- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
alexspyforever
-
- 21573 berichten
- 2328 stemmen
Filmtip voor de horrorchallenge; had gisteravond Resident Evil gezien in de bios, toffe film. Deed me wat denken aan MadS, beide aanraders mocht je ze nog niet gezien hebben.
Aan welk deel zitten ze ondertussen of is het een remake (mij lijkt het origineel niet zo vreselijk lang geleden)?
alexspyforever
-
- 21573 berichten
- 2328 stemmen
Dit jaar doe ik ook weer mee aan de 100 Horror Movies in 92 Days op LetterBoxd dus ben ik al begonnen op 1 augustus
In 47 dagen heb ik er nu al 70 horrorfilms opzitten. Geen moment verveeld want wat blijft het toch een heerlijk genre!
Is er op letterboxd ook een soort van community neem ik aan? Ik gebruik het enkel voor lijstjes te maken, films af te vinken en reviews te lezen (eigenlijk is dat voor mij de perfect vervanger van imdb geworden). Ik hoor links en rechts dat MM moeilijk werkbaar zou worden tenzij iedereen een bijdrage van minstens € 12,5 betaalt. Ik kom hier uiteindelijk vooral voor de challenges en soms ook lange tijd niet, dus ik zou toch graag een plan B hebben. Vooral de horrorchallenge dat is een beetje mijn kindje dus ik wil dat die nog lang kan blijven bestaan, al weet ik dat JM er ook goed zorg voor zal dragen naast zijn eigen kids 
joolstein
-
- 11326 berichten
- 9340 stemmen
Is er op letterboxd ook een soort van community neem ik aan? dus ik zou toch graag een plan B hebben.
Ja en nee eigenlijk... Letterboxd heeft (zover ik weet) geen forum dus interactie zoals hier met de challenge is er niet. Bij deze 100 horrorfilms in 92 dagen gaat volgens mij alle interactie via social-media. Die heb ik dus niet ...daarom weet ik het verder ook niet...Het is voor mij dus puur individueel, heb wel een tag bij de lijst zodat iedereen hem kan vinden aar dat is wel...De MM-horrorchallenge is en blijft hierdoor ook de veel leukere challenge! Het wordt georganiseerd door ene sarah stubbs Geen idee wie dat is of zo... maar ze doet het blijkbaar al jaren. 100 Horror Movies In 92 Days 2026, a list of films by Sarah Stubbs • Letterboxd Ze heeft ook een eigen website; 100 Horror Movies in 92 Days Challenge: The Guidelines - sarahstubbssays.com
Hans Landa
-
- 109 berichten
- 7 stemmen
Aan welk deel zitten ze ondertussen of is het een remake (mij lijkt het origineel niet zo vreselijk lang geleden)?
Dit is nummer 8. Het is wel een losstaand verhaal, heeft niets met de eerste 6 te maken. Welcome to Raccoon City hoorde ook al niet meer bij de eerste 6.
Deze Resident Evil vind ik vele malen beter, meer horror, ook een hoop humor maar daar is naar mijn idee een erg goede balans in gevonden.en het voelt veel meer als Resident Evil aan. De eerste Resident komt uit 2002.
John Milton
-
- 24469 berichten
- 13591 stemmen
Frontpage: Horrorfilm Challenge 2026 – Liminal Spaces, Obsessies en Bottentempels
Alleen het linkje naar dit topic klopt niet, dat moet nog even aangepast worden. 
John Milton
-
- 24469 berichten
- 13591 stemmen
Threeohthree
-
- 5561 berichten
- 2954 stemmen
Ben er ook zeker weer bij, echt heel veel zin in. Donderdag naar Resident Evil, maar eerst nog even de nieuwe Silent Hill game in 2 dagen uitspelen. Twijfel nog even of ik een formele kijjklijst ga maken. Aan de ene kant vind ik het fijn om geordend/overzichtelijk te werk te gaan, aan de andere kant voelde het altijd een beetje als een to-do lijstje.
Nu is een to-do lijstje van 26 stukken fijner dan een van 100, dus wellicht doe ik het alsnog en wissel ik het wat af. Mijn doel is vooral om Akumu Tantei (2006) en Akumu Tantei 2 (2008) te kijken. Die dvd's liggen nu al meer dan 10 jaar in de kast en elk jaar neem ik voor ze te kijken
.
Daarnaast heb ik het afgelopen jaar amper horror films gekeken, dus heb ook nog een flink aantal toppers die ik moet kijken. En daarnaast wil ik graag nog herzieningen doen van friday the 13th en nightmare on elm street. Geen idee of ik ze beide doe, of een deel, maar genoeg te kijken in ieder geval
.