• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.062 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.622 stemmen

Dit of dat spel

zoeken in:

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

dvd met vele extra's

Ik koop dvd's vaak ook voor de extra's. Ik vind bv 2 disc se erg gaaf om te hebben. Ook leer ik veel van het filmmaken door te kijken naar die extra's, of je krijgt interessante informatie voorgeschoteld over de film. Een making of is altijd interessant.

Buzz Lightyear vs. Woody

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Woody

Woody is cool, Buzz is eigenlijk alleen maar irritant.

Stranger than Fiction vs. The Truman Show

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

Stranger than Fiction

Afgelopen week The Truman Show nog herzien en verhoogt, maar Stranger than Fiction blijft beter. Een verrassende Will Ferrel in een serieuze rol en hij deed het erg goed. Jim Carrey zal overigens nooit mijn acteur worden. Verhaaltje van Stranger Than Fiction vond ik ook wat beter.

Star Wars of Star Trek?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Star Wars

Ik ben fan van de (oude) films. Star Trek heeft mij nooit kunnen boeien. De 1e serie eens bekeken maar het was allemaal wat 'fake'. Star Wars heeft een enorme achtergrond en veel meer interessante personages.

Rocky of Rambo

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Makkelijke keuze, Rambo!

Rocky heb ik nooit wat aan gevonden, en de Rambo films zijn en blijven gewoon erg vermakelijk.

Jackie Chan of Sammo Hung

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Moeilijk, Jackie Chan moet uiteraard verantwoording afleggen aan Sammo Hung, maar Chan heeft volgens mij z'n meester toch overtroffen. Z'n choreografische gevechten in vorm van slapstick hebben een compleet apart genre geschapen met een kruising tussen kung-fu en de bekende slapstick van de stomme film. Geweldig en een pracht om te zien.

The Fog of The Mist

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

The Mist.

Ondanks dat vreselijke irritante mens in de supermarkt, maar gelukkig sneuvelt die.

American Pie of Scary Movie

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

American Pie

Ik kan wel sympathie opbrengen voor American Pie films. Deze film bevat ook vele grappige acteurs zoals Sean William Scott en Jason Biggs. Scary movie is een slappe filmreeks die mee lift op successen van andere met bij vlage ongeinspireerde, flauwe grappen.

Danny Elfman vs. John Williams

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Danny Elfman

De muziek is altijd erg magisch, zo vind ik zijn muziek vooral prachtig in de films van Tim Burton.

Ray vs. Amadeus

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Amadeus

Alhoewel ik Ray nog niet gezien heb, kan ik - met mijn liefde voor Mozart - toch wel concluderen die film hoger te waarderen.

Ponyo vs. The Little Mermaid

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

The Little Mermaid

hoewel ik ponyo erg graag wil zien, geloof ik niet dat hij op kan tegen de kleine zeemeermin.

Jason Statham vs Vinnie Jones

Glacius

• 4297 berichten
  • 3031 stemmen

Vinnie Jones, maar alleen omdat ik zijn rollen toffer vind.

Kwa acteren waarschijnlijk Jason Statham, maar zo bijzonder vind ik hem ook niet.

Zowel acteurs als regisseurs. Ook in eigen films.

Amerika tegen Japan...

Clint Eastwood vs Takeshi Kitano

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Eastwood.

Kitano is zwaar overgewaardeerd, als acteur en als regisseur. Eastwood is als regisseur oerconventioneel, maar is de betere qua afwerking en tevens de veel betere acteur.

Frankrijk: recent of vroeger?

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Frankrijk: recent

Alhoewel het 'vroegere' Franrijk ook een hoop moois heeft (Cleo de 5 a 7, Hiroshima mon Amour, Journal d'un Cure, Passion de Jeanne d'Arc, Souffle au Coeur etc. etc. etc.) heeft het 'recente' Frankrijk voor mij zo ongeveer het mooiste (Beau Travail, Sombre, Pola X, Sans Soleil, Au Revoir Les Enfants etc. etc. etc.)

Beiden dus geniaal, maar ik ga dan toch voor recent. Vaak heerlijk 'radicale' cinema.

Italië: recent of vroeger?

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Italië: Vroeger.

Ik moet toegeven heb er weinig gezien. De oude films van Italië hebben vaak net iets meer sfeer en iets meer variate. Recente films beginnen een beetje tegen te steken. Ik zie de films van Italië vaak ook als bijna allemaal romantische films zijn, alhoewel dat waarschijnlijk niet zo is, maar deze worden toch het meest vertoont. Het verschil tussen vroeger en nu is dat die films van vroeger net iets meer sfeer bevatten.

Brian De Palma vs. Ridley Scott

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Ridley Scott

heb net even hun film lijsten bekeken en ik moet zeggen dat het een zeer moeilijke keuze is, Scott wint het toch met een half puntje vanwege een paar films die ik goed vind en zichzelf ook wel hebben bewezen.

Finding Neverland vs Finding Forrester

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Finding Forrester met voorsprong. Het mooie verhaal met een prachtige neerzetting door Sean Connery en heel mooie muziek. Finding Neverland zegt me zelfs helemaal niets als film. Een saaie verhaallijn en nergens boeiend of zo. Keuze snel gemaakt.

Phantom of the opera vs Beauty & the Beast

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Phantom of the Opera (alleen '04 versie gezien) omdat het verhaal mij veel meer aanspreekt dan die van Beauty & the Beast. Dit ondanks een hogere waardering voor laatsgenoemde. Ik verheug mij trouwens op de 1925 versie van Phantom of the Opera.

Even wat meer richting 'genres': samurai of kung fu

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Kung Fu!!

Ben op dit moment helemaal terug in de kung fu, een genre dat ik nooit meer opgepakt heb. Ik vreesde voor slechte domme films, maar het blijft een tof genre. Ook wat samurai bekeken, nooit wat gevonden en nog steeds niet. Ik sluit natuurlijk geen belangrijke films daarin uit.

Een combinatie van de 2 genre's is wél goed. Ik zie liever botten kraken dan zwaarden die bijna nooit het lichaam raken.

Honour of the Dragon of Ong-Bak

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Gebruikers > Scheiding der Geesten:

Het heeft me altijd al een beetje verbaasd (en teleurgesteld) dat dit topic nooit z'n weg naar MoMe heeft gevonden. De komst van dit eveneens van MuMe gejatte topic is volgens mij de perfecte gelegenheid om alsnog te beginnen aan een MoMe-versie van Scheiding der Geesten.

Het principe is simpel. Elke dag wordt een stelling geponeerd, of liever gezegd krijg je twee keuzemogelijkheden, waarna het scheidingsproces geschiedt.

Laat ik het toelichten met een voorbeeldje:

Jongen:

- Apollinisch

- Artemis

- Observator

- Onderhond

- timbo_

Meisje:

- Linn

- SelmaDuim

Mja, denkt u, en dan? Nou... we hebben er echt wat aan! We gaan ons namelijk niet alleen toeleggen op fundamentele zaken als sexe, maar ook (en vooral) op filmgerelateerde dingen.

Dus. Mocht je na het lezen van een review van Halcyon waarin hij de film afrekent op de voice-over bij jezelf afvragen of dit wel echt aan de film ligt, of dat Halcyon en voice-over gewoon een combinatie is die nooit werkt (hoeveel langer kan ik deze zin maken), dan kan je lang op zoek gaan naar dit topic (dat t.z.t. al ver is weggezakt), maar veel makkelijker is een centraal topic waarin ieders voorkeur m.b.t. elk denkbaar filmgebied netjes op een rijtje staat.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FAQ:

En wat als ik nou geen keuze kan maken? Dan heb je pech gehad! Of je sluit je aan bij de keuze die een lichte voorkeur geniet en voegt dan commentaar toe in de trant van "maar in die situatie blabla".

Dus als ik het goed begrijp lijkt dit wel wat op het dit of dat-spel? Ja, maar dit is veel uitgebreider. En leuker.

Waarom sta ik niet tussen het rijtje jongens? Omdat de harde kern van het IRC-gepeupel een select gezelschap is. Daarom.

Waarom sta ik niet tussen het rijtje meisjes? Tja...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TIJD OM TE BEGINNEN!

Voice-overs...

JA!

- Apollinisch (vooral degenen met een flinke dosis ironie / sarcasme / cynisme / zelfbewustzijn)

Nee!

-

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Neem me niet kwalijk, maar hoort dit dan niet onder filmgames te staan?

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Nee. Ik zie geen spelelement. De voornaamste drijfveer van dit topic is: elkaar leren kennen.

O, en posten in dit topic zonder mee te doen is verboden.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Goed dan.

JA!

- Apollinisch (vooral degenen met een flinke dosis ironie / sarcasme / cynisme / zelfbewustzijn)

- Soom ( Voice overs kunnen best wel iets extra aan een film toevoegen, extra achtergrond informatie geven, die je in de film zelf eigenlijk wel een beetje mist)

NEE!

-

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Waarom sta ik niet tussen het rijtje meisjes?

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Tja...

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

JA!

- Soom ( Voice overs kunnen best wel iets extra aan een film toevoegen, extra achtergrond informatie geven, die je in de film zelf eigenlijk wel een beetje mist)

NEE!

- Linn

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

JA!

NEE!

- Linn

- Mochizuki Rokuro (hoewel mijn nummer 1 film er voor een belangrijk deel uit bestaat, voldoen ze vaak niet aan de voorwaarden die Apollinisch stelt en vallen dus vaak helemaal verkeerd).

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

JA!

- Goto (Geen enkel probleem mee)

NEE!

- Linn

- Mochizuki Rokuro (hoewel mijn nummer 1 film er voor een belangrijk deel uit bestaat, voldoen ze vaak niet aan de voorwaarden die Apollinisch stelt en vallen dus vaak helemaal verkeerd).

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

JA!

- Erwinner - haakjes doen het thuis nooit - ja dus - het geeft vaak een soort van trance effect, daarnaast ook een plezierige warmte in mee.

NEE!

- Linn

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Dit topic is al eerder op MM geopend, maar direct weer door een moderator gesloten als ik me niet vergis. Maar mijn zegen heb je hoor!

Voice-overs...

JA!

- Erwinner - haakjes doen het thuis nooit - ja dus - het geeft vaak een soort van trance effect, daarnaast ook een plezierige warmte in mee.

- SelmaDuim (Das Schloss is wel een mooi voorbeeld, het kan sprookjesachtig zijn en sprookjes zijn cool)

NEE!

- Linn

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.