- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Uiterlijk of innerlijk?
Uiterlijk of innerlijk?
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Oké, knappe dames willen nog wel eens verwaand worden en kapsones krijgen. Als je dat bedoeld ben ik het wel met je eens.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Soom, dat moet je eens heel goed uitleggen hoe een mooi hoofd het innerlijk kan beïnvloeden. Meer zelfvertrouwen ofzo?
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Oké, knappe dames willen nog wel eens verwaand worden en kapsones krijgen. Als je dat bedoeld ben ik het wel met je eens.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Wat een gelul, alsof je een goed innerlijk hebt als je aanbeden wordt door 'gewone mensen'. Dat komt juist door je knappe kop of je evt. uitzonderlijke acteertalent.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Uhh ik bedoel juist het tegenovergestelde! Door al die aandacht worden ze (vaak) verwaand, kapsones, dat leidt geenszins tot een versterking van het innerlijk. Eerder een 'verslapping' van het innerlijk, gezien je negatieve karaktereigenschappen die je dan hebt.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
kapsones versterken het innerlijk ?? 
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Ik ben het met geen van beiden eens. Knappe mensen zijn net zo onzeker als gewone mensen. Het lijkt misschien dat ze kapsones hebben omdat mensen dat eenvoudigweg sneller van ze denken. En ik denk niet dat hun schoonheid hen innerlijke kracht geeft. Ik geloof dat ze net daarom onzekerder worden omdat ze aan bepaalde verwachtingen moeten voldoen: ze moeten er altijd mooi uitzien.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Knappere actrices krijgen toch wel gauw aandacht.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
heeft toch 0 met hun innerlijk te maken. Ik voel me ook goed als ik aandacht krijg, maar dat zegt niets over wie of hoe ik ben
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Ja, doordat dames zich dan beter voelen door al die aandacht die ze krijgen.
Knappere actrices krijgen toch wel gauw aandacht.
Maar als ze eenmaal doorhebben dat het alleen om hun uiterlijk draait en ze verder niet serieus worden genomen (het eigenlijk als een rem werkt) worden ze juist heel onzeker. Dus die kracht blijft niet duren, hoor.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Dat innerlijk nauwelijks van belang is blijkt wel uit het feit dat acteurs zich vaak onuitstaanbaar gedragen op de set, maar desondanks toch steeds gevraagd worden voor rollen.
Zo las ik dat bijvoorbeeld Val Kilmer onvoorstelbaar arrogant is tijdens de opnamen, maar hij wordt toch steeds gevraagd omdat hij populair is (en knap?). Inmiddels is zijn populariteit wel gezakt geloof ik.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Okee, het uiterlijk is wel belangrijk. Maar is het niet zo dat het veel belangrijker is hoe je als mens bent? Populariteit heeft te maken met die 2 dingen: Uiterlijk en innerlijk.
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Maar wat voor een acteur telt is hoe die overkomt op het scherm. Dan mag hij op de set zoveel boeren en scheten laten als hij wilt als hij op het scherm klopt, so be it.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Zo las ik dat bijvoorbeeld Val Kilmer onvoorstelbaar arrogant is tijdens de opnamen, maar hij wordt toch steeds gevraagd omdat hij populair is (en knap?). Inmiddels is zijn populariteit wel gezakt geloof ik.
Als een regisseur iemand zoekt voor een arrogant personage is er sprake van uitstekende casting... 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12837 stemmen
Ik denk dat populariteit weinig met innerlijk te maken heeft. Wel met het imago dat van een persoon geschapen wordt, maar of daar nog veel eigenlijke innerlijk schoonheid inzit durf ik te betwijfelen.
Verder denk ik dat uiterlijk wel degelijk een soort van weerspiegeling geeft van het innerlijk. Niet zozeer de naakte mens, maar wel hoe de mens zichzelf versiert. Mensen die uitdrukkelijk niet op hun uiterlijk letten letten uiteraard op hun uiterlijk. Waarom dragen alle goths dezelfde kleren en luisteren ze naar dezelfde muziek ? Het uiterlijk is meer de spiegel die je de wereld van je innerlijk wil voorhouden, en veelal is dat dan een accentuering van wat je zelf positief aan jezelf vindt.
Het innerlijk van iemand zou ik op zich niet belangrijker noemen dan het uiterlijk, want het innerlijk is vaak ook maar een spiegel naar de buitenwereld toe, alleen dan op andere punten.
Beiden vervullen een andere functie, dus zie geen reden waarom je één van beide zou moeten voortrekken, of zelfs de ander zou uitsluiten en bestempelen als niet belangrijk.
Maar zoals al gezegd, een actrice is niet meer dan een huls voor een bepaalde rol, ze leent maar haar uiterlijk aan een bepaald personage. Dat en acteertalent bepalen of ze goed is in haar beroep, niet het feit dat ze jaarlijks geld schenkt aan de kindjes in Irak.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
Het uiterlijk is meer de spiegel die je de wereld van je innerlijk wil voorhouden, en veelal is dat dan een accentuering van wat je zelf positief aan jezelf vindt.
Of ze willen juist het innerlijke camoufleren....
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12837 stemmen
Dat impliceert dat grotendeels.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
Dan mee eens 
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Ieder zijn mening natuurlijk maar op zijn mildst geformuleert vindt ik het wel een statement die ik diep teleurstellend vindt. Imo leef je dan wel met een flink karaktergebrek. Het uiterlijk zegt niks over een persoon maar het is heel tekenent hoe er nu wordt gedacht. Ook niet gek dat 'goede' relaties steeds zeldzamer worden.
Ik begrijp het Gilles, zoals je wel weet van mij; ik vind innerlijk ENORM belangrijk, máár ik vraag me zelf toch af of ik echt een relatie zou kunnen hebben met een perfect innerlijk maar een (in mijn ogen) minder leuk uiterlijk..
De een heeft daar geen probleem mee, ander wel. Overigens knap ik ook af op bloedmooie vrouwen met een karakter van niks.. Dus gewoon een mooi balans.. En veeleisend ben ik nou ook weer niet 
En toch is het heel vaak dat iemand afstapt op een mooie meid, en vaak is het dan de vraag hoe haar karakter is.. Logisch. Als er een relatie ontstaat zijn er toch punten waar iemand het niet in vinden kan, maar word volgens mij door de verliefdheid niet aan 'gedacht' (en dan bedoeling de uiterlijke schoonheid met name), of daar wíl je niet aan denken.. Beetje liegen tegen jezelf, denk dat dat vaak genoeg gebeurt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ken jou en je kent mij dus dit was onvermijdelijk. 
Ik laat het in zijn waarde al ben ik het er niet mee eens. Met het uiterlijk belangrijk vinden is niet zo veel mis (je moet je toch aangetrokken voelen aan je partner en het blijft ieder voor zich) maar het ging om het feit dat het meer essentieel werd bevonden dan het innerlijk, en dan wil ik toch wel weer mijn zegje doen.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Tuurlijk speelt het allebei mee, ben het met Gilles eens dat Innerlijk belangrijker is, hoe zou je kunnen samenleven met iemand met een kutinnerlijk, hoe knap diegene ook is?...
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Tuurlijk speelt het allebei mee, ben het met Gilles eens dat Innerlijk belangrijker is, hoe zou je kunnen samenleven met iemand met een kutinnerlijk, hoe knap diegene ook is?...
Als je mijn stukje gelezen had, had je ook duidelijk moeten zien hoe erg belangrijk ik innerlijk vind. Máár een goed uiterlijk vind ik net zo belangrijk als een goed innerlijk. En ik bedoel met beide niet perfect, gewoon goed..
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Was ook niet tegen jou bedoeld 
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Was ook niet tegen jou bedoeld 
Ai 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ja natuurlijk wel , Bij een knappe dame met een slecht innerlijk hou je het niet lang vol.
Maar bij een onaantrekkelijke vrouw met ongetwijfeld een goed innerlijk begin je er niet eens aan.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Geen van beide , maar met het 1e geval begin je eraan , het tweede heeft al bij het eerste contact geen kans.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Waarom is het zo erg om een vrouw te hebben met een goed innerlijk en een slecht uiterlijk? Het uiterlijk is niet echt van belang, dat veranderd, maar het innerlijk blijft zeker weten hangen.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Pff.. wat een geneuzel zeg. Wat is er mis met zowel innerlijk als uiterlijk leuk?
.
Of vind je dat de lat te hoog leggen ?
.
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Waarom is het zo erg om een vrouw te hebben met een goed innerlijk en een slecht uiterlijk? Het uiterlijk is niet echt van belang, dat veranderd, maar het innerlijk blijft zeker weten hangen.
Erg? Jij vind het niet erg? Mooi. Ik geef er wel wat om.. Maar zoals Kos ook zegt; de lat hoeft echt niet richting Shakira ofzo