- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Meest overschatte regisseurs
Meest overschatte regisseurs

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Refn ook zeer overschat.
Ik vind jou ook zeer overschat.

mikey
-
- 27818 berichten
- 4730 stemmen
Overschat worden is mijn dierbaarste wens.

Onderhond
-
- 86940 berichten
- 11535 stemmen
Dat iemand zijn films dan niet goed vindt, dat mag natuurlijk. Maar dat maakt hem niet overschat
Da's toch zo'n beetje de definitie van "overschat" ...

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nee. Althans, niet in dit verband dat je nu wegknipt. Je vindt iets goed op basis van jouw maatstaven, daar komt de buitenwereld niet bij kijken. Iets overschat noemen is in feite zeggen dat anderen verkeerde maatstaven hanteren ofwel het bij het verkeerde eind hebben, dat is iets anders.

Onderhond
-
- 86940 berichten
- 11535 stemmen
Daar word ik niet zo heel veel wijzer van. Kan je dan eens een praktisch voorbeeld noemen wanneer iemand het woord overschat wel in de mond mag nemen?

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Het is volgens vrij eenvoudig: je mening over een film versus je mening over de mening van de buitenwereld.
Ik vind het woord overschat daarom vervelend, negatief en belerend. Positieve voorbeelden ervan heb ik daarom ook niet.

Onderhond
-
- 86940 berichten
- 11535 stemmen
Je vindt het gewoon geen leuk woord
Mag natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het een bepaalde betekenis heeft en mensen het woord ook zo dienen te gebruiken. Zie het negatieve ook niet zo, uiteindelijk gaat het gewoon over zaken die je zelf niet leuk vind die algemeen hoog gewaardeerd worden. Een logisch gevolg van van het feit dat smaken nu eenmaal verschillen ...

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nee. Althans, niet in dit verband dat je nu wegknipt. Je vindt iets goed op basis van jouw maatstaven, daar komt de buitenwereld niet bij kijken. Iets overschat noemen is in feite zeggen dat anderen verkeerde maatstaven hanteren ofwel het bij het verkeerde eind hebben, dat is iets anders.

mikey
-
- 27818 berichten
- 4730 stemmen
Overgewaardeerd betekent: een te hoge waarde toegekend aan .......
Het is een correct woord in dit geval. Ik wil niet voor anderen spreken maar misschien vindt Zwolle een 'negatief' topic zoals deze überhaupt niet leuk?

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik wil niet voor anderen spreken maar misschien vindt Zwolle een 'negatief' topic zoals deze überhaupt niet leuk?
Dat hoef je ook niet, want dat gaf Zwolle in z'n eerste comment al aan. Dat vervolgens alles zo uitvergroot en verdraaid wordt, tja.

McSavah
-
- 9955 berichten
- 5268 stemmen
Negativiteit zou er weinig mee te maken moeten hebben, of zouden er volgens 'Zwolle' wel onderschatte regisseurs zijn?

MaartenTuinstra
-
- 251 berichten
- 0 stemmen
Er is altijd wel een regisseur die velen goed vinden en jij niet. Dat wordt er volgens mij in deze context met overschat bedoeld. Een regisseur kan logischerwijs niet algemeen als overschat beschouwd worden. Het is altijd persoonlijk. Er moet toch een woord voor zijn?

Willem Verheij
-
- 40 berichten
- 120 stemmen
Christopher Nolan vind ik persoonlijk overschat.
Hij maakt zeker goede films die entertainment brengen, maar ik vind zelf dat hij het soms onnodig complex maakt. In de batman films is hij voor mijn gevoel veel te veel bezig met de psychologie achter batman. Alles wordt overgeanalyseerd in die films naar mijn mening.
Het mysterie hoort voor mij er juist bij.

Graaf Machine
-
- 6946 berichten
- 886 stemmen
Christopher Nolan vind ik persoonlijk overschat.
Hij maakt zeker goede films die entertainment brengen, maar ik vind zelf dat hij het soms onnodig complex maakt. In de batman films is hij voor mijn gevoel veel te veel bezig met de psychologie achter batman. Alles wordt overgeanalyseerd in die films naar mijn mening.
Het mysterie hoort voor mij er juist bij.
Ja, Nolan vind ik ook overschat, maar juist doordat hij geen kaas van psychologie gegeten heeft. In zijn films geloof ik de beweegredenen en de reacties van de personages regelmatig niet. Net of hij zijn films altijd weet te bevolken met karikaturen ipv met mensen. Hij richt zich wat mij betreft veel te veel op plot en mooie beelden, maar uiteindelijk stelt het me altijd teleur wegens grote ongeloofwaardigheid.

mikey
-
- 27818 berichten
- 4730 stemmen
En Nolan's vechtscènes zijn onbehoorlijk knullig. Zoals OH eens aangaf bij een Batman film, dacht the Dark Knight rises: het leek wel een barfight.

ghostman
-
- 5667 berichten
- 2 stemmen
Er zijn maar een paar cineasten die ik echt goed vind , de rest vind ik overschat ...

Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Er zijn maar een paar cineasten die ik echt goed vind , de rest vind ik overschat ...
Wat vind je van Donald Petrie en Chris Columbus ?

ghostman
-
- 5667 berichten
- 2 stemmen
Zielloze pionnen in loondienst van Hollywoodindustrie ( massaproductie ) zonder eigen identiteit . Lang leve het kapitalisme !
Wat vind je van Le Jeune Karl Marx (2017) ?

Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Wat vind je van Le Jeune Karl Marx (2017) ?

alexspyforever
-
- 20754 berichten
- 2328 stemmen
Dit is natuurlijk een topic dat bepaalde fans voor de borst kan stoten, maar dan kan je uiteindelijk nergens meer over discussiëren.
Dus ja gewoon mijn persoonlijke mening:
John Carpenter
Sam Raimi
Guillermo del Toro (ondanks dat Pan's Labyrinth een van mijn favorite films blijft)
Ari Aster
Jordan Peele

Graaf Machine
-
- 6946 berichten
- 886 stemmen
Nolan natuurlijk. Wat een brolprutser.

ZAP!
-
- 4544 berichten
- 3398 stemmen
Nolan
Beide van mij 4 sterren. Zijn latere werk heeft mijn belangstelling bepaald niet... ik probeer ze zelfs te mijden.

Graaf Machine
-
- 6946 berichten
- 886 stemmen
Beide van mij 4 sterren. Zijn latere werk heeft mijn belangstelling bepaald niet... ik probeer ze zelfs te mijden.
Insomnia heb ik ooit gezien. Heeft geen indruk gemaakt, maar zal ik wellicht nog eens kijken.
Following ken ik inderdaad niet.

ZAP!
-
- 4544 berichten
- 3398 stemmen
Insomnia heb ik ooit gezien. Heeft geen indruk gemaakt, maar zal ik wellicht nog eens kijken.