- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Teleurstellende kwartfinales. Deze knock-out kan nog 1 waardige winnaar opleveren en dat is uiteraard Prologue uit Birth.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
2-5
Missen idd enkele grootse scènes, maar ach. En als je het genre zo breed neemt als jij is het vrij logisch dat er veel overblijft, Animosh. Bovendien is klassiek bij uitstek geschikt om veel gevoel in scènes te leggen, dus zo heel vreemd is het niet dat er een paar ver zijn gekomen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Teleurstellende kwartfinales.
Yups. Zelfs geen enkele scene waar het visuele echt is afgestemd op de muziek.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
En als je het genre zo breed neemt als jij is het vrij logisch dat er veel overblijft, Animosh.
Oneens. Dat er helemaal geen pop, rock, electronic, hiphop, etc. etc. in de kwartfinales zit is niet "logisch" maar een duidelijke uitdrukking van een populaire voorkeur voor (relatief?) klassieke muziek.
Ik beweer ook niet dat het vreemd is.
Ik had verder uiteraard ook liever andere kwartfinales gezien (Umfeld! Enter The Void! Vinyan!), maar mijn favoriete scène met "traditionele" klassieke muziek (7th Symphony / Irréversible) zit er in ieder geval nog in en heeft een goede loting. En dat Kawai nog zo ver heeft kunnen komen is ook een aangename verrassing.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
6-8 Al mijn echte favorieten zijn eruit (goh, verrassend), maar met Handel en een voldoende voor die film kan ik niet klagen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
6-9 (vind Eyes Wide Shut betere muziek-beeld stukken hebben dan deze)
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
3. Beethoven - 7th Symphony (Irréversible) (vanaf 7:12) - 4. Alexandre Desplat - Prologue (Birth)
0-1
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Irréversible staat in m'n top 10, maar iedereen zou toch moeten zien dat (het muziekgebruik in) de scène uit Birth oneindig veel beter is?
5-3
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ehm, nee.
Wat ik zie is een mooi, lang shot van een in het zwart gehulde hardloper die daardoor mooi afsteekt tegen de witte sneeuw, maar wat ik hoor is irritante, bombastische, Disney-achtige klassieke muziek die de impact van die mooie beelden voor mij tot nul weet te reduceren. Het doet me echt niets.
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
7-5
Moeilijke loting, allebei erg mooi!
horizons
-
- 5687 berichten
- 2404 stemmen
8-6
Al mijn favorieten zijn er ook uit, maar ah wel we stemmen vrolijk verder.