• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.851 stemmen

Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wouters schreef:

speciaal voor The one ring en dan ook alleen voor the one ring:

- Notorious

- Night of the Hunter

- The Big Lebowski

- LOTR: fellowship

idd, 4 films uit je eigen top 10. welke hoort er niet in thuis

Een poging: in Notorious. The Night of the Hunter en The Big Lebowski zijn duidelijke film-noir invloeden te vinden. Die eerste twee worden op de site zelfs als film-noirs betiteld. The Big Lebowski vond zijn inspiratie in film-noirs, en dan met name The Big Sleep. LotR heeft echter geen film-noir-invloeden.

Deze manier van denken kan ook in een andere oplossing resulteren. LotR, The Night of the Hunter en The Big Lebowski zijn alledrie gemaakt naar aanleiding van een oudere film die de regisseurs inspireerden voor hun film. The Night of the Hunter vind inspiratie bij de films van D.W. Griffith. Peter Jackson gaf aan dat hij een speelfilm wou maken van LotR nadat hij de tekenfilmversie zag. En The Big Lebwoski is dus geïnspireert op oude 'noirs. Notorious blijft open.

Of zit ik helemaal verkeerd met denken?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik vermoed dat de oplossing juist gevonden kan worden mbv imdb. Dat leek me de insteek. Volgens mij moet je het niet gooien op 'invloeden'maar moet je voortborduren op de constatering dat er van LOTR:fellowship een (geanimeerde) TVversie bestaat.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik wist dat er een tv-versie was van Notorious en The Night of the Hunter, maar volgens IMDB is de geanimeerde LotR-film geen tv productie. Of zie ik het verkeerd?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

nieuwe:

The Ten Commandments (1956)

Ukigusa (1959)

Narayama Bushiko (1982)

Pisutoru Opera (2001)

En het is niet vanzelfsprekend 'The Ten Commandments', enkel omdat dat de enige niet-Japanse titel is.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Ik wist dat er een tv-versie was van Notorious en The Night of the Hunter, maar volgens IMDB is de geanimeerde LotR-film geen tv productie. Of zie ik het verkeerd?

Ik zat wel in die richting te denken eigenlijk. Misschien gaat het enkel om de overeenkomst qua titel, dat zou ook nog kunnen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Ik zat wel in die richting te denken eigenlijk. Misschien gaat het enkel om de overeenkomst qua titel, dat zou ook nog kunnen.

In dat geval zit Wouters zelf fout, want de remake van The Night of the Hunter heet Night of the Hunter. Zonder 'The' Ik ben verder vrij zeker dat er geen tweede film is die The Big Lebowski heet. Dat controleer ik niet eens.

Het kan wel zo zijn dat Wouters gewoon bedoelt dat van drie films er gewoon een andere versie is (en daarmee geen rekening houd of deze voor tv is, een remake of een eerdere versie is of een andere naam heeft). Dan is The Big lebowski de vreemde eend. Maar ik verwacht toch iets moeilijkers op de een of andere manier.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Die van Ramon is niet zo moeilijk, die weet ik ook zonder IMDB.

The Ten Commandments, Ukigosa en Pistoru Opera zijn alledrie remakes van eerder door dezelfde regisseur gemaakte films (Demille, Ozu en Suzuki)

Imamura's Narayama Bushiko is ook een remake, maar dan van een film van iemand anders, namelijk Kinoshita.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

starbright heeft het goed, TOR heeft het compleet fout, et gaat om personages. Vanwege het feit dat je et dus compleet in de verkeerde richting zocht wil ik dus zeggen dat mijn punt omtrent dit spel dus juist was

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Die van Ramon is niet zo moeilijk, die weet ik ook zonder IMDB.

The Ten Commandments, Ukigosa en Pistoru Opera zijn alledrie remakes van eerder door dezelfde regisseur gemaakte films (Demille, Ozu en Suzuki)

Imamura's Narayama Bushiko is ook een remake, maar dan van een film van iemand anders, namelijk Kinoshita.

Intikkertje ja! Jouw beurt!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wouters schreef:

Vanwege het feit dat je et dus compleet in de verkeerde richting zocht wil ik dus zeggen dat mijn punt omtrent dit spel dus juist was

Vind ik overdreven. In de verkeerde richting denken is niet hetzelfde als het gewoon niet weten. Daarbij weet ik bij een spel als raad-het-citaat-spel ook wel eens het antwoord niet ondanks dat ik de film ken. Je kunt niet alles herrinneren.

Wat personages betrefd is dit een mogelijke: The Night of the Hunter, The Big Lebowski en lotR hebben een mannelijke hoofdrol, terwijl dat bij Notorious een vrouw is.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Te doen volgens mij:

Dementia 13 (1963)

Targets (1968)

Boxcar Bertha (1972)

The Sugarland Express (1974)

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

The Sugarland Express, geen regiedebuut.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Dat is niet goed. Dementia 13 is ook geen regiedebuut en bij de andere twee kun je daar ook vraagtekens bij zetten.

Je zit wel redelijk de goede richting uit te denken.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Boxcar Bertha dan. Scorsese had al een speelfilm geregisseerd. Bogdanovich, Spielberg en Ford Coppola maken hier hun speelfilmdebuut. Spielberg had oa voor tv al Duel gemaakt.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Nee, dat is te dichtbij het vorige. En het klopt ook niet helemaal geloof ik.

Het heeft met een bepaald persoon te maken.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Sugarland Express, Corman produceerde/financieerde niet?

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

En dat is wat ik zocht!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Fijn!

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

@ TOR, zoek het meer in de richting van casting

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Kan iemand anders een nieuwe opgave plaatsen? Ik heb weinig tijd nu.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ik ben benieuwd:

The Godfather (1972)

Apollo 13 (1995)

Cloaca (2003)

Inland Empire (2006)

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Weet je wat, laat iemand anders maar een nieuwe doen. Die van mij klopt na wat onderzoek namelijk niet en is veel te pietluttig.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

La cité des enfants perdus (1995)

The Beach (2000)

Eraserhead (1977)

Blue Velvet (1986)

Waarschijnlijk veel te makkelijk maar wie weet.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Misschien een hint Inland Rabbit?

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Zo makkelijk vind ik m niet inderdaad.

Ik denk dat het in het verhaal van de film moet zitten. In The Beach zitten wel meer citaten, dus misschien ook wel een uit Eraserhead.

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

Ik weet van Blue Velvet en The Beach dat Badalamenti daar de componist van is en bij Eraserhead deed Lynch zelf de muziek. Van La Cité des Enfants Perdus weet ik niet of Badalamenti een vinger in de pap heeft gehad maar omdat ie makkelijk zou moeten zijn zeg ik dat Eraserhead er niet bij hoort vanwege het ontbreken van Badalamenti

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Ach ja, natuurlijk. Art heeft gelijk.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Art is goed inderdaad. Sorry dat ik geen hint gaf, maar de topic bleef een tijdje onbeantwoord, dus ik was hem uit het oog verloren.

Arturo

• 192 berichten
  • 143 stemmen

Volgende voor jou Art om er een beetje vaart in te houden..

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

Aangezien Art niets doet, ga ik er zelf één plaatsen:

John Goodman

Al Pacino

Robert DeNiro

Henry Fonda

tip: het gaat hem om iets was ze gedaan/gespeelt hebben.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.