dan ook massaal aan meegedaan, ook door mij.Winnaars van K-O's werden zelfs bijgehouden. En een ongeschreven regel was max 1x per jaar een genre en 1x per jaar een algemene poster knock out.

Inmiddels is er zo'n overdaad aan onzinnige knock outs (bijvoorbeeld tig poster knock outs in allerlei subgenres) dat zo'n 90% van de users die ooit meededen zijn afgehaakt, waaronder ik, en deze spant echt de kroon qua onzinnig. Slaat echt helemaal nergens meer op.

Ik gun iedereen zijn spelletjes op de site hoor, ook het groepje dat dit wel een leuk idee vind, maar ik vind het best jammer om te zien waar een ooit leuk tijdverdrijf terecht is gekomen.

alexspyforever

• 21137 berichten
  • 2328 stemmen

Pff dit is weer zo typisch een conflict van long time members vs nieuwere generatie waarop ik en andere organisatoren al geregeld zijn gestuit.

Apollinisch schreef:

Uitslagen zijn toch volstrekt niet serieus te nemen als de ene gebruiker op de film stemt, en de ander op de poster? Slecht idee.

Of het nu gaat om stemmen op hoe goed je de film vindt of hoe leuk je de poster vindt, ze hebben één ding gemeen, de stem is louter gebaseerd op persoonlijke voorkeur van de mensen die stemmen. Ik snap niet waarom dat allemaal zo serieus moet worden genomen. Het is een spel, plezier moet voorop staan.

Onderhond schreef:

Hoe beslis ik op wat ik moet stemmen? Wat doe ik als een geweldige scifi met lelijke poster tegen een domme scifi met geweldige poster uitkomt?

Slaat toch nergens op

Kies maar voor de film, want bij poster KO's zie ik je toch al maanden niet meer.

starbright boy

Die evolutie moet dan al van voor mijn tijd zijn hier, want ik heb jou tijdens mijn aanwezigheid hier nog nooit zien stemmen. Ik vind deze spellen een leuk tijdverdrijf. Toen ik me hier inschreef wilde ik graag discussiëren over films, maar de meeste films en genres waarover hier wordt gepraat boeien mij niet zo. Ook zie ik veel mensen gewoon lijstjes zetten, of niet meer doen dan stemmen zetten of een korte mening vond de film goed of niet goed. Ik had zoiets van is het dit nu? Toen ik de spellen hier ontdekte is dat veranderd. Het brengt in elk geval mensen bij elkaar en ik heb hierdoor wel mooie contacten gelegd en zelfs vrienden gemaakt. Ik en andere organisatoren zijn weliswaar op die manier wel eens gestuit op regeltjes die 10 jaar geleden in het leven waren geroepen en niet konden teruggevonden worden dus moesten we maar geloven wat long time users zeiden. We hebben de vrijheid genomen om nieuwe regels in het leven te roepen. Ik heb op enkele oudere users na weinig protest gezien.

En gezien de snelheid van de poster en avatar KO's neem ik aan dat het afhaken van veel mensen eerder te maken heeft met mensen die weg zijn of niet meer actief en ondertussen zijn vervangen door een nieuwe generatie.

Onderhond

• 87343 berichten
  • 12240 stemmen

alexspyforever schreef:

Kies maar voor de film

En als de rest dan op posters ligt te stemmen, wat voor betekenis heeft het dan nog? Tijdverdrijf? Gezellig in een topicje wat rondhangen (terwijl er toch echt slowchat regels zijn)? Post count omhoog trekken?

Het hautaine gedrag van de "nieuwe generatie organisatoren" mag ook wat minder trouwens.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

starbright boy schreef:

Slaat echt helemaal nergens meer op.

Dat mag je wel uitleggen, waarom slaat het nergens op dat je zelf vrij bent in het bepalen welke film je prefereert? Waarom moet je je door iemand laten vertellen hoe jij moet bepalen welke film je voorkeur geniet? En waarom moet iemand voor je bepalen of je wel mee mag doen of niet mee mag doen?

Het is geen dictatuur, er staan geen levens op het spel, en het is ook geen quantummechanica. Volgens mij is iedereen dus prima in staat om voor zichzelf te bepalen op welke film ze willen stemmen en waarom ze dat doen.

Zelf doe ik mee aan K.O.'s om films te ontdekken, dat is ook mijn persoonlijke gedachte achter de scifi-K.O., zo kom je een hoop films tegen waar je misschien niet bekend mee was. Zo heeft iedereen wel zijn eigen reden, en wie ben ik om andermans reden of manier van kiezen af te keuren?

Sommige K.O.'s hebben de verplichting dat je (een van) de films gezien hebt, en anderen hebben dat niet. Aan beide K.O. is er duidelijk behoefte, en deze heeft die verplichting niet.

starbright boy (moderator films)

• 21623 berichten
  • 4595 stemmen

arno74 Omdat een stem dan 0,0 betekenis heeft. Ik kan er niks meer mee, geen tips meer uit op doen, niet meer de smaak van anderen beter leren kennen, me niet storen aan een ander. Het interesseert me niet meer welke films er doorgaan als er geen reden meer voor is als iedereen om een andere reden stemt. Verder geloof ik dan onder meer Onderhond en ik genoeg duidelijk hebben gemaakt waarom wij dit een compleet onzinnig idee vinden. Maar je gaat je gang maar.

alexspyforever Ik ben minder mee gaan doen toen er iets teveel knockouts kwamen, maar nog niet zo lang geleden deed ik stemde ik nog weleens af en toe. Bij Avatarknockouts heb ik nooit gestemd en bij al die posterknockouts per genre ook niet. Die vind ik zelf gewoon oninteressant. Maar bij deze begrijp ik de lol niet eens meer. Een Scifi filmknockout zou ik juist wel weer leuk vinden nu, maar dan gewoon stemmen op je favoriete films.

Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan.

Spetie

• 38582 berichten
  • 6643 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik vrees van wel. Hoe beslis ik op wat ik moet stemmen? Wat doe ik als een geweldige scifi met lelijke poster tegen een domme scifi met geweldige poster uitkomt?

Slaat toch nergens op

Dit.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Film >> Filmgames >> MovieMeter Contest

Ik heb weer een contestje in elkaar gezet. Voor degenen die belangstelling hebben.

MovieMind

• 6812 berichten
  • 0 stemmen

Als ik me niet vergis is het alweer 2 jaar geleden dat de top250 (+6) 'film' knock out heeft plaatsgevonden.

Is daar belangstelling voor?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Kan altijd wel volgens mij MovieMind, de K.O.'s blijven draaien dus zullen er wel deelnemers voor zijn, helemaal aangezien die films door veel mensen zijn gezien en velen wel een favoriet daartussen hebben staan. Organiseer maar als je zin hebt!

MovieMind

• 6812 berichten
  • 0 stemmen

Ja denk dat als het zover is (en een aantal users taggen) dat er voldoende animo zal zijn.

Er vallen veel goede films buiten de top250, dus het zal waarschijnlijk een top512 worden.

alexspyforever

• 21137 berichten
  • 2328 stemmen

MovieMind schreef:

Ja denk dat als het zover is (en een aantal users taggen) dat er voldoende animo zal zijn.

Er vallen veel goede films buiten de top250, dus het zal waarschijnlijk een top512 worden.

Is dat een KO waarbij je kiest voor welke je de beste vindt van de 2?

MovieMind

• 6812 berichten
  • 0 stemmen

Helemaal juist alexspyforever,

er komen 2 films tegenover elkaar te staan en je geeft dan je stem aan wat jij de betere film vind.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik en andere organisatoren zijn weliswaar op die manier wel eens gestuit op regeltjes die 10 jaar geleden in het leven waren geroepen en niet konden teruggevonden worden dus moesten we maar geloven wat long time users zeiden.

Wiki 12 jaar

Apollinisch

• 21283 berichten
  • 0 stemmen

Ha vet, ik kende die Wiki niet eens. Wel sinds 2013 niet meer bijgewerkt, maar goed, toen is het doodbloeden ook zo'n beetje begonnen.

MovieMind

• 6812 berichten
  • 0 stemmen

Zit met de gedachte om een top512 film knock out te starten, is daar enige interesse voor?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Jahoor, ik doe wel mee. Top 512 o.b.v. waardering op MM?

MovieMind

• 6812 berichten
  • 0 stemmen

Op basis van waardering op MovieMeter inderdaad.

En dan zat ik te denken om de documentaires te vervangen, wat is de gedachte daar over?

Film Pegasus (moderator films)

• 30659 berichten
  • 5280 stemmen

De documentaires gewoon meenemen. Dan krijgen ze wat extra aandacht met die KO.

MovieMind

• 6812 berichten
  • 0 stemmen

De MMTop512 Film Knock-Out is gestart.

alexspyforever

• 21137 berichten
  • 2328 stemmen

De Knock-Out Usernames is gestart

SergioMalick

• 1060 berichten
  • 1649 stemmen

Weet iemand hoe lang het geleden is sinds er een K.O. Filmscènes is geweest? Kon me herinneren dat toen ik nog geen lid was deze K.O. op de voet heb gevolgd. Overigens probeer ik een heel klein voorzetje te geven, want op dit moment zijn er volgens mij genoeg K.O's gaande. Misschien iets voor de toekomst?

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13435 berichten
  • 1235 stemmen

SergioMalick,

hier moet hij vast tussen staan: https://www.moviemeter.nl/forum/topics/5.

SergioMalick

• 1060 berichten
  • 1649 stemmen

Dank! Eventjes gezocht, corrigeer me als ik het mis heb. Uit 2011 stamt de laatste K.O. Scènes (actiescènes), uit 2006 Horror-scènes en uit 2006 de laatste algemene scène K.O.

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

Top 50 Lijst (films vanaf 2000) bezig voor lijstjes freaks en andere geïnteresseerden van films vanaf het jaar 2000 !

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

MM Filmposter K.O. ....nog wat reclame maken (is al bezig, nog 1e ronde ! Mooie , zelf gekozen posters door users. Iedereen mag stemmen, ook zonder te hebben genomineerd !

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Voor wie er belangstelling heeft:

Film >> Filmgames >> K.O. Films met meeste stemmen (per decennium)

Het betreft een K.O. van 64 films uit de jaren 50.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Voor de belangstellenden:

Ik heb weer even een filmquiz geplaatst. Film >> Filmgames >> MovieMeter Contest

Mocht je er aan mee willen doen, wel eerst even goed de spelregels lezen!

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Is er interesse in een knock-out van filmpersonages? Ik zelf dacht aan personages man/vrouw uit actiefilms en eventueel andere genres als uitzondering waar een hoofdrol een actievolle rol bevat. Zelf zat ik te denken aan karakters als John Matrix (Commando), Rocky Balboa (Rocky films), Luc Deveraux (Universal Soldier), Alice (Resident Evil) Selene (Underworld),Chan Ka Kui (Police Story) enz.

Opzet zal gaan zoals die knockout van Film Pegasus in 2015, vrouwelijke filmpersonages. Tenslotte zijn dit soort knockouts de laatste tijd niet meer gehouden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.