- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8918 stemmen
Bedankt voor de stats en de Letterboxd lijst joolz!
De credits voor de Letterboxd lijst gaan naar ikkegoemikke
Maar evengoed dank je wel!
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Whoops, nu wil hij volgend jaar weer winnen. Shit!
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Maar de absolute nummer 1 positie gaat met elf kijkbeurten naar Barbarian (2022)
(afbeelding)
Ja! Gisteren nog gezien, echt spijt er van dat ik hem niet heb mee gepakt in de challenge.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Whoops, nu wil hij volgend jaar weer winnen. Shit!
Ikke? Zijt er maar zeker van 
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5762 stemmen
moviemike en morpheus2000, de thema challenge is volledig optioneel, en meer een tweede klassement voor wie dat leuk vindt, naast de hoofdrace.
Trekt dat je niet, voel je vrij om de thema’s te negeren, dat doet niets af aan je registraties voor de ‘hoofd challenge.’
Waarom dan toch doen? Zoals je ziet bij het eindklassement zijn er best wat users die flink hebben lopen scoren met die thema’s, en ik neem dan maar aan dat die dat aspect (net zoals ik) juist leuk vinden, omdat het stimuleert om buiten je comfort zone te kijken, waardoor je nieuwe dingen ontdekt, of wat voor reden dan ook ☺️. Maar aangezien het optioneel is, zou het alleen iets toe moeten voegen, niet als onprettig worden ervaren. Lekker laten volgende keer, zou ik dan zeggen en alleen kijken wat je zelf wilt!
alexspyforever is er iets misgegaan bij Morheus2000 zijn plek in het eindklassement?
Ik ga daar volgend seizoen gewoon terug lekker aan mee doen hoor 
Ik ben op die manier een soort van autist die met alles en met elke optionele challenge dat men extra toevoegt elk meeglippend puntje probeert mee te pikken 
Zo heb ik toch eindelijk nog eens zo'n 'heerlijke' shot on video horrorfilm bekeken 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Haha, ik herken dat wel hoor.
Gelukkig was ik uiterst bedreven in 40-50 minuten durende films vinden voor wanneer ik ECHT geen zin had in een bepaald thema, maar wel door wilde naar de volgende ronde 
En als je die verplichting weghaalt, dan wordt het heel makkelijk om gewoon alleen maar giallo, of sci-fi horror te kijken (omdat je daar net een goede van hebt gezien).... En dan ontdek je niet zoveel nieuws.
Maar zeker met OCD of Autistische trekjes (JM weet ervan): Bezint eer ge begint

Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Leuk weer die overall stats joolstein, cool, thanks! En ook het werk van het bijhouden van de Letterboxd-lijst ikkegoemikke, top.
Het zal nu wel langzaam stil gaan vallen in dit topic, zo tot aan september 2023 (dat klinkt nog ver weg). Voor mij is de Horror Challenge 2022 nu dan ook écht voorbij. Kan ik eindelijk een schone onderbroek gaan aandoen.
Tot volgend jaar allemaal! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Even een update van het algemeen klassement. Noodless krijgt 14 punten bij omdat hij die vergeten was bij te tellen en schuift naar plek 3, joolstein dus naar plek 4. Morpheus, ik had je punten wel degelijk opgeschreven, maar bij het verwerken is er kennelijk iets fout gegaan waarvoor mijn excuses. Uiteindelijk eindig je daarmee op plek 18.
Punten (aantal films)
1. Shaky 396 (191)
1* jippie2010 538 (262)
2. ikkegoemikke 345 (173)
3. Noodless 306 (149)
4. joolstein 300 (143)
5. Hans Landa 268 (146)
6. John Milton 268 (134)
7. Tanguy 236 (111)
8. alexspyforever 200 (100)
9. ibendb 192 (86)
10. IH88 139 (66)
11. Collins 125 (57)
12. moviemike 109 (52)
13. Hollywood007 107 (50)
14. Number23 106 (52)
15. Woland 102 (45)
16. mrklm 102 (37)
17. john mcclane 2 93 (45)
18. morpheus2000 77 (32)
19. Martijnnn 75 (31)
20. wendyvortex 74 (31)
21. dualcia 68 (31)
31 niet gehaald
22. Kondoro 41 (21)
23. Theunissen 26 (13)
24. Shinobi 22 (11)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ook een update van het themaklassement omdat morpheus hier ook ontbrak en Theunissen wil ook absoluut de rode lantaarn, dus zal ik hem zijn zin maar geven 
Martijnnn, ik denk dat de laatste keer dat ik bij jou themapunten totaal had gezien je op 19 stond, dat cijfer heb ik dan ook gewoon overgenomen.
1. Shaky 153
1* jippie2010 259
2. John Milton 142
3. ikkegoemikke 138
4 & 5. joolstein & Noodless 116
6. Hans Landa 111
7. Tanguy 109
8. ibendb 92
9. Collins 69
10. Number23 63
11. Woland 61
12. IH88 58
13. moviemike 47
14-16. mrklm, john mcclane 2, alexspyforever 46
17. Martijnnn 19
18. wendyvortex 18
19. dualcia 16
20. Kondoro 15
21. morpheus2000 12
22. Shinobi 10
23. Theunissen 7
moviemike ik dacht dat het leuk zou zijn om deelnemers input te geven bij de challenge en het themaklassement leek me wel een interessante manier om dat te doen. Het is zoals John Milton aangeeft een goede manier om buiten je comfortzone te gaan. Achteraf gezien was ik geen fan van het themaklassement omdat ik uiteindelijk liever zelf bepaal welk thema ik kijk. Persoonlijk vind ik het algemene klassement voldoende. Maar sommige mensen hebben kennelijk zo een extra nodig om gemotiveerd te worden of te blijven terugkomen het volgende jaar. Als er nooit wat veranderd wordt het saai. Dus ja of dit themaklassement op genoeg steun kan rekenen voor volgende keer ga ik het niet afschaffen maar misschien onder een andere vorm. Het nodigde mij niet uit om meerdere rondes te doen maar anderen vonden dat kennelijk geen probleem. We zullen wel zien.
Theunissen
-
- 12268 berichten
- 5513 stemmen
Ook een update van het themaklassement omdat morpheus hier ook ontbrak en Theunissen wil ook absoluut de rode lantaarn, dus zal ik hem zijn zin maar geven
Yes, eindelijk eens een keer iets gewonnen tijdens een Challenge 
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Mee doen is belangrijker dan winnen, Theunissen.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Andere vorm is cool. Ik ben bereid mee te brainstormen alexspyforever. Ik zat er eigenlijk al even over te denken tijdens de challenge. Maar nog niets concreets. Ah well, there is time.
Theunissen
-
- 12268 berichten
- 5513 stemmen
Mee doen is belangrijker dan winnen, Theunissen.
Dit is in mijn geval ook vooral van toepassing (winnen is uitgesloten) en volgens mij is het ook geen quote van Lewis Hamilton m.b.t. het F1 seizoen 2022 (geen pole, geen overwinning en slechts 6e in de WK-stand). Wat dat betreft was het voor Lewis Hamilton dit seizoen ook een Horrorfilm Challenge.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Dit is in mijn geval ook vooral van toepassing (winnen is uitgesloten) en volgens mij is het ook geen quote van Lewis Hamilton m.b.t. het F1 seizoen 2022 (geen pole, geen overwinning en slechts 6e in de WK-stand). Wat dat betreft was het voor Lewis Hamilton dit seizoen ook een Horrorfilm Challenge.
Ik heb geen idee waar je het over hebt
.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5762 stemmen
Martijnnn, ik denk dat de laatste keer dat ik bij jou themapunten totaal had gezien je op 19 stond, dat cijfer heb ik dan ook gewoon overgenomen.
1. Shaky 153
1* jippie2010 259
2. John Milton 142
3. ikkegoemikke 138
4 & 5. joolstein & Noodless 116
6. Hans Landa 111
7. Tanguy 109
8. ibendb 92
9. Collins 69
10. Number23 63
11. Woland 61
12. IH88 58
13. moviemike 47
14-16. mrklm, john mcclane 2, alexspyforever 46
17. Martijnnn 19
18. wendyvortex 18
19. dualcia 16
20. Kondoro 15
21. morpheus2000 12
22. Shinobi 10
23. Theunissen 7
moviemike ik dacht dat het leuk zou zijn om deelnemers input te geven bij de challenge en het themaklassement leek me wel een interessante manier om dat te doen. Het is zoals John Milton aangeeft een goede manier om buiten je comfortzone te gaan. Achteraf gezien was ik geen fan van het themaklassement omdat ik uiteindelijk liever zelf bepaal welk thema ik kijk. Persoonlijk vind ik het algemene klassement voldoende. Maar sommige mensen hebben kennelijk zo een extra nodig om gemotiveerd te worden of te blijven terugkomen het volgende jaar. Als er nooit wat veranderd wordt het saai. Dus ja of dit themaklassement op genoeg steun kan rekenen voor volgende keer ga ik het niet afschaffen maar misschien onder een andere vorm. Het nodigde mij niet uit om meerdere rondes te doen maar anderen vonden dat kennelijk geen probleem. We zullen wel zien.
Dat is me een zeer respectabele uitleg en elke vorm van deze challenge-organisatie krijgt mijn volledige steun en toewijding 

john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
De credits voor de Letterboxd lijst gaan naar ikkegoemikke
Maar evengoed dank je wel!
Kon de link zo gauw niet vinden .
Zou ikkegoemikke me de letterbox even sturen ?
Dank .
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik kan kwaad reageren dat je kennelijk leedvermaak hebt, terwijl je wellicht maar de helft van de omstandigheden kent, maar ik ken de reden waarom je de sport volgt en als die reden er niet meer is, zal je het je ook niet meer interesseren. Ik kan je ridiculiseren omdat je onwetend bent over de sport, maar dat vind ik niet erg netjes van mijn kant
Ik vind F1 anno 2022 vooral horror voor long time F1 fans dat ze nu te maken hebben met (zogenaamde) fans die zich voorheen geen reet voor F1 interesseerden totdat een zekere youngster begon te winnen en zich dan plots opwerpen als kenners met weinig respect voor eenieder die hun mening niet delen of gewoon de trol willen uithangen op sociale media. Het team van deze youngster, zijn entourage (vader, moeder, schoonfamilie) en hijzelf heeft zich niet bepaald van hun mooiste kant laten zien de laatste tijd. Sorry maar voor mij zijn het een bende tokkies. En verder ga ik er ook niet over discussiëren, want dat heeft hier geen plaats.
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8918 stemmen
Voila, ik denk wel dat de meeste nu wel hun laatste film(s) hier gepost hebben. En dan komen we tot dit eindresulaat :
In totaal 1471 unieke horrorfilms (zonder de MOH episodes)
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Kon de link zo gauw niet vinden .
Zou ikkegoemikke me de letterbox even sturen ?
Dank .
Voila. Hier is de link : MM Horror-Challenge 2022

PS. Oeps. Ik zie nu dat joolstein het al had gepost 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5679 stemmen
In het weekend altijd veel te druk om hier goed te kijken, dus zie nu pas dat ik de 14 extra punten ook nog niet heb verrekend volgens mij. Dat zou betekenen dat ik 2 plekken stijg, maar hoe belangrijk dat nou nog is... 
Ondanks mijn notering in de onderste helft ben ik zeer tevreden, meestal hang ik onderaan zonder uberhaupt het doelwit (31) te halen.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Mooi op de 10de plaats. In de middenmoot, zoals verwacht
. Themaklassement was leuk om te doen, dus zeker voor herhaling vatbaar. Het liefst wel het algemene klassement zo simpel mogelijk houden. Net zoals dit jaar is perfect. Nogmaals bedankt voor de organisatie alexspyforever.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
FYI: de Oscarfilm Challenge 2023 Is gestart:
Uiteraard kunnen er ook horrorfilms gekeken worden als die in een van de categorieën genomineerd waren.
Bijvoorbeeld deze: Academy Awards: Horror Films Nominated for Oscars • Letterboxd
Of wie zelf wil filteren in het potentiële kijkvoer (alleen de 8 major categories): Academy Award Nominees • Letterboxd
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
En jullie zijn uiteraard allemaal hier zeer welkom: MovieMeter top 1000 project - Editie 2023.
Naast de horrorchallenge een van mijn favoriete MovieMeter events, die je wat mij betreft niet wilt missen. Doe mee, en geef je favoriete horrors een steuntje in de rug.
Zie hier de editie van 2021: MovieMeter Top 1000 - 2021, waar rond de 80 horrorfilms instonden. Wat mij betreft krikken we dat iets op!
De deadline voor je lijst is pas 30 mei.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Vorig jaar begonnen sommige mensen al in juni onrustig te worden, dus dan zal ik nu maar een klein startschotje geven
.
Veel zin in weer straks in september. Al wat ideeën alexspyforever?
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Al wat ideeën alexspyforever?

Ja ik kijk er ook al weer naar uit!
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8918 stemmen
JAJA!
Het bloed begint alweer te borrelen, de kalender wordt zuchtend geraadpleegd...hoeveel nachtjes slapen voordat het weer tijd is voor… https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/59dd19837131a5094ebb28da/1603296554515-4JML5NS2MFTDBB45HDRO/31+days+of+horror.jpg
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Nou ja, als alexspyforever weer zijn verjaardag wil aanhouden als beginpunt, dan nog ruim acht weken. Ik maak zelf geen kijklijst, maar ga wel alvast wat films verzamelen die ik sowieso wil kijken.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nou ja, als alexspyforever weer zijn verjaardag wil aanhouden als beginpunt, dan nog ruim acht weken. Ik maak zelf geen kijklijst, maar ga wel alvast wat films verzamelen die ik sowieso wil kijken.
Ok mij 2 keer taggen op korte tijd, tis precies alsof je mij uit een zomerslaap wil halen of zo 
Ok ja naast werken en afspreken met familie/vrienden en wat uitstapjes, doe ik niet veel meer dan Far Cry 6 spelen (moet het maar niet zo verslavend zijn). Uiteraard kijk ik ook weer uit naar mijn favoriete challenge. 15 september vind ik wel weer prima als startdatum, deze keer mijn verjaardag op een vrijdag dan hoef ik sowieso niet te werken.
De vraag of ik ideeën heb wel eerlijk gezegd nog niet over nagedacht. Als jullie ideeën hebben laat maar komen, post ze hier of stuur mij een pm. Ik zou het trouwens niet erg vinden dat de ideeën van jullie kwamen en ik probeer ze gewoon te verwerken zolang de essentie van 31 horrorfilms waarvan meer dan de helft FTV's zijn het hoofddoel blijft.
John Milton je sprak van een idee maar ik kan dat nergens vinden hoor. Ik las enkel iets van willen brainstormen maar niets concreets?
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Zeker. FTV - 2 punten, RW - 1 punt. 31 horrorfilms waarvan de helft FTV's. Dit moet de basis blijven. Vooral niet te ingewikkeld maken voor de rest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.