- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Uiterlijk of innerlijk?
Uiterlijk of innerlijk?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
OK.
Volgens mij definieert het innerlijk de persoon niet.
De persoon is wat achter het innerlijk zit. Het innerlijk is een beïnvloedbare eigenschap. De persoon niet.
Hier zit denk ik het werkelijk punt in deze kleine discussie.
IEG: bedankt.
Interessant kijkert.
Ik denk als de vraag was geweest uiterlijk of persoon dat de keus alsnog uiterlijk was geweest. Zo is het woord 'innerlijk' imo geinterpreteerd bij de user. Dus je persoon/innerlijk theorie zal weinig uitmaken maar zeker wel interessant.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Interessant kijkert, niet mee eens maar zeker heel interessant.
Ik denk als de vraag was geweest uiterlijk of persoon dat de keus alsnog uiterlijk was geweest. Zo is het woord 'innerlijk' imo geinterpreteerd bij de user.
Ja, dat kan. Misschien liet ik mijn eigen ideeën even voorgaan.
Je moet natuurlijk wel proberen uit te gaan van de betekenis die de schrijvers aan hun woorden geven, en niet van je eigen betekenis.
Anyway, alleen al het toeren door mijn eigen gedachten maakt dit voor mij een geslaagde woordenwisseling.
En nu ga ik slapen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je moet natuurlijk wel proberen uit te gaan van de betekenis die de schrijvers aan hun woorden geven, en niet van je eigen betekenis.
Dat is zo. Wat voor jou persoon is, is voor mij dus het innerlijk. Bij deze eens dus. 
En nu ga ik slapen 
Het is wederzijds.
Ik ga mijn bedje ook maar eens opzoeken. 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Als dit gedeelte van de samenleving je niet aanstaat,kun je altijd nog verkassen naar sommige delen van het midden oosten.
Daar hebben ze een burka als oplossing.
Het is juist prima dat meisjes er steeds mooier uit willen gaan zien.
Nogmaals,degenen die zo`n afkeer van dat soort meisjes hebben zijn vaak niet in staat om "mooie " kleding te kopen of zijn zelf gruwelijk lelijk.
Tja...opeens weet je het..
Je wordt Alto
Pardon me maar alto's kunnen er ook goed uitzien..jeetje wat zijn we toch weer in hokjes aan t denken
wanneer is iemand eigenlijk een alto? iedereen draagt toch wat ie zelf leuk vind? en iedereen ziet er op zijn manier goed uit... al dat gedoe over uiterlijk..innerlijk is nog altijd het allerbelangrijkste imo
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad en zeker niks mis met Alto's.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Ik hou er gewoon niet van dat mensen elkaar in hokjes stoppen..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Same here. Een hele nare gewoonte.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13393 stemmen
Alto....dat moet groep 8 geweest zijn dat ik die term voor het laatst heb gehoord 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Alto....dat moet groep 8 geweest zijn dat ik die term voor het laatst heb gehoord 
Precies ik vind het erg kinderachtig als mensen elkaar in hokjes stoppen en de term alto is idd groep 8 werk 
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Ik zit in de vierde en daar word het ook vaak gebruikt
Zegt meestal meer over de mensen die het zeggen (die graag stoer willen zijn en merkkleding willen dragen om het merk en niet om de kleding) dan over de 'alto's'.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Wat is een Alto?
Ik kom niet verder dan een Suzuki Alto..
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Een alto is iemand die een beetje alternatief is, anders dan de rest. Zo iemand heeft een bepaalde kledingkeuze..
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Hmm oké
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
er is niks mis met meisjes die geen kleding dragen zoals de grote menigte..ze lopen alleen niet zo met de trend van het moment mee... een meisje dat mensen een alto zouden noemen is niks anders als andere meisjes..ik draag bijvoorbeeld ook wat ik zelf wil..van wijde skatebroeken tot een rok..het begrip alto bestaat in mijn ogen niet eens...maar als mensen zo anderen zouden bestempelen zou ik er ook 1 zijn. alto's bestaan niet die mensen die zo genoemd worden dragen alleen wat ze zelf leuk vinden..dat valt vaak niet goed bij mensen die de grote stroom in de mode volgen en vandaar dan meteen dat hokje alto
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
ik ben overigens wel vaak zo genoemd... maar trek me er niks van aan
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
In mijn ervaring zitten 'alto's' in een identiteitscrisis. Vaak zetten zij zich ook af tegen vanalles, van normen tot ouders en zijn nogal aanstellerig.
Ik ben zelf compleet anders, heel nuchter en relaxed.
Kan ik op zo'n meisje vallen? Alleen als ik struikel
(nee dus).
[edit]Ik generaliseer hier uiteraard wel, maar het is dan ook mijn ervaring (met name opgedaan op de HAVO, na die periode groeien de meesten er ook wel overheen)
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
In mijn ervaring zitten 'alto's' in een identiteitscrisis. Vaak zetten zij zich ook af tegen vanalles, van normen tot ouders en zijn nogal aanstellerig.
Ik ben zelf compleet anders, heel nuchter en relaxed.
Kan ik op zo'n meisje vallen? Alleen als ik struikel
(nee dus).
wat een flauwekul
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Je reageert zo snel dat ik mijn edit niet meer op tijd kon plaatsen..
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
sorry leno...ligt een beetje gevoelig denk ik 
DRJeFF
-
- 604 berichten
- 0 stemmen
Zijn vaak mensen die weinig douchen,constant ergens op de grond zitten, vies vet lang haar hebben , graag zwart dragen ,meerdere piercings hebben ,naar vage muziek( meestal een rock-aftreksel) luisteren, zich sociaal en maatschappelijk niet geaccepteerd voelen , zichzelf profileren als linksdenkend , goedkope wijn drinken ,zich afzetten tegen de in hun ogen zooo verkeerde maatschappij ,stiekum opkijken naar de merkdragende omgeving maar door geldgebrek hier niet aan kunnen toegeven ,en nogsteeds weinig douchen .
Zie hier mijn beschrijving van een alto.
Graag gedaan.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Haha, inderdaad. Bestaat dat nog, de alto? Tegenwoordig ben je toch skater of wat dan ook.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
ik ben overigens wel vaak zo genoemd... maar trek me er niks van aan
Jij zegt dat je zo wel wordt/ werd genoemd. Maar was jij dan ook iemand die op school in een hoekje zat met nog een paar 'alto's' en altijd lag te zeuren tijdens gym en overal een hekel aan had?
Dat zijn imo 'alto's'.. (hier beter bekend als 'vage types')
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Zijn vaak mensen die weinig douchen,constant ergens op de grond zitten, vies vet lang haar hebben , graag zwart dragen ,meerdere piercings hebben ,naar vage muziek( meestal een rock-aftreksel) luisteren, zich sociaal en maatschappelijk niet geaccepteerd voelen , zichzelf profileren als linksdenkend , goedkope wijn drinken ,zich afzetten tegen de in hun ogen zooo verkeerde maatschappij ,stiekum opkijken naar de merkdragende omgeving maar door geldgebrek hier niet aan kunnen toegeven ,en nogsteeds weinig douchen .
Zie hier mijn beschrijving van een alto.
Graag gedaan.
je bent erg kort door de bocht met je vooroordelen
DRJeFF
-
- 604 berichten
- 0 stemmen
Ik hou er gewoon niet van dat mensen elkaar in hokjes stoppen..
Daar zijn alto`s juist erg goed in.
Die hebben vaak heeel veel hokjes waar ze zelf niet bij willen horen.
Alhoewel , een douche hokje zou de meeste alto`s geen kwaad doen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Wat een dom gezever. Goderie krijgt nog een keer gelijk wat betreft deze site.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leno's identiteitscrisis en nu het pleidooi van DRJeFF zijn natuurlijk de grootste onzin. De meesten lopen mee met de menigte en er zijn gelukkig nog mensen die hun eigen stijl hebben, echte individuen. Vervolgens volgt er dan een dosis venom spitting van de niet individuen, die meelopen en anderen graag in hokjes stoppen of veroordelen. Alto's douchen niet etc.? wat een onzin allemaal. Een houding die mij erg boos kan maken.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Dit is erg, erg kortzichtig.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Het zal misschien zo zijn die mensen die jij alto noemt hebben meer sociale vaardigheden als anderen over t algemeen
DRJeFF
-
- 604 berichten
- 0 stemmen
Ja , het zijn ook enkel wat punten die ik opnoem.Als ik minder kort door de bocht zou willen overkomen dan zou ik een heel verhaal moeten gaan typen met een scherpe analyse van elk punt die ik zojuist heb opgenoemd.
Maar daar heb ik geen zin in want ik heb net een redelijke zwoele en zware nacht achter de rug.