- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat de film uit 1938 er niet bij hoort omdat die niets vertelt over de voorgeschiedenis van Robin. Die film start direkt met Robin als vrijbuiter.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik vind de mix dus leuk, zeker bij zo'n forumquiz. Bij de chatquiz is het principe ook veel anders en is het verboden om IMDB te gebruiken. Daar zijn ook mensen aanwezig met een ongelooflijke filmkennis.
Als we deze quiz op het forum aan moeten gaan passen aan wat het merendeel van de leden gezien heeft, dan kunnen we alleen films gebruiken van de afgelopen 10 jaar. En dat vind ik dus echt niets aan.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ach, we hebben oude titels altijd probleemloos in dit topic kunnen stoppen. Als de films maar een beetje gezien waren (100 stemmen minimaal) dan was het wel te doen. Bij films met 3 stemmen en een met 0 stemmen heeft het antwoord raden niks meer met kennis te maken. Gewoon zoekwerk.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ach, we hebben oude titels altijd probleemloos in dit topic kunnen stoppen. Als de films maar een beetje gezien waren (100 stemmen minimaal) dan was het wel te doen. Bij films met 3 stemmen en een met 0 stemmen heeft het antwoord raden niks meer met kennis te maken. Gewoon zoekwerk.
Dus Hollywoodshit van de laatste jaren en enkel de zeer bekende buitenlandse films en klassiekers. Dan ben je zo uitgekakt. Ik doe het in ieder geval op mijn manier, wat jij wilt doen als jij een opgave mag verzinnen, dat moet je zelf weten.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zou hetzelfde zijn als bij uit welke film komt deze scene alleen maar screens uit pulp fiction en fight club neer te knallen.
Bij dat spel is opzoekwerk ook verboden. Er iets voor doen kan in dit spel naar mijn mening alleen betekenen dat ik alle 4 de films ga kijken (wat me trouwens niet echt mogelijk lijkt). En bij de scènegames worden genoeg films geplaatst die veel minder bekend zijn dat Pulp Fiction en toch geraden worden. Zolang er maar een soort doelgroep voor de film op de site is kan hij in principe meedoen. Als jij een still van die 1922 Robin Hood bij die game zou neerzetten zou het ook niet geldig zijn.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
vind toch dat je er te zwaar aan tilt Rob maar de nieuwe opgave lijkt me een stuk makkelijker.
tip voor de vorige: het gaat om een personage
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat de film uit 1938 er niet bij hoort omdat die niets vertelt over de voorgeschiedenis van Robin. Die film start direkt met Robin als vrijbuiter.
Aan een antwoord kom je heel makkelijk. Twee films gezien, twee niet, twee opzoeken, en met een antwoord komen. De mix van kennis en zoekwerk is genoeg. En je kunt nog hints vragen aan de vraagsteller ook! 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
vind toch dat je er te zwaar aan tilt Rob maar de nieuwe opgave lijkt me een stuk makkelijker.
tip voor de vorige: het gaat om een personage
de versie uit 1938 is de vreemde eend. Daar wordt de hoofdpersoon enkel aangesproken met Robin. In de andere versies ook met Locksley of Earl van huppelepup. Zoiets 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Maar bij de scene-games (en we hebben op de chat ook een still-game gehad) zit je weer met een ander probleem: de mensen die het meest gezien hebben kunnen de meeste stills herkennen. Net zo oneerlijk. Dat moeten dan ook maar stills zijn van bekende films? Zelf vind ik dat onzin.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
de mensen die het meest gezien hebben kunnen de meeste stills herkennen.
Ja, filmkennis wordt beloond in deze spellen. Dat is het doel, dacht ik altijd. Logisch dat mensen die meer films zien ook meer kennis hebben. Iedereen kan films en informatie opzoeken op het internet. Is weinig eer aan te behalen als je het mij vraagt.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
idd maar je hebt et niet juist Ramon. Het gaat ook niet om Robin.
is niet helemaal waar Rob. Met de vorige vraag had ik de link met Yojimbo en zatoichi en Dao Dei en Zatoichi gauw door omdat ik dat gewoon wist. en met de hints kwam ik op de rest. En ik vind dat je zoals ramon zegt: 2 films gezien, 2 films opzoeken of beredeneren. Ontdek je nog eens wat leuke feitjes die je anders nooit geweten zou hebben. het komt bij dit spel zelden voor dat je ze alle4 gezien hebt. Dus er zal altijd een stukje beredeneren en opzoeken bij komen kijken. is gewoon een puzzeltje en het antwoord staat heus niet rechtstreeks op internet te vinden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Ben het voor dit spel met Wouters eens eerlijk gezegd. Dit is juist een spelletje waarbij je kennis mixt met opzoeken en waarbij er wat mij betreft best weleens films met heel weinig of geen stemmen langs mogen komen. Door je kennis weet je dan waar je moet zoeken.
Beetje zoals het aloude tv spelletje Twee voor twaalf eigenlijk.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ja, filmkennis wordt beloond in deze spellen. Dat is het doel, dacht ik altijd. Logisch dat mensen die meer films zien ook meer kennis hebben. Iedereen kan films en informatie opzoeken op het internet. Is weinig eer aan te behalen als je het mij vraagt.
Je filmkennis wordt hier dus ook beloond, en je vult het aan met zoekwerk als je titels tegenkomt die je niet kent. Die mix werkt bij dit spelletje. Ik kan uit je top 100, 4 rete bekende films plaatsen en een vraag stellen die jij niet kunt beantwoorden zonder imdb, hoe bekend die films ook kunnen zijn. Weet je wel hoe weinig mensen oa onthouden wie het camerawerk voor een bepaalde film verzorgt?
Dan zou je nog klachten krijgen, maar dan weer over de moeilijkheidsgraad: het is hier altijd wat. Klagen, klagen, klagen.....
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
En dat is ook het grote verschil met de chatquiz. Daar krijg je bijvoorbeeld een ronde van 10 vragen waar men de regisseur aan de hand van filmtitels moet raden. Daar zou je met 1 druk op de knop (imdb) meteen het antwoord kunnen vinden en dat is daarom verboden. Maar hier is het een mix van kennis, logica en aanvullend zoekwerk.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
speciaal voor The one ring en dan ook alleen voor the one ring:
- Notorious
- Night of the Hunter
- The Big Lebowski
- LOTR: fellowship
idd, 4 films uit je eigen top 10. welke hoort er niet in thuis 
ik haal de 2de quiz maar even weg. wordt wel erg onoverzichtelijk anders. Vraag over robin hood blijft staan.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat ik het weet: Prince of Thieves, want daar doet de legendarische opper-badguy uit alle Robin Hood verhalen niet mee nl Prince John. We hebben hier alleen die sherrif van Nothingham.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Ik denk dat ik het weet: Prince of Thieves, want daar doet de legendarische opper-badguy uit alle Robin Hood verhalen niet mee nl Prince John. We hebben hier alleen die sherrif van Nothingham.
so close, je moet et net in een iets andere hoek zoeken.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
so close, je moet et net in een iets andere hoek zoeken.
Dan denk ik dat de 1938 versie er niet bij hoort, omdat de kleine rol voor Arthur daar wel vermeld wordt op de aftiteling/optiteling (credited) en bij de andere 3 films niet (uncredited).
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
nee. wederom niet juist. het gaat om een karakter die geen klein rolletje speelt. in de vorige zin zat een hint
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Ineens zie ik het.
Robin Hood: Prince of Thieves hoort er niet in thuis omdat in alle andere films de rol van Little John vertolkt wordt door Alan Hale. In die laatste film kon dat uiteraard niet meer, omdat de beste man overleden was.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dan is het die 1922 versie want daar zag ik Arthur helemaal niet staan (credited of zelfs uncredited) 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ineens zie ik het.
Robin Hood: Prince of Thieves hoort er niet in thuis omdat in alle andere films de rol van Little John vertolkt wordt door Alan Hale. In die laatste film kon dat uiteraard niet meer, omdat de beste man overleden was.
Nu zie het ook! Sterk! 3 maal dezelfde rol spelen in zo'n 30 jaar. Cool.
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Hier is een nieuwe:
Rosemary's Baby (1968)
Halloween (1978)
Dirty Dancing (1987)
All Stars (1997)
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Ineens zie ik het.

idd grappig dat de beste man 3 keer dezlfde rol speelde. wederom iets wat je zonder deze quiz nooit te weten was gekomen. 
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
dirty dancing heeft nooit een tv spin-off gehad .de rest wel.
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Halloween ook dan? Het is in ieder geval niet wat ik zoek.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Hier is een nieuwe:
Rosemary's Baby (1968)
Halloween (1978)
Dirty Dancing (1987)
All Stars (1997)
Halloween hoort er niet bij omdat in de andere 3 films een nummer van de soundtrack gezongen wordt door een hoofdrolspeler (resp. Farrow, Swayze en Kamerling).
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Ramon heeft het goed!
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
die link had k ook gevonden alleen ik kon em niet plaatsen bij rosemary's baby