- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Allemaal fout. Eerste tip dan maar: Kijk naar de acteurs (m/v).
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Outsiders? Geen vrouw in een hoofdrol?
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Nee.
Nog een tip: In allevier de films zitten jonge hoofdrolspelers die op dat moment veelblovend waren. In drie ervan zit er een met een overeenkomst die verderop in hun carriere zit. En dat zoek ik.
Misschien achteraf wat te lastig.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Drie acteurs (dus geen actrices) hebben in dezelfde film gespeeld?
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
In alle films zijn er jonge acteurs die veelbelovend waren maar het toch niet op latere leeftijd gemaakt hebben. Behalve Tom Cruise en in mindere mate Matt Dillon die allebei in de Outsiders spelen.
The Outsiders dus.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Querelle is heel warm, maar het moet iets specifieker (en het antwoord is uiteindelijk fout).
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Niemand...
Die overeenkomst heeft ermee te maken dat hun cariiere tegenwoordig niet meer zo veelbelovend is. En met een filmmaatschappij.
Mr. E-28
-
- 532 berichten
- 0 stemmen
Een nieuwe:
The Blue Lagoon (1980)
The Outsiders (1983)
Sixteen Candles (1984)
Terminator 2 (1991)
Die overeenkomst heeft ermee te maken dat hun cariiere tegenwoordig niet meer zo veelbelovend is. En met een filmmaatschappij.
Iemand die dit weet ? Kan er misschien eens een nieuwe komen.........
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Omdat ik dit spelletje jaren geleden vermoord heb met een veel te moeilijke opgave en dit toch echt wel een leuk spel is geef ik het antwoord (ik wist 'm nog)!
Het gaat om mannelijke hoofdrolspelers die door de film heel populair werden. Maar bij drie ervan raakte de carriere zo in het slop dat ze terecht kwamen in films van The Asylum. Dat geldt voor Christopher Atkins (The Blue Lagoon), Edward Furlong (Terminator 2) en C. Thomas Howell (The Outsiders). Sixteen Candles hoort er niet bij.
Doe ik meteen een nieuwe (die volgens mij wat makkelijker is):
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik heb er maar twee van gezien. Zou iets met de karakters te maken kunnen hebben, maar ik doe de meest voor de handliggende:
Summer Palace is een Chinese film 
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Of Frances Ha is de enige film waarin geen "verzet" wordt gepleegd tegen het systeem.
(Niet gezien overigens)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Niet goed helaas. Zoek het in de makers en niet in het plot.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ik hoop nog steeds leven in dit spelletje te krijgen...
Er is een link tussen de oplossing en Nederland.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8142 stemmen
Frances Ha (2012) hoort er niet bij.
Regisseur Noah Baumbach heeft nog nooit de Tiger Award gewonnen op het IFFR, terwijl de regisseurs van de andere drie films dat ooit wel deden.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Dat is goed! De andere drie wonnen met hun eerste of tweede film een Tiger Award: Nolan met Following, Reichardt met Old Joy en You Le met Suzhuo He.
Ik hoop dat je een nieuwe wil plaatsen Spetie.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8142 stemmen
Leuk. 
Ja ik zal een nieuwe plaatsen, maar moet er nog even eentje verzinnen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8142 stemmen
Een nieuwe:
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
In drie films zoekt de hoofdpersoon ergens naar: 2 x een persoon en 1 x een ding. in Lawrence of Arabia niet?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8142 stemmen
Leuk bedacht, maar dat is hem niet. Je moet hierbij ook niet naar de hoofdrolspelers kijken.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Heb je misschien een hint?
Het zou nog kunnen dat 3 films deels in Azië zijn opgenomen, behalve Secret Agent,
maar dat is hem vast niet.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8142 stemmen
Nee het heeft niets met de locatie te maken. Je moet het meer zoeken bij de personen die de film gemaakt hebben.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Je zou kunnen zeggen dat zowel Spielberg (Ford), Coppola (Brando) als Hitchcock (Carroll) al in eerder met 1 van hun sterren een film gemaakt hadden (Indiana 1, Godfather, 39 Steps) en Lean had tot dan toe nog niet gewerkt met O'Toole. Hij werkte na LOA wel weer samen met Sharif.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8142 stemmen
Nee, mooie poging, dat moet gezegd worden. Het begint warm te worden. Maar het heeft echt met de regisseur zelf te maken.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
3 regisseurs waren 37 jaar in het begin van de produktie van deze films, David Lean was veel ouder.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8142 stemmen
Toevallig, maar dat is het ook niet. Er is een regisseur die iets niet doet, terwijl de andere drie het juist wel doen. Ontdek dat en je weet welke film er niet bij hoort.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
De 4 regisseurs hadden een cameo in de film? Spielberg als toerist, Coppola als regisseur van een tv-crew, David Lean als motorrijder. Eigenaardig genoeg is Hitchock hier geen cameo in al z'n film, terwijl dat anders wel zo is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Edit: Secret Agent hoort er niet bij dus.