- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel

Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Favoriete vorm van entertainment/kunst:
Animatie
Architectuur
Beeldhouwkunst
Cabaret
Comics
Dans
Film
- speranza
Fotografie
Games
Graffiti
Martial arts
Mode
Muziek
- Soom (Ik kan makkelijk zonder films, maar eigenlijk niet zonder muziek. Of ik moet het beter zeggen: Ik zóu makkelijk zonder films kunnen, maar minder makkelijk zonder muziek kunnen leven)
- Wyatt Earp: Zelfde geval als Soom. Ik ben net zo dol op films als op muziek. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een week zonder muziek of een week zonder film zou ik voor het laatste gaan. Zonder film is opzich nog wel uit te houden, maar zonder muziek zou een stuk lastiger worden denk ik.
- Stu-Pot:
Opera
Poëzie
Proza
Radio
Schilderkunst
-Walkure: niks mooiers dan de wereld van de schilderkunst en met name voor mij: Neue Sachlichkeit, Duits expressionisme (Die Brücke), laat middeleeuwse Duitse schilderkunst (Cranach etc.) en dan nog een paar andere stromingen.
Series
- Apollinisch
- Riesma: Ik twijfelde tussen films, series en martial arts, zowel beoefenen als films/series/docu's er over zien.... Toch hebben series het verslavendste effect op mij. Scrubs, Chuck, Mad Men, Boardwalk Empire etc. houden mij genoeg uren in de week bezig. Meer dan films en MA.
Televisie
Theater

pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
ook dit topic is weer eens gestopt en al een hele tijd geleden. eigenlijk was het best een leuk spelletje totdat de veranderingen uit de hand zijn gelopen in plaats van 2 keuzes heeft de laatste er 20....
nieuw voorstel: een combinatie van het oude spel en het iets minder oude spel
elke dag 1 opgave: dit of dat.
iedereen mag antwoord geven en moet zijn of haar antwoord uitleggen.
de opgave moet iets met films te maken hebben (film/acteur/regiseur/karakter/techniek/...)
Degene die de volgende dag na 6.00hr als eerste op het topic is, en zich geroepen voelt, mag een nieuwe opgave geven.
het gaat hier om de mening van andere mensen, er is dus geen fout antwoord (zolang deze mening maar onderbouwd is)
Opgave:
--> remake
--> original
- Pink_Roosje: ik neig meer naar de original kant, vaak is de eerste versie de je van een film hebt gezien de beste. Er zijn wel soms oudere films waarbij ik me afvraag hoe die er uit hadden gezien als ze nu (met cgi) voor het eerst gemaakt zouden worden.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29854 berichten
- 5071 stemmen
Opgave:
--> remake
--> original
- Pink_Roosje: ik neig meer naar de original kant, vaak is de eerste versie de je van een film hebt gezien de beste. Er zijn wel soms oudere films waarbij ik me afvraag hoe die er uit hadden gezien als ze nu (met cgi) voor het eerst gemaakt zouden worden.
- Film Pegasus: remake is soms visueel beter met de modernere technieken, maar meestal verliezen de makers de feeling die het origineel tracht uit te stralen.

DVD-T
-
- 15327 berichten
- 2753 stemmen
Opgave:
--> remake
--> original
- Film Pegasus: remake is soms visueel beter met de modernere technieken, maar meestal verliezen de makers de feeling die het origineel tracht uit te stralen.
- DVD-T: remakes missen toch de originaliteit, wijst er voor mij op dat er niet voldoende inspiratie is om zelf met iets leuks te komen. Soms zijn de remakes best vermakelijk (Piranha, Hills Have Eyes en nog een enkeling) maar mist op de een of andere manier altijd iets.

starbright boy (moderator films)
-
- 20985 berichten
- 4201 stemmen
Ik heb een aantal berichten verwijderd.
Dit topic is bedoeld voor filmgerelateerde keuzes. Laat het daar ook bij. Voetbal en clubvoorkeuren kunnen besproken worden in het voetbaltopic.

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Is er toevallig interesse om dit spelletje weer eens nieuw leven in te blazen? Laten we de originele vorm aanhouden.. Maak je keuze + motivatie, leg hierna een nieuwe keuze voor.
Lijkt me leuk om te beginnen met de vraag die 10 jaar geleden het spel opende (door J.S.):
Vito Corleone of Michael Corleone ?

Glacius
-
- 4235 berichten
- 2796 stemmen
Vito, had werkelijk vanuit niets zijn empirie opgebouwd, Michael erfde het praktisch.
IT remake of Hellraiser remake

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29854 berichten
- 5071 stemmen
IT remake. Heeft een betere verhaal en kan dus bij een remake ook interessant worden. Bovendien was het origineel een tv-film en kan het beteren bij een aanpak voor bioscooprelease. Enkele afwachten wat Pennywise gaat worden.
aanpak van comic-hero verfilmingen: duister en geloofwaardig of episch en fantasierijk

mjk87 (moderator films)
-
- 12719 berichten
- 3698 stemmen
Duister en geloofwaardig, dat komt net wat harder binnen, en waarom zou je het niet geloofwaardig houden? Realistisch is het nooit natuurlijk, maar dat is geen eis. Hoewel duister en fantasierijk zoals Burtons tweede Batman-film ook lichtjes geweldig kan zijn.
Gebruik van originele muziek of van bestaande muziek in een film?

Glacius
-
- 4235 berichten
- 2796 stemmen
Originele muziek. Beide kunnen goed of slecht zijn, maar ik kom graag met nieuwe muziek in contact. Daarnaast waardeer ik muziek dat aan een specifieke film(reeks) gebonden meer als een authentiek werk en maakt een film daardoor des te krachtiger.
David Lynch of David Cronenberg

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
David Lynch.
Beide regisseurs pieken in het begin van hun carrière. Hierin blijft Lynch zich zelf sterker ontwikkelen binnen zijn 'eigen' genre, waar Cronenberg nog wel eens te veel nieuws wil proberen. Dit maakt voor mij Lynch een interessantere regisseur.
Gezien het nodige Star Wars nieuws naar buiten is gekomen tijdens D23:
De relatief onervaren Colin Trevorrow regisseert 'Star Wars: Episode IX'. Goed of slecht nieuws?

Glacius
-
- 4235 berichten
- 2796 stemmen
Goed. Vers bloed en nieuw inzicht kan verfrissend zijn.
Belgische horror tegen Nederlandse horror, beide uit 2014. Beide met een kampeer/wildernis setting. Oftewel:
Welp vs De Poel

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Toch De Poel. Buiten dat Welp uit te veel toevalligheden bestaat en De Poel gewoon een betere film is, vind ik het Nederlandse initiatief wel weer eens erg prettig. De Poel was hier in een prima begin.
Woody Allen: Annie Hall (1977) of Manhattan (1979) ?