• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.611 stemmen

Dit of dat spel

zoeken in:

garlic senior

• 4690 berichten
  • 0 stemmen

La Passion de Jeanne d'Arc, want Nosferatu draait volgens mij vooral om mooifilmerij en is nogal theatraal. La Passion de Jeanne d'Arc doet op emotioneel vlak meer met je.

Een grove of een zoetsappige film?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Een grove film

Ik hou ook wel van zoetsappige films, op z'n tijd. Maar bij grove films komen er meer emoties bij me naar boven dan bij zoetsappige films.

2001: A Space Odyssey of Solyaris

!!!!*Lucky

• 3933 berichten
  • 2935 stemmen

Solyaris

2001: A Space Odyssey tijdje geleden bekeken. Vond er vrij weinig aan, de film pakte me niet, wat toch moet gebeuren bij zulke films. Voor geldt dat dan tenminste. & ik sta altijd open voor nieuwe films die ik nog niet heb gezien.

Brad Pitt of Nicolas Cage

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Nicolas Cage. Zijn performance in Wild at Heart is nog steeds één van de beste die ik zag, en eindscenes doen me nog steeds wat, als ik ze zie. Hij werkt weliswaar wel een beetje te hard, waardoor je een beetje Nicolas moeheid kan krijgen. Maar over het algemeen genomen zeker wel een goede acteur.

The Hulk of Spiderman?

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Moeilijk, toch maar Spider-Man. ik ben altijd al een fan geweest van de Marvel helden, maar Spider-Man heb ik altijd de leukste van allemaal gevonden. Vanaf de oude serie totaan de nieuwe en de films. Geweldig hoe hij zo gracieus door NY heen zweeft, en heeft ook de leukste vijanden. Al vind ik de Hulk ook erg goed.

Bill & Ted of Wayne & Garth?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Bill & Ted. Wayne en Garth zijn best wel goed, maar komen soms wat geforceerd worden. Bill & Ted zijn nog veel meer duo trouwens en de humor is over de hele lijn veel beter. Bij Wayne's world is het een leuk verhaal met vooral enkele uitschieters, en ondertussen al een deel verouderd.

Waar heb je vooral genoeg van in tekenfilms? Een hyperkinetisch knaagdier of pinguins.

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Eigenlijk storen beide me niet. De penguins in Madagascar zijn bijvoorbeeld wel leuk. In Over the Hedge is het hyperkinetisch knaagdier wel weer leuk maar als ik mocht kiezen om eentje achterwege te laten zou ik voor het hyperkinetisch knaagdier gaan.

Asterix of Lucky Luke?

Awake78

• 1022 berichten
  • 496 stemmen

Lucky Luke. Is sowieso een stuk 'cooler'. Asterix werkte vooral op m'n zenuwen door die onleesbare strips.

There will be blood of No country for old men?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

No Country

De eerste was een stevige tegenvaller en de minste PTA. No Country ging nog wel.

Primer of Cube?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Primer zit vers in het geheugen en is uniek in zijn soort. Cube al wat langer geleden gezien maar wat me er van bij staat, is dat het als geheel nogal rommelig overkwam. Lijkt me wel weer eens leuk om die te herzien want apart was het zeker.

Michael Jackson of Prince?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Prince. Michael vond ik maar een creep.

horror of science fiction?

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Horror. Binnen het genre science fiction zijn er teveel tegenvallers. Horror valt bijna altijd wel te pruimen.

Ghibli of Disney?

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Ghibli.

De ghibli films zijn voor jong en oud leuk, en er is met liefde aan gewerkt, dat merk je vooral in de goed uitgewerkte karakters. Ook de verhalen die ze vertellen worden op een prachtige fantasievolle manier gebracht. Disney is ook zeker leuk, maar mist in sommige films gewoon iets. Hun samenwerking met pixar heeft dat weer iets verbeterd, maar ik ben iemand die liever naar 2-d animatiefilms kijkt dan naar de plasticine 3-d films. Gelukkig maakt Ghibli die nog.

Tadanobu Asano of Tony Leung Chiu Wai?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Tadanobu Asano

Mijn favoriete Aziatische acteur, eigenlijk altijd geweldig om hem tegen te komen. De ander ook erg goed in de weinige rollen die ik van hem ken.

Robert Carlyle of Vincent Cassel?

Awake78

• 1022 berichten
  • 496 stemmen

Vincent Cassel. Is een alleskunner. Alleen al voor zijn zieke rol in Sheitan verdient deze man al een Oscar.

Ningen No Joken I of Ningen No Joken III?

Awake78

• 1022 berichten
  • 496 stemmen

Ok, een andere dan :

Wall-E of Finding Nemo?

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Wall-E

Ik vind beide films erg goed, maar Wall-E is beter. Erg mooie film over de relatie tussen Wall-E en Eve.

Halloween of Friday the 13th?

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Halloween. Ik vind die films gewoon beter, en Michael Myers is veel betere serial killer dan Jason.

Serie of film?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Duidelijk film.

Ik heb niets met series. Niets met series als Lost, 24 of Prison Break. Het neemt kortweg te veel tijd in beslag of het is te veel van het zelfde. Nee, ik kijk dan veel liever een film.

Batman of Superman?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Batman.

Al is Batman niet echt een kleurrijk figuur, Superman is dat nog veel minder. Batman teert ook niet op superkrachten en is zeker de laatste films wat geëvolueerd. Superman blijft een man die supersterk is en tal van krachten blijkt te hebben. Eén van de mindere superhelden, al hoort hij natuurlijk tot de bekendste.

'Making of' of Commentaartrack

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Making of

Ik heb zo'n gloeiende hekel aan een commentaartrack. Alles uitleggen wat geen uitleg nodig heeft, verbanden trekken met alles en nog wat etc... Films zie ik meer als kunst, poëzie etc... Gewoon ondergaan zonder dat iemand alles uitkauwt op een subjectieve manier.

Fantasy of Science Fiction?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Fantasy

Buiten een paar uitzonderingen hou ik opzich niet zo van SF, Fantasy vind 9 van de 10 keer altijd mooi. Met voorbeelden van LotR, Pan's Labyrinth etc.

Adaptation. vs. Leaving Las Vegas

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Leaving Las Vegas

Een sterkere rol van Cage in deze film, waar zijn personage ook nog intressanter is dan in Adaptation.

Welke rol vind je beter van DeNiro:

Jimmy Conway (goodfellas)

of

Neil McCauley (HEAT)

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Neil McCauley

Beide goede rollen moet ik zeggen, maar net als de film zelf vind ik ook het personage in Heat beter. Tijdens de film kreeg ik respect voor Neil McCauley, voor Jimmy Conway kreeg ik dat niet.

Nu voor Jack Nicholson

Jack Torrance (The Shining) of Randle P. McMurphy (One Flew over the Cuckoo's Nest)?

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Oei, dat is een hele gemene... Beide rollen zijn geweldig imo. Maar ik ga toch voor Randle McMurphy, omdat Jack Nicholson daar echt iets interessants neerzet, het hele psychologische wat erachter steekt vind ik sowieso erg boeiend om te zien. Jack Torrance is ook een goede rol, maar ik vind Randle McMurphy gewoon net ietsje interessanter.

Japanse humor of Amerikaanse humor?

garlic senior

• 4690 berichten
  • 0 stemmen

Japanse humor. Amerikaanse humor vind ik vaak flauw en voorspelbaar.

The Godfather of Once Upon a Time in America?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

The Godfather

Een van de meest inspireerende, complete en memorabele film (trilogie). Ik ben groot fan van de Godfather films, en krijgen daardoor de voorkeur.

Jodie Foster in Taxi Driver of Natalie Portman in Léon?

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Natalie Portman

Foster is op zich best aardig, maar raakt totaal ondergesneeuwd in de verdere ervaring welke Taxi Driver biedt. Dit in tegenstelling tot Portman die met gemak haar stukje uit de film zaagt en een blijvende indruk maakt.

Style of substance?

garlic senior

• 4690 berichten
  • 0 stemmen

Dan ga ik voor Style. Want zonder stijl is inhoud ook niet zo interessant.

Held of Anti-held?

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Anti-Held beide maken een goede film, mits het karakter goed is neergezet. vaak is de anti-held toch iets interesanten en meer uitgediept.

dvd met vele extras voor iets meer geld, of alleen de film

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.