• 15.738 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.845 stemmen

Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?

zoeken in:

hugohei

• 2149 berichten
  • 2347 stemmen

Shit. Veel te moeilijk. Ik zie dat maar 3 mensen Cabaret hebben gezien, en 4 mensen La Nuit Américaine...

Eva, doe mee !

Ik geef nog een tip. Een filmtitel. Maar nog niet opgenomen in de MovieMeter [wel een Gouden Kalf gewonnen].

'Het Teken van het Beest'

hugohei

• 2149 berichten
  • 2347 stemmen

Ik ga de oplossing geven.

Het betreft het tragische lot van huisdieren in de film :

In Never Talk To Strangers heeft de hoofdpersoon een kat. Die wordt vermoord.

In Straw Dogs heeft een hoofdpersoon een kat. Die wordt vermoord.

In Cabaret heeft een hoofdpersoon een hond. Die wordt vermoord.

In (bonus !) Het Teken van het Beest heeft de hoofdpersoon een hond. Die wordt vermoord.

In La Nuit Américaine komt een kat voor, maar die krijgt melk en blijft in leven.

Goede oplossing dus : La Nuit Américaine.

Het bovenstaande is meteen de reden dat ik m'n kat of hond nooit meeneem naar de bioscoop.

hugohei

• 2149 berichten
  • 2347 stemmen

Volgens mij is dit spelletje een wel erg lastige variant op het (toch al moeilijke) What 's in common.

Drie films hebben iets gemeenschappelijk. En de vierde heeft dat niet.

Ik stel voor om deze lijn af te schaffen.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Drie films hebben iets gemeenschappelijk. En de vierde heeft dat niet.

Vind dit toch een leuke game (deed het ook altijd goed bij de zelfgemaakte quiz op de chat). We proberen het nog eens. Noem de film die niet in het rijtje thuishoort en geef vooral ook aan waarom:

Hakuchi (Kurosawa, 1951) - Le Notti Bianche (Visconti, 1957) - Solyaris (Tarkovsky, 1972) - Crime and Punishment (Sargent, 1998)

PS, ik heb de regisseur en het jaartal vermeld, maar dit hoeft niet als het je opgave weg geeft

Lijkt me te doen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Solyaris is niet gebaseerd op Dostoyevski.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Hm.. beetje moeilijk iets te verzinnen.

Deze dan maar:

The Elephant Man - Reconstruction - Fabuleux Destin d'Amelie poulain - Mar Adentro

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13391 stemmen

The Elephant Man is Engelstalig en de rest niet?

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Nee, zo simpel is het ook weer niet .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Reconstruction - alle andere hoofdpersonen willen dood.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Nope.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

In Amelie is geen klassiek muziekstuk te bespeuren?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Mar Adentro: enige film waarin geen gebruik wordt gemaakt van Barber's Adagio for Strings (muziekstuk).

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ramon.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

The Long, Hot Summer (Ritt, 1958) - A Streetcar Named Desire (Kazan, 1951) - The Night of the Iguana (Huston, 1964) - Cat on a Hot Tin Roof (Brooks, 1958)

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

The Long, Hot Summer, omdat die niet gebaseerd is op een toneelstuk van Tenessee Williams?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Queto!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ramon K schreef:

Mar Adentro: enige film waarin geen gebruik wordt gemaakt van Barber's Adagio for Strings (muziekstuk).

Jat mijn idee maar weer

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Nieuwe:

Ivanhoe (1952)

The Bridge on the River Kwai (1957)

Lawrence of Arabia (1962)

You Only Live Twice (1967)

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Ivanhoe

Het zijn alle 4 verhalen over Britten, In Ivanhoe wordt de hoofdrol door een amerikaan vervuld, Robert Taylor, in de andere films is dat een brit. In Bridge on the River Kwai is dat Alec Guiness, In Lawrence of Arabia is dat Peter O'Toole en in You only live twice is dat Sean Connery. Dus Ivanhoe hoort er niet in thuis.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Leuk gevonden, maar niet wat ik bedoelde (al kan ik er inhoudelijk nog tegen in brengen dat O'Toole zichzelf graag als Iers zag, en naast Guinness ook de Amerikaan Holden een hoofdrol heeft in The Bridge on the River Kwai).

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Moeilijke Queto. Ik heb iig geen enkel idee.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Na wat ge -imdb denk ik dat ik het gevonden heb (ik sla deze beurt over natuurlijk) en het zou me positief verrassen als iemand hier zonder hulp met het goede antwoord komt.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

Leuk gevonden, maar niet wat ik bedoelde (al kan ik er inhoudelijk nog tegen in brengen dat O'Toole zichzelf graag als Iers zag, en naast Guinness ook de Amerikaan Holden een hoofdrol heeft in The Bridge on the River Kwai).

Dat klopt, maar ik heb het ook over Britse acteurs, ga nog wel even puzzelen, maar dit viel me als eerste op

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Ramon K schreef:

Na wat ge -imdb denk ik dat ik het gevonden heb (ik sla deze beurt over natuurlijk) en het zou me positief verrassen als iemand hier zonder hulp met het goede antwoord komt.

Ik heb ook even gespiekt, denk ook het antwoord te kennen, zal dus ook mijn beurt voorbij laten gaan. Wel voor de hand liggend, vind je niet.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

We houden toch nog wel mensen over die nog verder puzzelen, hoop ik? Of is iedereen afgeschrikt door Ramons opmerking dat het zonder hulp niet te doen is?

Meteen een hint dan maar: het gaat om een persoon die aan drie van de vier films heeft meegewerkt (en dus niet aan de vierde).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

David Lean werkte niet mee aan You Only Live Twice? (wilde gok)

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Ook niet aan Ivanhoe, dus die gaat niet op.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat geloofde ik ook niet, maar ik zoals ik al zei gokte ik maar in het wilde weg. Ik wist dat David Lean meewerkte aan Bridge en Lawrence.

Nog een wilde gok:

Alec Guiness speelt niet in You only Live Twice?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Bridge on the River Kwai (1957) camerawerk is niet van Freddy Young. (Heb het wel nagezocht , maar had wel bedacht dat dat het moest zijn aangezien ik dacht dat de cameraman van YOLT (mijn favo Bond)en LOA een goede moest zijn.)

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me het goed antwoord.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.