- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Die vorige
Die opening credits van Vinyan zijn net een perfect voorbeeld van een geweldige symbiose tussen beeld en geluid. Jammer.
Ben zelf geen fan van de film maar vind dat er toch betere scenes in Vinyan zitten waarbij de combinatie beelden/muziek beter tot hun recht komen.
Edit: Deze scene bijvoorbeeld.
Onderhond
-
- 87625 berichten
- 12895 stemmen
Ambient (in al z'n vormen) is niet bepaald "nieuw", "experimenteel" of "gecontesteerd" meer. Gewoon een genre als een ander. Je kan het niet leuk vinden, maar het is nogal kinderachtig om telkens over "geluid" te spreken.
Lijkt hier soms eerder een bejaardentehuis, voor die mensen was Elvis ook "geluid" of "lawaai".
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
@ DVD-T: dat is alleen geen scène (gewoon een fan-made video volgens mij). 
35. Philip Glass – Duet (Stoker) - 36. Radiohead – Last Flowers (Kokuhaku)
0-1, maar dit is een moeilijke ... Duet vind ik een mooier nummer, maar Last Flowers wordt beter gebruikt
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Gezien het verhaal van de film maak ik uit het ambiënte geluid wat je hoort (of muziek zoal je wilt) een tsunami op ja. Zo heel vreemd vind ik dat niet.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
3-5
39. Juno Reactor – Action Without Sense (Genius Party Beyond) (tot aan 7:25) - 40. John Murphy – Kanada's Death, Pt. 2 (Sunshine)
0-1, beste scene van een toch al geweldige film, vooral dankzij de muziek
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Gezien het verhaal van de film maak ik uit het ambiënte geluid wat je hoort (of muziek zoal je wilt) een tsunami op ja. Zo heel vreemd vind ik dat niet.
Dat moet dan wel een heel maffe tsunami zijn met al dat gekrijs en al die distortion. 
1-2
Edit: ik zie het zelf eerder als een synthese van geluiden en emoties die met een tsunami samenhangen. Het tsunami-thema is duidelijk aanwezig in de scène, maar een tsunami kan ik er echt niet letterlijk in horen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Nee ik begrijp dat je niet letterlijk een tsunami an sich hoort. Maar gekrijs erbij (leuk dat je het zelf zo noemt, nogal negatieve lading wat mij betreft) is vrij logisch. Doelde ook meer op het 'tsunami-thema' zoals jij het omschrijft. Eerst de rustige golf die uiteindelijk overgaat in een drama van geluid(!) en paniek. En het gebruik van geluid is hier niet denigrerend bedoelt, maar voor mij is het simpelweg geen muziek. Dat ik dan voor een opa aangezien wordt die niet met de tijd meegaat zal me een worst wezen. Zat nieuwe genres die ik wel kan waarderen als muziek zijnde.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Doelde ook meer op het 'tsunami-thema' zoals jij het omschrijft.
Duidelijk. Daar is iedereen het volgens mij wel mee eens. 
Dat is het toch gewoon? Distorted gekrijs kan best sfeervol zijn als het goed gebruikt wordt. 
Waar ik trouwens wel nieuwsgierig naar ben is op basis waarvan jullie dit geen muziek vinden. Ja, het verschilt aanzienlijk van de "paradigma's" van muziek waarmee we opgroeien, maar dat doen vernieuwende genres toch altijd? Free jazz verschilt radicaal van traditionele klassieke muziek, maar het op basis daarvan geen muziek noemen is, gezien het grote aantal overeenkomsten dat er wel is, toch arbitrair en overmatig conservatief - vooral een uitdrukking van de eigen voorkeur voor de status quo? Komen jullie argumentatief verder dan "het is anders, dus het is geen muziek"? En zo ja, hoe definiëren jullie muziek dan?
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3576 stemmen
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
2-2
Als ergens muziek en beeld bij elkaar passen.