- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
Enkel hereditary gezien en ik snap niet waarom deze in zoveel eindejaarslijstjes belanden. Bijna iedereen rondom mij was super enthousiast over de film en voor mij was hij maar nah... Misschien mis ik iets. De trailer was nogal misleidend en daardoor had ik misschien de verkeerde gedachtegang toen ik de film inging.
Overhypete film en regisseur vind ik. Ik kreeg ook vooral positieve geluiden te horen over het vernieuwende en hoe onderhuids de film was, bleef nog dagen nazinderen etc. Ik vond het dan weer een erg groot deja vu gehalte hebben, bepaalde scènes (bedoeld of niet?) komisch. Ik heb ook een artikel gelezen dat Hereditary gewoon een remake is van de Paranormal Activity reeks en dat klopt in grote lijnen ook wel. Midsommar lijkt ook erg op The Wicker Man dus ja een verfrissende wind laat de heer Aster voorlopig nog niet waaien. Competent is hij zeker maar ik vind zijn films erg pretentieus.
Glacius
-
- 4303 berichten
- 3040 stemmen
Lastige deze. The Rambler is zeker een bijzonder filmpje. Hereditary was een groeier voor mij, maar vind ik al en al toch erg sterk. 4* voor beide... Moeilijk moeilijk.
Vooruit, 3-3
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
67 Dog Soldiers (2002) - MovieMeter.nl The Company of Wolves (1984) - MovieMeter.nl
Weerwolvenduel
COW if een van mijn favorieten, Dog Soldiers is is nogal formulewerk.
0-1
Noodless
-
- 10065 berichten
- 6193 stemmen
Die eerste film is een matige film...dus gemakkelijke battle voor mij
0-2
joolstein
-
- 10967 berichten
- 9081 stemmen
Dog Soldiers (2002) vs The Company of Wolves (1984)
3,5* vs 4,5*
Ik mag dat stukje edelkitsch wel ! 
2-3
Onderhond
-
- 87644 berichten
- 12940 stemmen
Als er trouwens ergens het "niet horror genoeg" argument van toepassing zou zijn, is het deze film wel.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
Zeer moeilijk. Allebei 3* dus dat helpt me niet verder. Dog soldiers is nogal voorspelbaar en stipt proper alle gebruikelijke punten af.
COW is dan weer eens wat anders. Maar is het horror genoeg...
Gewoon op gevoel ga ik voor company of wolves gewoon omdat het wat dromerige en minder 'the usual stuff' was. Maar het was wel een close call.
3-4
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
wibro jij hebt COW genomineerd. Die andere film niet gezien veronderstel ik?
Zandadder
-
- 2602 berichten
- 3128 stemmen
wibro jij hebt COW genomineerd. Die andere film niet gezien veronderstel ik?
Die heb ik genomineerd 
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
Ja en jij hebt dan COW niet gezien, dus zo krijgen we alsnog geen beslissende stem 
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
Als er helemaal niemand meer gaat stemmen, dan wil ik de beslissend wel uitbrengen om deze battles niet nog onnodig langer te laten duren.
Dog Solders - The Company of Wolves
3* vs 3*.
3-5
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
2 films waar ik nu niet meteen enthousiast van wordt. AFi heeft nog wel iets verfrissend. The Mist is eerder een samenraapsel van films uit een ver verleden. Spuuglelijke CGI ook.
1-0
Noodless
-
- 10065 berichten
- 6193 stemmen
voor mij twee leuke films, maar het verhaal van King geniet de voorkeur...
dus 1-1
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
Een collage van King verhalen dus 
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
4* vs 4*
Ik vind ze allebei sterk en wat mij betreft mogen ze allebei door. Er zal echter een keuze gemaakt moeten worden. Await Further Instructions heeft me ontzettend positief verrast en krijgt van mij de voorkeursstem.
2-1
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Await Further Instructions (2018) vs The Mist (2007)
(3,5*) - (4,0*)
2-4
Basto
-
- 12170 berichten
- 7471 stemmen
Niet gezien vs 1,0
Ik zou het wel weten.
joolstein
-
- 10967 berichten
- 9081 stemmen
4* VS 2*
Het experiment van Milgram vs. misplaatst portie maatschappijkritiek
3-4
Glacius
-
- 4303 berichten
- 3040 stemmen
Ja en jij hebt dan COW niet gezien, dus zo krijgen we alsnog geen beslissende stem
Rambler vs Hereditary is toch ook nog 3-3?
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
Ja maar als 24u voorbij zijn gaan we over tot de volgende battle. Er kan nog steeds een beslissende stem worden gegeven zolang de reeks loopt. Zoniet is de vorige tussenstand beslissend.
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
Rambler vs Hereditary
2* vs 2,5*
Sja.... dan maar de minst diepe onvoldoende.
3-4
alexspyforever
-
- 21526 berichten
- 2328 stemmen
4* VS 2*
Het experiment van Milgram vs. misplaatst portie maatschappijkritiek
3-4
Ben het met je eens dat ik AWI de betere film vindt hoor en ik ben sowieso anti-maatschappijkritiek in films. Maar waarom misplaatst bij deze?
En "uitgerekend" Shaky die Aster nog behoedt voor een nederlaag, voorlopig dan toch 
The Rambler tja ik vind het ook bullshit.
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
En "uitgerekend" Shaky die Aster nog behoedt voor een nederlaag, voorlopig dan toch 
The Rambler tja ik vind het ook bullshit.
Ik vind het allebei niet veel soeps inderdaad, maar dan is Hereditary kwalitatief toch wel een heel pak beter dan The Rambler. Maar ja, het blijft kiezen tussen twee onvoldoendes.