• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.917 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.277 stemmen

Uiterlijk of innerlijk?

zoeken in:

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

vind het wel goed dat dit aangekaart wordt, heb het zelf al bij diverse onderwerpen geprobeerd. ik word doodmoe van die samenleving van ons waar alles steeds meer op uiterlijkheden is gefixeerd. alsof het nergens anders meer om draait. tienermeisjes weten niet beter dan dat ze er minstens uit moeten zien als Jessica Alba (om er maar een te noemen). op die manier worden die kinderen hartstikke onzeker en dat komt hen zowel mentaal als fysiek (extreem lijnen en dergelijke) echt niet ten goede.

DRJeFF

• 604 berichten
  • 0 stemmen

Als dit gedeelte van de samenleving je niet aanstaat,kun je altijd nog verkassen naar sommige delen van het midden oosten.

Daar hebben ze een burka als oplossing.

Het is juist prima dat meisjes er steeds mooier uit willen gaan zien.

Nogmaals,degenen die zo`n afkeer van dat soort meisjes hebben zijn vaak niet in staat om "mooie " kleding te kopen of zijn zelf gruwelijk lelijk.

Tja...opeens weet je het..

Je wordt Alto

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Beide.

Uiterlijk nét iets belangrijker.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

DRJeFF,

het is makkelijk om bij elke kritische kanttekening te beantwoorden met de argumenten waarmee jij komt.

Te makkelijk, zelfs.

Nogmaals,degenen die zo`n afkeer van dat soort meisjes hebben zijn vaak niet in staat om "mooie " kleding te kopen of zijn zelf gruwelijk lelijk.

Maar als je enige referentiekader en wereldbeeld het schoolplein is en TMF, dan kan ik het je haast niet kwalijk nemen...

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

DRJeFF schreef:

Een raar ding schrijf je daar op. Ik heb maatje 34, besteed best wel wat aandacht aan m'n uiterlijk (morgen naar de kapper ! ) maar laat het vooral niet primeren. Je uiterlijk is een eerste indruk maar verder moet je het wel zelf waarmaken en dat doe je met wat er in je kopje zit. Een mooi kopje dat alleen "Ik weet het niet." kan zeggen, daar ben je snel klaar mee. Ik vind het verschrikkelijk dat jonge meisjes alleen nog maar met hun uiterlijk bezig zijn en massaal aan een onbereikbaar figuur werken. Ze spiegelen zich aan bijgewerkte sterren. Kan het nog stommer?

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

katie morosky schreef:

Ik vind het verschrikkelijk dat jonge meisjes alleen nog maar met hun uiterlijk bezig zijn en massaal aan een onbereikbaar figuur werken. Ze spiegelen zich aan bijgewerkte sterren. Kan het nog stommer?

Helemaal mee eens ja. Ik vind het niet erg dat ze met hun uiterlijk bezig zijn, maar dat soort jonge meisjes lijken maar met een aantal dingen bezig te zijn: uiterlijk, winkelen, uitgaan en jongens. Het is allemaal zo leeg. Lees eens een krant

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Edie schreef:

Beide.

Ja Mee eens.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Ja Mee eens.

Niettemin.. Het innerlijk telt niet voor jou?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

soom schreef:

(quote)
Niettemin.. Het innerlijk telt niet voor jou?

Er wordt toch gezegd dat het *uiterlijk net iets belangrijker is*? Dat is toch anders dan *het uiterlijk telt en het innerlijk niet.*

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Oh, men. Ik lees wéér eens niet goed en post zomaar een bericht....... Ja, je hebt gelijk

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Tja, bij uiterlijk geassocieerd met een schoonheidsideaal gaat het al mis bij de discussie over wat mooi en lelijk is. Rubens hield van chubby, MTV wil je een Paris Hilton ideaal inprenten. En daartussen zitten nog voldoende uiteenlopende voorbeelden.

Vrij oppervlakkig allemaal.

Belangrijker aan 'uiterlijke' waarden dan fysieke kenmerken, is toch wel uitstraling en charisma, min of meer het overdragen van het innerlijke gevoel dat een persoon gewoon lekker in zijn vel zit. Of het nu door lichaamstaal of houding komt. Of gewoon de kleinere dingetjes.

In plaats van haar figuur te vergelijken met die van een popster...

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

... wat natuurlijk niet betekent dat je niet kieskeurig mag zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Innerlijk is tijdloos en wordt eerder mooier met de jaren, uiterlijk verlept!

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Innerlijk is tijdloos en wordt eerder mooier met de jaren, uiterlijk verlept!

Klinkt leuk, maar is natuurlijk onzin.

Veel mensen worden met de jaren harder, cynischer, onverschilliger en gedesillusioneerd, terwijl ze juist een mooie verweerde kop krijgen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat van die verweerde kop gaat misschien op voor mannen, maar ik krijg 'm niet omhoog van een oud omaatje.

Cynisch, onverschilliger en gedesillusioneerd gaat vooral op voor mensen die toen ze nog jong waren dachten dat uiterlijk belangrijker was.....

Ik doe overigens geen statement over wat belangrijker is.....dat moet je maar voor jezelf bepalen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Dat van die verweerde kop gaat misschien op voor mannen, maar ik krijg 'm niet omhoog van een oud omaatje.

er is meer schoonheid dan enkel die waar je een stijve plasser van krijgt.

Cynisch, onverschilliger en gedesillusioneerd gaat vooral op voor mensen die toen ze nog jong waren dachten dat uiterlijk belangrijker was.....

Nee, bij mensen die, toen ze nog jong waren, teveel in de goedheid van de mens geloofden.

Ik doe overigens geen statement over wat belangrijker is.....dat moet je maar voor jezelf bepalen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Voor film is een uiterlijk belangrijk, want je kijkt er immers naar. Maar daarmee is nog niets gezegd over wat voor een uiterlijk. Het voorbeeld van Kos, over Johnny Depp in Donnie Brasco, was ondanks dat het eigenlijk een verkeerd voorbeeld was, toch wel een heel goed voorbeeld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach schoonheid helpt bij een visueel medium als film, maar zonder inhoud/innerlijk is er al gauw weining aan.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Reinbo schreef:

Ach schoonheid helpt bij een visueel medium als film, maar zonder inhoud/innerlijk is er al gauw weining aan.

Als je een knap meisje op tv ziet, zie je toch allereerst het uiterlijk. Je weet niet hoe ze van binnen is, ze kan toch een echte bitch zijn?

Ik vind Tooske Breugem ( om maar iemand te noemen...)

er best knap uitzien, maar ze kan voor hetzelfde geld een hartstikke krengerig persoon zijn.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

DRJeFF schreef:

Als dit gedeelte van de samenleving je niet aanstaat,kun je altijd nog verkassen naar sommige delen van het midden oosten.

Daar hebben ze een burka als oplossing.

Ik hoop dat je dit echt niet serieus meent...?

Het is juist prima dat meisjes er steeds mooier uit willen gaan zien.

Een meisje kan van zichzelf al mooi zijn. Make-up, kleding, hip kapsel, oorbellen, noem maar op. Mij doet het totaal NIETS. Wat ik zo haat is dat het in deze maatschappij vrijwel alleen nog maar om uiterlijk gaat. (BenicioDelToro verwoordt het al prima). Mensen die weinig om uiterlijk geven, worden gewoon ruw weggestopt. Maar ach, men gaat maar lekker geforceerd de metroman uithangen. Te triest voor woorden. Typisch spiegelbeeld op de maatschappij.

Tja...opeens weet je het..

Je wordt Alto

Er zijn denk ik zat mensen die dezelfde mening als ik hebben, maar zegt dat meteen dat ze lelijk zijn en Alto worden? Kom op zeg... Ik heb inderdaad een gruwelijke afkeer tegen dat soort meisjes. Alto's hebben over vanalles een mening, maar zijn willen graag opvallen en zoveel mogelijk aandacht krijgen. Ik niet.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Er zijn denk ik zat mensen die dezelfde mening als ik hebben, maar zegt dat meteen dat ze lelijk zijn en Alto worden? Kom op zeg... Ik heb inderdaad een gruwelijke afkeer tegen dat soort meisjes. Alto's hebben over vanalles een mening, maar zijn willen graag opvallen en zoveel mogelijk aandacht krijgen. Ik niet.

Wat een onzin kraam je uit, U96.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Edie schreef:

Beide.

Ieder zijn mening natuurlijk maar op zijn mildst geformuleert vindt ik het wel een statement die ik diep teleurstellend vindt. Imo leef je dan wel met een flink karaktergebrek. Het uiterlijk zegt niks over een persoon maar het is heel tekenent hoe er nu wordt gedacht. Ook niet gek dat 'goede' relaties steeds zeldzamer worden.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ieder zijn mening natuurlijk maar op zich mildst geformuleert vindt ik het wel een statement die ik diep teleurstellend vindt. Imo leef je dan wel met een flink karaktergebrek.

Het getuigt van een onafhankelijk karakter om te zeggen dat je uiterlijk belangrijker vindt dan innerlijk.

Doorgaans zegt men het tegenovergestelde 'omdat dat nu eenmaal zo hoort'.

Sowieso is het geen karakterpré om innerlijk belangrijker te vinden dan uiterlijk. Ieder voor zich.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kijkert schreef:

Het getuigt van een onafhankelijk karakter om te zeggen dat je uiterlijk belangrijker vindt dan innerlijk.

Dat neemt niet het feit weg dat ik het belachelijk blijf vinden.

Doorgaans zegt men het tegenovergestelde 'omdat dat nu eenmaal zo hoort'.

Dat gebeurt regelmatig, dan lieg je alleen maar jezelf voor.

Sowieso is het geen karakterpré om innerlijk belangrijker te vinden dan uiterlijk. Ieder voor zich.

Ik geef mijn mening over zo'n statement. Ik vind het belachelijk, de ander weer niet. Ieder voor zich.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik geef mijn mening over zo'n statement. Ik vind het belachelijk, de ander weer niet. Ieder voor zich.

Inderdaad, dus *getuigt* het helemaal nergens van.

Ieder voor zich.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb alleen duidelijk gemaakt wat ik ervan vond. Ik vind het belachelijk, ik vind dat je dan last hebt van een karaktergebrek etc. Voor mij persoonlijk getuigt het wel ergens van.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik heb alleen duidelijk gemaakt wat ik ervan vond. Ik vind het belachelijk, ik vind dat je dan last hebt van een karaktergebrek etc. Voor mij persoonlijk getuigt het wel ergens van.

Je hebt gelijk, ik haal iets door elkaar, namelijk jouw en mijn tekst.

Maar nu getuigt het wel * ergens* van...

Van 'karaktergebrek' (?) als je niet het inzicht van Gilles deelt...

raar blijft het.

Wat heeft karakter in hemelsnaam met voorkeur voor eigenschappen te maken?

Wat denk jij eigenlijk over mijn karakter te kunnen zeggen? Hoe ken je mij? Hoe goed ken je mij?

Aanmatigend geleuter, meer niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kijkert schreef:

Je hebt gelijk, ik haal iets door elkaar, namelijk jouw en mijn tekst.

Geeft niet hoor, het is ook laat.

Maar nu getuigt het wel * ergens* van...

Van 'karaktergebrek' (?) als je niet het inzicht van Gilles deelt...

In mijn ogen een karaktergebrek, mijn mening is nog altijd geen feit.

raar blijft het.

Inderdaad.

Wat heeft karakter in hemelsnaam met voorkeur voor eigenschappen te maken?

Daar kan je soms wat uit opmaken. Zeker in dit geval.

Wat denk jij eigenlijk over mijn karakter te kunnen zeggen? Hoe ken je mij? Hoe goed ken je mij?

Van weinig tot niks, met jou amper conversaties gehad.

Aanmatigend geleuter, meer niet.

Amen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

In mijn ogen een karaktergebrek, mijn mening is nog altijd geen feit.

Nee, maar wel interessant.

Wat is dan het gebrek? Wat mankeert er aan je als je uiterlijk net iets belangerijker vind dan innerlijk?

Mij maakt het geen moer uit, laat dat duidelijk zijn, ik vind beide niet bijster interessant[*], maar wat is het gebrek?

Uiterlijk kun je beoordelen, innerlijk is een levenslange slangenkuil.

[*] wat reëel contact betreft, voor fictieve personages gelden andere normen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kijkert schreef:

Wat is dan het gebrek? Wat mankeert er aan je als je uiterlijk net iets belangerijker vind dan innerlijk?

Het uiterlijk belangrijker vinden dan het element wat juist de persoon definieert. Laat ik het gooien op 'kunstmatige liefde'.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Het uiterlijk belangrijker vinden dan het element wat juist de persoon definieert. Laat ik het gooien onder 'kunstmatige liefde'.

OK.

Volgens mij definieert het innerlijk de persoon niet.

De persoon is wat achter het innerlijk zit. Het innerlijk is een beïnvloedbare eigenschap. De persoon niet.

Hier zit denk ik het werkelijk punt in deze kleine discussie.

IEG: bedankt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.