• 155.381 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.195 acteurs
  • 346.013 gebruikers
  • 8.758.637 stemmen

Meest overschatte regisseurs

zoeken in:

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Ik vind Refn ook zeer overschat.

Ik vind jou ook zeer overschat.

mikey

• 27818 berichten
  • 4730 stemmen

Overschat worden is mijn dierbaarste wens.

Onderhond

• 86940 berichten
  • 11535 stemmen

Zwolle84 schreef:

Dat iemand zijn films dan niet goed vindt, dat mag natuurlijk. Maar dat maakt hem niet overschat

Da's toch zo'n beetje de definitie van "overschat" ...

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Da's toch zo'n beetje de definitie van "overschat" ...

Nee. Althans, niet in dit verband dat je nu wegknipt. Je vindt iets goed op basis van jouw maatstaven, daar komt de buitenwereld niet bij kijken. Iets overschat noemen is in feite zeggen dat anderen verkeerde maatstaven hanteren ofwel het bij het verkeerde eind hebben, dat is iets anders.

Onderhond

• 86940 berichten
  • 11535 stemmen

Daar word ik niet zo heel veel wijzer van. Kan je dan eens een praktisch voorbeeld noemen wanneer iemand het woord overschat wel in de mond mag nemen?

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Het is volgens vrij eenvoudig: je mening over een film versus je mening over de mening van de buitenwereld.

Ik vind het woord overschat daarom vervelend, negatief en belerend. Positieve voorbeelden ervan heb ik daarom ook niet.

Onderhond

• 86940 berichten
  • 11535 stemmen

Je vindt het gewoon geen leuk woord

Mag natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het een bepaalde betekenis heeft en mensen het woord ook zo dienen te gebruiken. Zie het negatieve ook niet zo, uiteindelijk gaat het gewoon over zaken die je zelf niet leuk vind die algemeen hoog gewaardeerd worden. Een logisch gevolg van van het feit dat smaken nu eenmaal verschillen ...

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Nee. Althans, niet in dit verband dat je nu wegknipt. Je vindt iets goed op basis van jouw maatstaven, daar komt de buitenwereld niet bij kijken. Iets overschat noemen is in feite zeggen dat anderen verkeerde maatstaven hanteren ofwel het bij het verkeerde eind hebben, dat is iets anders.

mikey

• 27818 berichten
  • 4730 stemmen

Overgewaardeerd betekent: een te hoge waarde toegekend aan .......

Het is een correct woord in dit geval. Ik wil niet voor anderen spreken maar misschien vindt Zwolle een 'negatief' topic zoals deze überhaupt niet leuk?

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Ik wil niet voor anderen spreken maar misschien vindt Zwolle een 'negatief' topic zoals deze überhaupt niet leuk?

Dat hoef je ook niet, want dat gaf Zwolle in z'n eerste comment al aan. Dat vervolgens alles zo uitvergroot en verdraaid wordt, tja.

mikey

• 27818 berichten
  • 4730 stemmen

Okay. Niks aan te doen.

McSavah

• 9955 berichten
  • 5268 stemmen

Negativiteit zou er weinig mee te maken moeten hebben, of zouden er volgens 'Zwolle' wel onderschatte regisseurs zijn?

MaartenTuinstra

• 251 berichten
  • 0 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Er is altijd wel een regisseur die velen goed vinden en jij niet. Dat wordt er volgens mij in deze context met overschat bedoeld. Een regisseur kan logischerwijs niet algemeen als overschat beschouwd worden. Het is altijd persoonlijk. Er moet toch een woord voor zijn?

Willem Verheij

• 40 berichten
  • 120 stemmen

Christopher Nolan vind ik persoonlijk overschat.

Hij maakt zeker goede films die entertainment brengen, maar ik vind zelf dat hij het soms onnodig complex maakt. In de batman films is hij voor mijn gevoel veel te veel bezig met de psychologie achter batman. Alles wordt overgeanalyseerd in die films naar mijn mening.

Het mysterie hoort voor mij er juist bij.

Graaf Machine

• 6946 berichten
  • 886 stemmen

Willem Verheij schreef:

Christopher Nolan vind ik persoonlijk overschat.

Hij maakt zeker goede films die entertainment brengen, maar ik vind zelf dat hij het soms onnodig complex maakt. In de batman films is hij voor mijn gevoel veel te veel bezig met de psychologie achter batman. Alles wordt overgeanalyseerd in die films naar mijn mening.

Het mysterie hoort voor mij er juist bij.

Ja, Nolan vind ik ook overschat, maar juist doordat hij geen kaas van psychologie gegeten heeft. In zijn films geloof ik de beweegredenen en de reacties van de personages regelmatig niet. Net of hij zijn films altijd weet te bevolken met karikaturen ipv met mensen. Hij richt zich wat mij betreft veel te veel op plot en mooie beelden, maar uiteindelijk stelt het me altijd teleur wegens grote ongeloofwaardigheid.

mikey

• 27818 berichten
  • 4730 stemmen

En Nolan's vechtscènes zijn onbehoorlijk knullig. Zoals OH eens aangaf bij een Batman film, dacht the Dark Knight rises: het leek wel een barfight.

ghostman

• 5667 berichten
  • 2 stemmen

Er zijn maar een paar cineasten die ik echt goed vind , de rest vind ik overschat ...

Alastor

• 2633 berichten
  • 3018 stemmen

ghostman schreef:

Er zijn maar een paar cineasten die ik echt goed vind , de rest vind ik overschat ...

Wat vind je van Donald Petrie en Chris Columbus ?

ghostman

• 5667 berichten
  • 2 stemmen

Alastor schreef:

(quote)
Wat vind je van Donald Petrie en Chris Columbus ?
Home Alone (1990) vond ik als kind erg leuk .

Zielloze pionnen in loondienst van Hollywoodindustrie ( massaproductie ) zonder eigen identiteit . Lang leve het kapitalisme !

Wat vind je van Le Jeune Karl Marx (2017) ?

Alastor

• 2633 berichten
  • 3018 stemmen

Een niet al te interessante vroegejarenbiografie door een mij onbekende Haïtiaanse regisseur van wie onlangs iets op MUBI stond, maar dat er alweer af is.

Malick

• 9014 berichten
  • 0 stemmen

Alastor!

alexspyforever

• 20754 berichten
  • 2328 stemmen

Dit is natuurlijk een topic dat bepaalde fans voor de borst kan stoten, maar dan kan je uiteindelijk nergens meer over discussiëren.

Dus ja gewoon mijn persoonlijke mening:

John Carpenter

Sam Raimi

Guillermo del Toro (ondanks dat Pan's Labyrinth een van mijn favorite films blijft)

Ari Aster

Jordan Peele

Graaf Machine

• 6946 berichten
  • 886 stemmen

Nolan natuurlijk. Wat een brolprutser.

ZAP!

• 4544 berichten
  • 3398 stemmen

Ha, maar ik zag, ik zag wat jij niet zag (of waar je in elk geval nog niet op gestemd hebt): Following en Insomnia.

Beide van mij 4 sterren. Zijn latere werk heeft mijn belangstelling bepaald niet... ik probeer ze zelfs te mijden.

Graaf Machine

• 6946 berichten
  • 886 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Ha, maar ik zag, ik zag wat jij niet zag (of waar je in elk geval nog niet op gestemd hebt): Following en Insomnia.

Beide van mij 4 sterren. Zijn latere werk heeft mijn belangstelling bepaald niet... ik probeer ze zelfs te mijden.

Insomnia heb ik ooit gezien. Heeft geen indruk gemaakt, maar zal ik wellicht nog eens kijken.

Following ken ik inderdaad niet.

ZAP!

• 4544 berichten
  • 3398 stemmen

Graaf Machine schreef:

Insomnia heb ik ooit gezien. Heeft geen indruk gemaakt, maar zal ik wellicht nog eens kijken.

Ik geef toe dat het vooral naar het einde toe ietsje minder wordt (Swanks rol vooral), maar misschien zou je eerst nog het origineel es kunnen proberen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.