- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Oorlogsfilms
Knock Out: Oorlogsfilms
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee, het is in dit spel de beste oorlogsfilm geworden. Heeft niets te maken of het de situatie goed weergeeft van de Vietnam oorlog.
Apocalyps Now wil ook helemaal geen realistisch beeld geven van de Vietnam oorlog.
Ik heb toch al regelmatig gehoord dat Apcalyps Now de meest realistische weergave is van de oorlog in Vietnam is, terwijl ik die indruk absoluut niet kreeg.
En Naomi Watts, je maakt mij niet wijs dat zoiets als dit, een geschifte kolonel die als god vereerd wordt middenin de jungle waar oorlog is, realistisch is. De film is geloof ik ook gebaseerd op een boek die zich niet tijdens de Vietnam-oorlog afspeelde, maar dat weet ik niet 100% zeker.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1165 stemmen
Het boek (of eigenlijk novelle) waar deze film op is gebaseerd is een aanklacht tegen het kolonialisme (sp).
Het knappe van deze film vind ik nu juist dat het Coppola gelukt is om een vertaalslag te maken van het kolonialisme naar oorlog, zonder dat de feitelijke boodschap verandert.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3171 stemmen
Ik ook niet. Vind het raar dat mensen dat zeggen.
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
Waarom mocht Casablanca niet meedoen????
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Het boek (of eigenlijk novelle) waar deze film op is gebaseerd is een aanklacht tegen het kolonialisme (sp).
Het knappe van deze film vind ik nu juist dat het Coppola gelukt is om een vertaalslag te maken van het kolonialisme naar oorlog, zonder dat de feitelijke boodschap verandert.
Ik heb het boek "Heart of Darkness" ook gelezen.
Schitterend hoe Coppola de boodschap/sfeer van het boek weet te behouden.