- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Oorlogsfilms
Knock Out: Oorlogsfilms
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
5-9
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Waarom hoor ik van iedereen dat The Deer Hunter saai is 
kos
-
- 46682 berichten
- 8841 stemmen
Waarom hoor ik van iedereen dat The Deer Hunter saai is 
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
6-10 The Deer Hunter was 1 van mijn favoriete films, nu te lang niet gezien om te kunnen zegge wat ik er van vind maar in ieder geval veel beter dan Apocalypse Now
Don Gertus
-
- 1543 berichten
- 0 stemmen
We hebben een winnaar:
6-12 Apocalypse Now
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dit is de eerste keer dat ik een film die knock-out wint gezien heb en eerlijk gezegd ben ik niet tevreden. Tijdens dit spel viel me pas echt goed op hoeveel ijzersterke films er in dit genre zijn. Met een heleboel films zou ik tevreden zijn geweest als die gewonnen hadden:
Dr. Strangelove
Full Metal Jacket
Patton
Saving Private Ryan
Schindler's List
Der Untergang
The Bridge on the River Kwai
The Deer Hunter
The Deer Hunter heb ik nog niet in zijn geheel gezien, maar wat ik gezien heb was indrukwekkend genoeg om wel eens de beste oorlogsfilm ooit genoemd te kunnen worden.
Ik had mijn stem voor Apcalypse Now al eerder op deze dag verlaagt en de reden daarvoor is dat de film me te surrealistisch in gedachte staat om als oorlogsfilm echt serieus genoemd te kunnen worden. Het verhaal is te 'mooi' en te ongeloofwaardig om de titel 'film die het beste de situatie in Vietnam weergeeft' te verdienen en toch heeft ie 'm. Daarbij is alleen the Ride of the Valkyres naar mijn mening echt krachtig.
Nou ja, de film heeft eerlijk gewonnen. Wel leuk dat er een Vietnam-film gewonnen heeft, omdat ik die altijd net iets krachtiger vind dan de WO2-films.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2285 stemmen
De verrassende winnaar
.
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
The Deer Hunter en Paths of Glory waren mijn favoriet. 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Hotaru no Haka had nog minstens één ronde moeten overleven. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3278 stemmen
Nee, het is in dit spel de beste oorlogsfilm geworden. Heeft niets te maken of het de situatie goed weergeeft van de Vietnam oorlog.
Apocalyps Now wil ook helemaal geen realistisch beeld geven van de Vietnam oorlog.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Hotaru no Haka had nog minstens één ronde moeten overleven. 
Vind ik niet echt een oorlogsfilm. Is meer een drama dat de gevolgen van een oorlog belicht
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind het wel een oorlogsfilm. De oorlog staat de hele film centraal. Oorlog heeft niet alleen te maken met die clowns in camouflagepakjes die niet meer zijn dan wat regering slaafjes.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ook ik had liever Schindler's List zien winnen
.