- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
2-3 Muziek gaat boven de film in dit geval
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik heb beide scènes nog eens helemaal bekeken, en ik kan niet anders dan concluderen dat Apollinisch gewoon gelijk heeft.
De scène uit Irréversible is in de context van de film duidelijk indrukwekkender imo, en daarom heb ik er nog steeds sterke gevoelens bij denk ik, maar de scène uit Ghost in the Shell heeft toch een net iets beter muziekgebruik. Het stuk met de draaiende camera boven de kinderen in Irréversible is prachtig, maar het stuk daarvoor is weinig opzienbarend en het einde (waarbij de muziek nogal zeurderig en het beeld saai wordt) laat me enigszins teleurgesteld en onbevredigd achter (is dat nu de climax?). Het niveau van het muziekgebruik in de scène uit Ghost in the Shell is daarentegen veel constanter, en de scène begint en eindigt gewoon ijzersterk. Beide scènes zijn kortom erg sterk, maar in deze KO draait het toch om muziekgebruik, en dat doet Ghost in the Shell gewoon net iets beter.
3-2 dus
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
ik kan niet anders dan concluderen dat Apollinisch gewoon gelijk heeft
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
3-4
Deze Beethoven was na Wagner in Melancholia mijn favoriete fragment, dus ik mag niet ontevreden zijn dat het überhaupt de finale heeft gehaald. Ik ben het overigens niet eens met Apollinisch eens, maar ik hanteer denk ik andere criteria. Vaak is het zo dat een bepaald klassiek stuk een bepaalde sfeer heeft, die gebruikt wordt om de sfeer van een scène te bepalen. Ik ervaar die scène in Irréversible als één van die weinige scenes waar het juist andersom gaat: de beelden bepalen de sfeer van de muziek. Op cd ervaar ik het stuk compleet anders. En natuurlijk zijn die beelden lang niet zo sterk zonder die muziek.
Het is overigens zeker niet zo dat ik mezelf in slaap ga huilen mocht het Innocence-fragment toch winnen. Ik vind ervaar die muziek niet als huilende baby's - zoals een collega het ooit omschreef, ik vind het zelfs fascinerende muziek, wat dat betreft zijn de beelden passend: ook bijzonder fascinerend. Maar ik had wel liever het Floating Museum-fragment uit de eerste film gehad.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Lekker verwarrend die Animosh... 
3-6
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
4-6
Scene van Irréversible is mooi uiteraard, maar binnen de context van deze KO redelijk verwaarloosbaar. Als het gaat om mix van scene en muziek duidelijk de eerste. Wel jammer trouwens dat er van beide films betere scenes te vinden zijn om in een finale te plaatsen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
4-8
Er staat in de titel dat je de scène van Irréversible vanaf 7:12 moet beoordelen en vanaf dat moment is de combi muziek en beelden gewoon ijzersterk.
Het muziekgebruik in de andere scène.....tja......
In ieder geval bedankt voor de organisatie, Animosh en uiteraard ook Badalamenti voor het opstarten van deze KO.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Pas rond 09:20 wordt het weer een beetje interessant bij dat fragment.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
In de context van de film vond ik die stroboscoopeffecten vroeger altijd enigszins jammer (ik had de film toen liever zien eindigen met de complete antithese van het begin: schoonheid vs lelijkheid - of ik dat nu nog steeds zo ervaar weet ik niet, want ik heb Irréversible al een hele tijd niet meer gezien), maar als een losstaand fragment had ik het inderdaad liever in de finale gezien. En hetzelfde geldt voor Club Rectum (dat ik die liever in de finale had gezien dan, want die scène werkt zonder meer wél in de context van de film).
Maar ik had wel liever het Floating Museum-fragment uit de eerste film gehad.
Geweldige muziek inderdaad.
Maar het probleem dat ik heb met die scène is dat de geluidseffecten en animatie enigszins verouderd zijn, waardoor de scène aan impact heeft ingeboet.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
In ieder geval bedankt voor de organisatie, Animosh en uiteraard ook Badalamenti voor het opstarten van deze KO.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
10-10
Enige die enigszins winnaars waardig is.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3565 stemmen
10-11 sluit het dichtst aan bij wat ik oorspronkelijk in gedachte had.....
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Tot de veertien, met minstens twee punten verschil.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ja, tenzij de tweestrijd na 24 uur op gelijkspel staat. In dat geval beslist de eerstvolgende stem.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Ow, oké. Beethoven moet natuurlijk winnen, dat staat buiten kijf!
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Beethoven is dood. Lang leve Kenji Kawai! 
Ik had trouwens oprecht niet verwacht dat het nog zo spannend zou worden. Ik had verwacht dat Beethoven ruimschoots de vloer aan zou vegen met Kawai. Maar dit is een aangename verrassing!
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Volgens mij is de battle toch vooral Oshii vs Noé. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor het samenspel tussen beeld en geluid. Al heb ik niet de illusie dat iedereen deze KO zo opvat.