- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror (2011)
Knock-Out: Horror (2011)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Snap ook niet hoe Rubber hier meer dan 2 stemmen haalt...
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12861 stemmen
Gewoon de betere film, en niet ongepast in het horrorgenre.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Pro-modern en anti-klassiek stemmerij, denk ik.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Gewoon de betere film, en niet ongepast in het horrorgenre.
Absoluut niet. Rubber heeft een erg leuk uitgangspunt en is gortdroog, maar Zombi 2 is audiovisueel een stuk interessanter. Ook kent het een stel onvergetelijke scènes.
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12861 stemmen
maar Zombi 2 is audiovisueel een stuk interessanter.
Ieder zijn ding maar absoluut niet mee eens.
Zal ik het dan maar op anti-modern en pro-klassiek stemmerij gooien?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
anti-geen horror lijkt mij een betere.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Had verwacht dat deze battle met 2-6 wel beslist zou worden maar het wordt nog kiele kiele... 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Gaat ook nog wel even duren, vrees ik.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zie nu de uitschakeling van Repulsion door Haute Tension. Belachelijk. Pure psychologische horror verliest van quasi psychologische horror.
Glacius
-
- 4299 berichten
- 3034 stemmen
Haute Tension is wat mij betreft helemaal geen psychologische horror. Gewoon een slasher met een psychisch tintje in het plot.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Was het maar gewoon een slasher. Het eerste uur is verreweg het beste aan de film. Aja moest helaas alles in een ongeloofwaardig perspectief stoppen wat het eerste uur compleet teniet doet.
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12861 stemmen
Rubber geen horrorfilm vinden maar Repulsion wel prefereren boven Haute Tension
Buiten het laatste kwartier is Repulsion een houterig geacteerd drama, hooguit een slecht uitgevoerd thrillertje.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Repulsion is psychologische horror op het allerhoogste niveau. Hoe Polanksi je daar een ongemakkelijk gevoel geeft enkel door het ringen van een telefoon is pure meesterschap. Iets wat Aja nooit voor elkaar zou kunnen krijgen. HT moet het van zijn slasherdeel hebben, maar zoals ik al zei; dat einde verkloot werkelijk alles.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zie nu de uitschakeling van Repulsion door Haute Tension. Belachelijk. Pure psychologische horror verliest van quasi psychologische horror.
Ik zie HT toch meer als terror en splatter.
mikey
-
- 28995 berichten
- 5146 stemmen
Ik ben ook geen liefhebber van Repulsion. Makkelijke freudiaanse ingredientjes. Zaten wel enkele enge scenes in. Haute Tension is inderdaad stuk geplottwist
yeyo
-
- 6353 berichten
- 4620 stemmen
Rubber geen horrorfilm vinden maar Repulsion wel prefereren boven Haute Tension
Buiten het laatste kwartier is Repulsion een houterig geacteerd drama, hooguit een slecht uitgevoerd thrillertje.
Ach, als Repulsion drukke MTV-style editing bevatte, vond je het waarschijnlijk wel weer horror.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Mja als ik voor psychologische horror zou moeten gaan zou La Vie Nouvelle met afstand mijn favoriet zijn. Maar vind dat persoonlijk toch minder horror dan pure genrewerkjes als Martyrs en À L'Interieur of Ils, voornamelijk omdat films ala La Vie Nouvelle, Sombre en Repuslion dus ook, het grotendeels van hun drama gehalte moeten hebben. Rubber krijgt mijn voorkeur omdat ik niet echt weg ben van zombies. Simpel.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik zie HT toch meer als terror en splatter.
Enkel het begin.
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12861 stemmen
Hoe Polanksi je daar een ongemakkelijk gevoel geeft
Uit verveling begin je na een tijdje wel wat te woelen in je stoel ja ...
als Repulsion drukke MTV-style editing bevatte, vond je het waarschijnlijk wel weer horror.
Cheap shot.
yeyo
-
- 6353 berichten
- 4620 stemmen
Helemaal geen cheap shot, ik merk gewoon dat je ongelofelijk arbitrair bent i.v.m. de definitie van horror. Films die je niet aanstaan bestempel je gauw als 'geen horror', maar andere cross-overs zoals Rubber, Shaun of the Dead en Pop Skull horen dan zogezegd wel tot het genre?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Cheape replies. Repulsion minder horror vinden omdat er geen bloed o.i.d. inzit is natuurlijk belachelijk. Net als Rosemary's Baby valt ook Repulsion makkelijk onder het genre horror te categoriseren.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Tweede helft is toch ook achtervolging/gewelddadig? Dat de twist vals-psychologisch is gaat meer over de toedracht die een verrassing moet zijn maar HT blijft imo een moderne slasher uitademen met een typerende eindbattle.
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12861 stemmen
Helemaal geen cheap shot, ik merk gewoon dat je ongelofelijk arbitrair bent i.v.m. de definitie van horror. Films die je niet aanstaan bestempel je gauw als 'geen horror', maar andere cross-overs zoals Rubber, Shaun of the Dead en Pop Skull horen dan zogezegd wel tot het genre?
Rubber is een volbloed horror-comedy, net zoals Shaun of the Dead. Pop Skull is inderdaad psychologische horror en is niet echt een typische vakjesfilm, maar valt uiteindelijk toch wel onder het genre. Rubber/Shaun kennen verder geen "MTV-editing" en Shaun vind ik niet goed.
Dus wat is je punt nu eigenlijk?
Elke film waar wat psychologisch wrijving inzit omschrijven als horror ook. Zonder het laatste uur had niemand het idee gehad dat het om een horrorfilm ging. De rest is gewoon belachelijk karig.
yeyo
-
- 6353 berichten
- 4620 stemmen
Dus wat is je punt nu eigenlijk?
Dat het nergens voor nodig is om tot vervelens toe het genre van films in twijfel te trekken, gewoon omdat je ze slecht vindt.
Elke film waar wat psychologisch wrijving inzit omschrijven als horror ook. Zonder het laatste uur had niemand het idee gehad dat het om een horrorfilm ging. De rest is gewoon belachelijk karig.
Dat doet niemand, maar het is natuurlijk ook essentieel om een film in zijn geheel te zien. Dat een trage opbouw en relatief weinig choque-momenten je niet bevallen, is het goed recht, maar daarom valt de film nog niet buiten het genre.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar het is het perspectief wat de ervaring echt compleet teniet doet. Het is hetzelfde als in een bepaald Friday the 13th-deel. Vind het goedkoop en van weinig bewondering voor het genre getuigen.
mikey
-
- 28995 berichten
- 5146 stemmen
Maar het is het perspectief wat de ervaring echt compleet teniet heeft gedaan. Het is hetzelfde als in een bepaald Friday the 13th-deel. Vind het goedkoop en van weinig bewondering voor het genre getuigen.