- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror (2011)
Knock-Out: Horror (2011)
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
0-2 die eerste horror? Als filmervaring zelf misschien.
prikkelende mening heb je erbij gezet

yeyo
-
- 6354 berichten
- 4622 stemmen
Ermee kunnen lachen is nog heel anders dan het zelf neer te pennen. Ik betwijfel trouwens ten zeerste of jij dat zou appreciëren, laat staan au sérieux nemen, bij een film die wel goed vindt.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Dat is bij OH een retorische vraag...
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Ik betwijfel trouwens ten zeerste of jij dat zou appreciëren, laat staan au sérieux nemen, bij een film die wel goed vindt.
Ik kom wel idiotere zaken tegen, daarbij staat er twee berichten verder een duidelijke motivering voor m'n recensie. Ik zal zeker niet iedereen aanraden MM vol te pennen met zulke recensies, maar als experimentje blijf ik het nog altijd uiterst geslaagd vinden.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
OH, waarom ben je die film eigenlijk gaan kijken?
yeyo
-
- 6354 berichten
- 4622 stemmen
Ik kom wel idiotere zaken tegen, daarbij staat er twee berichten verder een duidelijke motivering voor m'n recensie. Ik zal zeker niet iedereen aanraden MM vol te pennen met zulke recensies, maar als experimentje blijf ik het nog altijd uiterst geslaagd vinden.
Ik vind het redelijk zinloos, maar dat doet er weinig toe. Wat mij echter meer stoort is de manier waarop je openlijk de spot drijft met liefhebbers van de film: je suggereert dat enkel idiote symbolenjagers van zoiets kunnen genieten. De film is echter lang niet zo multi-interpretabel als je doet lijken en daarnaast betwijfel ik dat je zelf alleen van straight-forward cinema houdt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ik haalde eruit dat hij de film/regisseur pretentieus vindt of de eventuele bedoelingen totaal oninteressant, heeft toch niets met het publiek te maken?
yeyo
-
- 6354 berichten
- 4622 stemmen
Vanaf het moment dat het "we kunnen niet meer weg" stuk begon kreeg ik het idee dat dit zo'n film is waar mensen graag met een zelfbedachte analogie komen aandraven. Vandaar mijn poging hetzelfde te doen. Heb het eerste het beste wat in me opkwam genomen en daar de rest van de film 'ingeduwd'.
Dat gaat nochtans ongetwijfeld over het publiek.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
je suggereert dat enkel idiote symbolenjagers van zoiets kunnen genieten
Nee hoor, ik vind wel dat het bij een geforceerd plot als dit zéér makkelijk is om met theorietjes aan te komen en die dan als gewichtige boodschap te verkopen. Met een beetje gestamp en gewring links en rechts krijg je die ook eenvoudig in zulke films. De meerwaarde zie ik er dus absoluut niet van in.
Ik had uiteindelijk de film/regisseur natuurlijk ook gewoon pretentieus kunnen noemen, de sociaal aanvaarbare term hiervoor, maar qua zelfingenomenheid maakt dat wat mij betreft niet veel verschil.
yeyo
-
- 6354 berichten
- 4622 stemmen
De film of regisseur dom en pretenties noemen tot daar en toe, maar je bericht kwam op mij vooral over als een statement tegen de beleving van 'misleide' kijkers. Dat krijg je snel met sarcasme.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Dat gaat nochtans ongetwijfeld over het publiek.
Mja zie ik ook als een verwijt aan de film zelf.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
als een statement tegen de beleving van 'misleide' kijkers.
Nee hoor, al vermoed ik wel dat de recensie stamt uit de tijd dat ik vaak in de clinch lag met mensen die graag extra gewicht meegaven aan zulke "lossere" verhaaltjes, en zich daarbij ook vaak wat verheven voelden.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
1-3 maar, 1e hoort hier niet thuis.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Ik zal jullie allemaal een plezier doen.
1-5
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
1-2 Wel horror als je definitie ervan niet te ééndimensionaal is
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
1-5 IE is absoluut geen horror. Raar dat dit meedoet.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen