• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.038 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.645 stemmen

Dit of dat spel

zoeken in:

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Chloë Sevigny

ik moet toegeven dat ik van Kelly nog maar erg weinig heb gezien, alleen erg kleine rollen. Chloe heeft een erg herkenbaar gezicht en naast Big love heb ik haar ook in films gezien. vind dat ze een goede actrice is.

the departed of the good shepherd

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

The Departed vond ik zeker beter dan Good Sheperd. De sterrencast van de eerste vond ik interessanter, net als het verhaal en de vormgeving.

Wilde mossels of De Passievrucht?

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Wilde mossels

heb ze beide niet gezien, en ik kijk niet zo snel nederlandse films, heb net de omschrijvingen van beide films gelezen en Wilde Mossels trekt mij meer aan.

Hugh Grant of Colin Firth

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Hugh Grant vind ik altijd wel leuk. Firth net iets minder dan Grant.

Planet Terror of Death Proof?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Death Proof

De dialogen vind ik veel beter en het einde heeft me enorm verrast.

Jaren 80 of Jaren 90

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Ik kan niet echt kiezen omdat beide deccenia wel iets hebben, maar als ik echt MOET kiezen dan de:

Jaren 90

Omdat het filmkijken toen voor mij echt is begonnen, met veel actie toppers als Universal Soldier, het onovertroffen T2: Judgement Day wat samen met Jurassic Park een mijlpaal was in de filmgeschiedenis met de eerste echte 'grote' computer effecten. Veel mooie, goede en vermakelijke films zijn er in de 90er jaren gemaakt.

Schwarzenegger of Stallone

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Schwarzenegger

Beiden zijn iets ondergewaardeerd imo en hoewel Stallone toch wel de betere acteur is (bv Copland) heeft Schwarzenegger veel meer on-screen uitstraling en heeft hij een aantal memorabele personages en films neergezet (Conan, Terminator, Predator, ...).

Zwart/wit of kleur?

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Kleur

Ik ben simpelweg (nog) niet echt fan van zwart/wit.

Jean Claude van Damme of Steven Seagal

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

van Damme. Al is het maar voor de geniale dialoog in JCVD. Seagal vind ik écht verschrikkelijk. Als actiehelden alleen beiden ondermaats, al wil ik nog wel wat films van Hark zien met Van Damme in de hoofdrol.

China of HK.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

HongKong zonder twijfel.

Maatschappijen als Shaw Bros, Golden Harvest, ... hebben ongelooflijk veel laten zien op het gebied van vooral actie en martial arts. Op dat vlak ongeëvenaard door de jaren heen. Hoewel ook China enkele sterke films heeft, blijft het in zijn totaliteit toch wel vrij pover. Toch zie ik in de (nabije) toekomst de rollen omdraaien.

Sovjet-Unie of Rusland

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Sovjet-Unie

van zowel Rusland als de Sovjet-Unie nog veel te ontdekken, maar het werk uit de vroegere SU spreekt mij wat meer aan met meesterwerken als Solyaris, Idi i Smotri en Stalker.

Gelikt/strak camerawerk of in your face shaky camerawerk.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

shaky camerawerk dan toch. Maar dan wel het gecontroleerde soort. Hoewel ook énrom van strak camerawerk kan genieten, spreekt het manische mij gewoon meer aan. Samengaand met scherpe editing ongeëvenaard (maar jammer genoeg veelal onvindbaar in de filmwereld).

Luis Guzmán of Susumu Terajima (de eeuwige - maar geweldige - bijrolacteurs)

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Susumu Terajima!

Van Kitano via Posutoman Burusu naar Koreeda. Nuff said

Kar Wai Wong in Azie of in de USA ?

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Hoewel My Blueberry Nights me niet tegenviel heb ik 'm toch liever weer gewoon in Azie.

Michael Pitt of Joseph Gordon-Levitt?

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Joseph gordon levitt.

Heeft tenminste een beetje uitstraling. Michael Pitt heeft de uitstraling van een zoutzak. Levitt is vooral in Mysterious Skin erg sterk. Michael Pitt liet in Last Days al weinig van zijn kunnen zien en ook in bijv. The Dreamers kon hij mij niet overtuigen.

Een actiefilm met vooral veel actie of een actiefilm met wat meer diepgang.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Raar dat ik dit spel nog nooit gezien heb...

DVD-T schreef:

Joseph gordon levitt.

Heeft tenminste een beetje uitstraling. Michael Pitt heeft de uitstraling van een zoutzak. .

Ik ken hem ook alleen daarvan, hij is wel erg goed in het spelen van een zoutzak.

Een actiefilms met veel actie en dan het liefste een film die zichzelf niet helemaal serieus neemt en met eens schep humor de ongeloofwaardigheid bedekt. Top entertainment aub.

Wel of geen ondertitels bij drukgesproken films.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Geen ondertiteling bij drukgesproken films.

In feite kijk ik films altijd zonder ondertiteling, mist natuurlijk in 'n verstaanbare taal . Ondertiteling doet gewoon te vaak afbreuk aan een film.

Pau Verhoeven: Hollywood of NL

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Erwinner schreef:

Kôkaku Kidôtai 2: Inosensu (2004) ook zonder?

Legan schreef:

mist natuurlijk in 'n verstaanbare taal

Japans e.a. aziatische talen vallen daar niet onder.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Slim van mij!

Is er een gum in de zaal?

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Erwinner schreef:

Slim van mij!

Is er een gum in de zaal?

Ach, het is nog vroeg . Maar als je wilt kunnen we natuurlijk ook de laatste 4 berichten verwijderen...

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Nee, misschien dat anderen nog de slaap uit mijn ogen willen lospeuteren.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Legan schreef:

Pau Verhoeven: Hollywood of NL

Eerlijk gezegt vind ik Verhoeven in Hollywood enorm vermakelijk. RoboCop en Total Recall zijn enorm grappige filmpjes. Basic Instinct en Hollow Man vind ik best sterk. Hij heeft ook mooie films gemaakt in eigen land, maar qua amusements waarden wint hij het in Hollywood.

Der Untergang of Das Leben der Anderen?

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Der Untergang

Meen me dat toch te herinerren als een redelijk intense film. En tijdens zo'n Valkyrie (dat toch ook een soort zelfde thema aansnijdt) verlangde ik enorm terug naar deze film.. Das Leben der Anderen heb ik als een wat duffe film ervaren.

The Pianist of The Piano?

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

The Piano

heb beide niet gezien, dus weer puur op het lezen van de omschrijving, ze lijken me beide erg goed. films die onder het genre kostuumdrama zouden kunnen vallen trekken mij altijd erg aan, veel meer dan oorlogsfilms.

Sleepy Hollow of the Ninth Gate

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Sleepy Hollow

Veel meer mooie fantasie, enorm mooie muziek en sterk spel, verhaal en regie. Qua vormgeving wint Sleepy Hollow op alle fronten van de wat magere Ninth Gate.

Jack Black of Will Ferrell

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Will Ferrel

Erg lastige keuze dit. Ik heb ze beide in een serieuze film gezien en daar ga ik deze keuze dan ook op laten vallen. In komedies zijn ze allebei wel leuk, soms wat minder, soms wat meer. Maar na Jack Black in "Margot at the Wedding" en Will Ferrel in "Stranger than Fiction" te hebben gezien, gaat mijn keuze uit naar Will Ferrel.

Freddy Prince Jr. of Colin Hanks

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Freddy Prince Jr

van alle films die ik van hun beide gezien heb, vind ik dat Freddy het beste overkomt.

Edward Northon of Giovanni Ribisi

garlic senior

• 4690 berichten
  • 0 stemmen

Edward Norton. Ribisi vind ik niet slecht en speelt bijvoorbeeld best aardig in Boiler-Room, maar Edward Norton vind ik een klasse beter in Primal Fear waarin hij een erg sterke rol neerzet.

Computeranimatie of gewone animatiefilm?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Computeranimatie

Tegenwoordig maken ze alles zo mooi, dat blijft gewoon leuk om naar te kijken. Er zijn natuurlijk ook briljante gewone animatiefilms.

La Passion de Jeanne d'Arc of Nosferatu, eine Symphonie des Grauens

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.