• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.968 gebruikers
  • 9.370.277 stemmen

Meest overschatte regisseurs

zoeken in:

Le Samouraï

• 12 berichten
  • 117 stemmen

BoordAppel schreef:

- Federico Fellini

Twee films van gezien. Zitten leuke stukken in maar over het algemeen verhaalloze saaie films. Niet heel boeiend om naar te kijken en bijzonder veel irritante loze personages. Bovendien vind ik die dubbing godsgruwelijk irritant. Een paar films zijn mij aangeraden, als ik die niets aan vind laat ik deze meneer mooi links liggen. Tot dan is hij in ieder geval (en zeker die twee films die ik zag) flink overgewaardeerd.

- Alfred Hitchcock

Vaak best aardig en soms zelfs goed (Psycho) maar altijd overgewaardeerd. In enkele films vallen vooral de erg slechte achtergronden op. Van die duidelijk geschilderde dingen. Heel lelijk vind ik dat. Plot is soms ook niet alles, Vertigo bijvoorbeeld, echt erg slecht hoe het laatste deel van die film zo ongeveer overbodig is.

- Pedro Almodóvar

Zelfde verhaal als bij Hitchcock: best aardig maar niets bijzonders. Stopt ook veel irritante personages in zijn films. Gelukkig valt er dan nog af en toe wat te lachen itt Fellini.

Deze drie heren komen het eerste in me op. Meld het wel weer mocht ik er meer weten.

gozer wat doe je op een forum over film? fellini is een god...hoe durf je man?

je smaak niet ok...maar fellini overgewaardeerd noemen...

get your head checked...of gooi een action collection dvd erin...

excuses...maar fellini is de man

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

En vermakelijk is deze topic nu al

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Poisonthewell schreef:

(quote)

'Tim Burton's Corpse Bride'

(imdb: Tim Burton's Corpse Bride (USA) (complete title) )

Ja, dat vind ik dan ook erg lelijk klinken. Ik noem The Nightmare Before Christmas zelf ook nooit Tim Burton's Nightmare Before Christmas, ook al is dat dan weer wel Burton's verhaal met zijn eigen karakters.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Spielberg en ik liggen niet op een lijn. Als ik over een regisseur wil melken dan is hij favoriet. Ik vind hem niet slecht en ik zal zeker niet beweren dat hij op dit forum overschat is want als je 'Schindlers' List' kan maken dan heb je wat in huis. Maar Spielberg wordt door velen (soms na Kubrick) gezien als de beste regisseur allertijden en daar heb ik het héél, héél moeilijk mee. Misschien heeft hij wel het grootse talent om de beste regisseur allertijden te worden, alleen komen de grootse films er maar zelden uit.

Maar eigenlijk heb ik Spielberg 'Jurassic Park' nooit vergeven.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Le Samouraï schreef:

hoe durf je man?

Ik ben nu eenmaal heel erg stoer.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Gelukkig valt er dan nog af en toe wat te lachen itt Fellini.

Zal wel een verschil in humor zijn, maar ik vind Fellini vaak erg, erg grappig. Zeker ook in de twee films die jij zag.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

katie morosky schreef:

Spielberg en ik liggen niet op een lijn. Als ik over een regisseur wil melken dan is hij favoriet. Ik vind hem niet slecht en ik zal zeker niet beweren dat hij op dit forum overschat is want als je 'Schindlers' List' kan maken dan heb je wat in huis. Maar Spielberg wordt door velen (soms na Kubrick) gezien als de beste regisseur allertijden en daar heb ik het héél, héél moeilijk mee. Misschien heeft hij wel het grootse talent om de beste regisseur allertijden te worden, alleen komen de grootse films er maar zelden uit.

Maar eigenlijk heb ik Spielberg 'Jurassic Park' nooit vergeven.

Tja, ergens snap ik wel waarom hij niet iedereen ligt, maar kijk hier eens naar;

Jaws

Schindler's List

Saving Private Ryan

E.T.

Raiders of the Lost Ark

Indiana Jones and the Temple of Doom

Indiana Jones and the Last Crusade

Duel

Close Encounters of the Third Kind

Empire of the Sun

The Color Purple

Catch Me if You Can

Minority Report

Jurassic Park

Ze zullen je vast niet allemaal liggen, maar er zijn maar weinig regiseurs die zo'n indrukwekkende en uitgebreide filmografie hebben. Daarbij zijn het bijna allemaal films waar iedereen wel eens van gehoort heeft. Ergens heeft Spielberg dus toch iets goed gedaan.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Saving Ryan Privates, Duel, Close Encounters of the Third Kind, Empire of the Sun en Minority Report heb ik niet gezien, de rest wel. Ik heb er nog eens over nagedacht en het probleem is met Spielberg is dat hij vaak genres verfilmt die me helemaal niet liggen. Avonturenfilms, zegt me meestal helemaal niets. Tja, daar dan moet hij wat aan doen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Jammer, want hij is juist een van de beste in het maken van avonturenfilms. Maar als dat genre je niet ligt kan ik wel begrijpen dat Spielberg je niet zo aan staat. Maar dat kun je hem dan weer moeilijk verwijten Close Encounters, Empire of the Sun en Saving Private Ryan kun je nog proberen. Die hebben meer dan alleen avontuur. Duel en Minority Report zou ik echter niet aan beginnen.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Ik zal Saving Ryan Privates en Empire of the Gun proberen. Close Encounters, weet ik niet. Als het eng is laat ik het wel aan me voorbijgaan.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Close Encounters is absoluut niet eng. Het is zelfs een optimistische film. Erg ondergewaardeert hier. En als je 2001 in je top 10 hebt staan sowieso een aanrader.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Dan zal ik die Close Accounters ook eens proberen. (Het is wel een beetje flauw, hé, die woordspelingen van me).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

katie morosky schreef:

Dan zal ik die Close Accounters ook eens proberen. (Het is wel een beetje flauw, hé, die woordspelingen van me).

Heb je zo'n hekel aan die arme Spielberg?

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Nee, ik ben gewoon flauw. Dankje, voor de tips.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Oliver Stone vind ik nogal overroepen. Met zijn laatste film, Alexander, heeft hij hopelijk ook de rest van de filmwereld overtuigd dat men hem geen zo'n leuke projecten meer mag geven.

Le Samouraï

• 12 berichten
  • 117 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Ik ben nu eenmaal heel erg stoer.

lol, niets om te dissen, maar come on...fellini is kunst! het kan je smaak niet zijn, ok...maar om hem daardoor overgewaardeerd te noemen?

hij kan wat velen niet kunnen en alleen al niet hebben en dat is een ongelooflijke mooie wereld die in zijn hoofd zit op het scherm toveren en zo de wereld mooier maken...en hij slaagt erin als geen ander...

als dit niet je ding is ok...maar hij is zelfs nog ondergewaardeerd!

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Martin Van K schreef:

Oliver Stone vind ik nogal overroepen.

Ik ben ook steeds meer geneigd dat te vinden, maar ik moet eerst nog een paar films zien voordat ik die conclusie definitief voor mezelf trek.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

In het buitenland: Lars von Trier

In Nederland: Theo van Gogh

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Paul Verhoeven. Vreselijke films. Robocop

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

The One Ring schreef:

Close Encounters is absoluut niet eng. Het is zelfs een optimistische film. Erg ondergewaardeert hier. En als je 2001 in je top 10 hebt staan sowieso een aanrader.

Hoezo? Twee onvergelijkbare films.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Le Samouraï schreef:

het kan je smaak niet zijn, ok...maar om hem daardoor overgewaardeerd te noemen?

Als ik m maar matig vind en de hele wereld loopt ermee weg dan noem ik hem overgewaardeerd. Lijkt me logisch.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Hoezo? Twee onvergelijkbare films.

Hangt er van af hoe je het bekijkt. Het zijn inderdaad geen films die op het eerste gezicht geen films die aan elkaar doen denken, maar ze hebben raakvlakken. Het is in ieder geval Spielbergs meest artistieke werk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

ff korte analyse gedaan, maar je hebt vrijwel niets van hem gezien....

Eerst Turks fruit, Soldaat van Oranje, Vierde Man, Total Recall en Basic Instinct (heb je geen van allen beoordeeld) kijken en dan je oordeel herzien of onderbouwen. En wellicht Robocop herzien, want die is fantastisch!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Niet beoordeelt wil niet automatisch zeggen dat ik er nooit iets van gezien heb. Basic Instinct en Soldaat van Oranje heb ik jaren geleden gezien en vond ik toendertijd vreselijk. Ik heb er niet op gestemd omdat het iets te lang geleden is. Turks Fruit heb ik uit ellende afgezet en niet beoordeelt omdat ik 'm niet in zijn geheel gezien heb. Van Robocop zag ik laatst nog eens stukje op tv en ik kan me niet herrinneren dat ik ooits zoiets belachelijks en tegelijkertijd inspiratieloos gezien had. Hele vlakke en lege aankleding en Robocop is een belachelijk figuur.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wel vreemd, zulke uiteenlopende films en niets kan je bekoren.... blijkbaar idd niet jouw type regisseur.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Onderhond schreef:

03. Tarantino

De Madonna van de filmwereld. Pikt uit onbekende films, mixed alles goed door elkaar, gooit er een poppy scheut water door, en de massa doet wat de massa goed doet. Knikken en slikken. Mijn grootste verwijt is dat zowat alles wat hij doet inferieur is aan het origineel, en alles braaf binnen de lijntjes van het "aanvaardbare" blijft. De controverse van de "bloederigheid" in Kill Bill één van de beste voorbeelden.

Gelukkig ben ik niet de enige die Tarantino overschat vind. Het enige sterke aan zijn films zijn de dialogen. Voor de rest is het vooral een hoop bombarie en geweld. Onbegrijpelijk dat zoveel mensen dat als de ultieme cinema beschouwen (getuige de hoge positie van Pulp Fiction in de MM-charts).

Ik vind hem zeker ook niet slecht, er zijn veel en veel slechtere regisseurs te bedenken, maar hij wordt nu de hemel ingeprezen als 'the best thing since sliced bread' en dat is ie gewoon niet.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

The One Ring schreef:

Ahem

Spielberg was natuurlijk ge-ni-aal en Oliver Stone vind ik maar eng.

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Wouter schreef:

In Nederland: Theo van Gogh

Na vier films waar ik gemiddeld 2 sterren voor gaf denk ik dat ik dat ook vind.

The One Ring schreef:

Mijn stemlijst:

2001: a Space Odyssey 5.0*

Close Encounters... 2.0*

Close Encounters was bovendien een van de grootste tegenvallers van het afgelopen jaar voor mij. Ik had veel meer van die film verwacht.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Hoe kon ik Béla Tarr nu vergeten! Ik stel me de hel voor als een bioscoop zonder uitgang waarin eeuwig Werckmeister Harmóniák of Sátántangó wordt afgespeeld.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

steven spielberg, hij is aardig maar echt ongeloofelijk overgewadeerd. Een paar van z'n films vind ik zelfs echt slecht.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.