• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.317 stemmen

Dit of dat spel

zoeken in:

Glacius

• 4297 berichten
  • 3031 stemmen

American Beauty

Donnie Brasco --vs-- Blow

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Het leuke aan het spel is net de motivatie erbij. Anders is er ook niets aan.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Donnie Brasco --vs-- Blow

Blow. Ik vind de rol van Depp hier een stukken beter dan Donnie Brasco. Ook het filmpersonage en het verhaal vond ik boeiender.

Hotaru no Haka vs. Tonari no Totoro

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Allebei mooie films, vond grave of the fireflies toch iets beter. dan my neighbour totoro. dus voor mij Hotaru No Haka.

Hotaru No Haka (grave of the fireflies) --vs-- Titan AE

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Wel na bijna een maand is het wel veilig om te zeggen dat niemand die beide films heeft gezien en of er tussen wil of kan kiezen.

een andere opgave dan maar:

twee films die vandaag op tv zijn/waren

Serenity vs Crash

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Crash.

Serenity vind ik een zwaar tegenvallende science fiction film. Matig verhaal en de special effects kunnen ook beter. Crash is een geweldige film. De verhaallijn loopt geweldig in elkaar. Daarnaast is elke verhaal opzich ook heel boeiend.

American Pie vs Road Trip

Bacon

• 1012 berichten
  • 1378 stemmen

Road Trip

Het 'road trip' element in de komedie maakt het een stuk avontuurlijker.

Sympathy for Mr Vengeance vs Sympathy for Lady Vengeance

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Leuk, dit spel was ik al weer vergeten! Jammer dat ik de eerder genoemde films niet gezien heb zodat we weer even verder kunnen.

Iemand wel? Of gaan we er een nieuwe keuze er in gooien zodat dit toch wel leuke spelletje niet weer stil valt...

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Ik zou een nieuwe plaatsen

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

goed id, het is alweer bijna een maand geleden.

ff kijken opgave van Bacon

Sympathy for Lady Vengeance

heb beide niet gezien maar ik ben van het vrouwelijke geslacht en daarom spreekt deze mij meer aan

Cast commentaar of crew Commentaar

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Cast Commentaar. Omdat ik het liefst wil weten wat de cast van iets vond. De crew is natuurlijk wel belangrijk, maar toch is het gemekker over de cast door andere acteurs eigenlijk het leukst. En dan krijg je ook een beetje te horen wat de acteurs denken over elkaar (of niet.)

Across the Universe of Mamma Mia?

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Mamma Mia.

Heb ze allebei niet gezien, maar omdat ik nog altijd 'n groot zwak heb voor ABBA...

Babel of Crash

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Babel. Crash is een sterke film, maar net iets te Amerikaans voor mij. Terwijl Babel meer universeel gaat en zo net iets veelzijdiger. Moeilijk om uit te leggen... Babel is beter afgewerkt trouwens. Betere muziek en betere regie.

We own the night of American Gangster

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

We own the night

heb ze beide nog niet gezien, heb net wel de verhalen opgezocht. hebben beide hele goede acteurs en de verhalen zijn beide erg goed. toch zou ik We own the Night kijken.

Kingdom of Heaven of Troy

!!!!*Lucky

• 3933 berichten
  • 2935 stemmen

Troy

Heb ze beide gezien. Kingdom of Heaven toevallig gister nog herzien, vond hem de eerste keer al te langdradig en eigenlijk vervelend om naar te kijken, dat werd er gister niet beter op. In beide films speelt Orlando Bloom, erg jammer want ik irriteer me rot aan hem, vind het een B-actuertje die toevallig een " leuk koppie " heeft. Troy vind ik een betere uitstraling hebben, meerdere keren gezien en verveelt me geen moment. Dat Brad Pitt erin speelt is mooi mee genomen.

Falling Down of Game, The

( eerste keer dat ik mee doe met dit spel, hoop dat het goed is )

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

The Game vond ik erg goed, en FD lijkt me niet zo boeiend.

Elephant of Gerry?

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Elephant

ik ben een matt Damon fan, dus ik heb Gerry gezien en in de kast liggen. Elephant klinkt mij iets interasanter in de oren. In Gerry gebeurd er wel erg weinig (wel interesante film) en ik denk zelf dat er op een highschool toch iets meer gebeurd.

Blow of Donnie Brasco

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Blow. Ik vind de rol van Depp hier een stukken beter dan Donnie Brasco. Ook het filmpersonage en het verhaal vond ik boeiender.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind vs. Adaptation.

!!!!*Lucky

• 3933 berichten
  • 2935 stemmen

Adaptation.

Simpel weg gewoon door de acteerprestatie van Nicholas Cage. Een van zijn beste rollen en misschien wel de beste.

Saving Private Ryan of Schindler's List

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Saving Private Ryan

Het spectatulaire begin van deze film belooft veel kijkplezier. Vervolgens zakt deze film helemaal in. Beide films doen mij helemaal niets. Ze zijn beide langdradig en slaapverwekkend.

Irréversible of Lucía y el Sexo

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Irreversible. Ik ben niet echt een liefhebber van de van toeval aan elkaar hangende plots van Medem, wel mooi gefilmd, maar het verhaal deed me niet veel.

Een 2-disc DVD met veel extra's voor 15 euro of gewoon de film en verder niks voor 8 euro?

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Extra's voegen in negen van de tien gevallen niets toe en zijn verder vooral interessant voor filmmakers in spe. Liever gewoon een goede film zonder alle demystificerende poespas eromheen.

Umfeld: de beelden of de muziek?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Lastige keuze, beiden geweldig en het is juist hoe ze op elkaar aansluiten wat Umfeld zo mooi maakt. De muziek van Speedy J dan maar.

zeldzame films of dure boxsets?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Het is beide leuk om te hebben. Maar dan ga ik toch voor zeldzame films. Het geeft wel een kick om die in je verzameling te hebben. Meer kick dan bij een boxset.

Chan-wook Park of Takashi Miike?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Miike. Van beiden nog een aantal onbekeken dvd's in huis, maar voorlopig scoort de tweede het hoogst.

China of Korea?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8149 stemmen

Korea. Toevallig gisteren nog een Chinese film gezien. Korea heeft echter meer variatie in films, zijn vaak harder en hebben goede misdaadfilms en niet te vergeten Ki-duk Kim. China hobbelt er op dit moment wat achteraan zo heb ik het idee.

België of Nederland?

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

België. Al weet ik dat de Vlaamse films niet altijd zo denderend zijn, toch heb ik nog altijd meer feeling met de Belgische dan de Nederlandse films. En er is ook een groot verschil tussen Belgische en Nederlandse humor in films.

Van welk figuur zou een biopic wel leuk zijn?

Leopold II of Freddie Mercury

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Leopold II

heb net even de biografie van hem gelezen en daar kan je een heel intereseante film van maken, vind films die in die tijd afspelen vaak erg mooi. een biopic van mercery lijkt me ook interesant.

kijk je vaker een film vanwege een

acteur of vanwege een regiseur

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Vaker vanwege de acteur. De acteur is toch het belangrijkste, die komt met z'n kop op de poster en die speelt in de film die de regisseur voor ogen heeft. Door een acteur die ik herken, ga ik ook sneller de film zien, regisseur zegt me iets minder.

Ki-duk films: Bom yeoreum of Bin-Jip?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Bom Yeoreum...

Veel beter en boeiender dan Bin-Jip. Zo'n beetje de enige film dat Kim echt van zijn gebruikelijke pad afwijkt.

Kelly MacDonald of Chloë Sevigny?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.