• 12.906 nieuwsartikelen
  • 168.990 films
  • 11.072 series
  • 31.727 seizoenen
  • 629.182 acteurs
  • 196.119 gebruikers
  • 9.176.759 stemmen

Al Pacino of Robert De Niro?

zoeken in:

John Milton

• 22576 berichten
  • 12295 stemmen

Beide zijn erg goed, maar ik ga voor pacino (ja hij schreeuwt, so what?), altijd al gedaan

Filmkriebel

• 9436 berichten
  • 4362 stemmen

Ik heb een voorkeur voor De Niro. Ik vind hem verfijnder acteren.

conversyl

• 14 berichten
  • 15 stemmen

Al pacino !

jim jim

• 24 berichten
  • 18 stemmen

Het waren allebei dé acteurs van de 20e eeuw en nu lijkt het alsof ze alles maar aannemen wat ze aangeboden wordt, ik zag laats stand-up guys met Al pacino, nou het ging werkelijk waar nergens over, en Robert de Niro in silverlining book play, in een bijrolletje die iedere 60+ acteur wel kan vervullen. jammer , heel jammer

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2901 stemmen

Je bent tegenwoordig al dolblij als een Robert de Niro een bijrolletje speelt in een goede film zoals Silver Lynings Playbook, die zoals je zegt eigenlijk door elke 60+ acteur kan worden gespeeld.

Dk2008

• 10786 berichten
  • 748 stemmen

Freckles schreef:

Geen van beide maar als ik moet kiezen Robert DeNiro

Eens.

De enige reden is dat ik van DeNiro, 13 films heb gezien. Maar heb er eigenlijk een hekel aan en staat in mijn lijst van irritante acteurs. En van Pacino slechts 2 films. Helemaal een acteur om te mijden.

kappeuter (crew films)

• 74278 berichten
  • 5917 stemmen

de grunt

• 4317 berichten
  • 1572 stemmen

Als je er op je 79e nog zo cool uitziet

Leland Palmer

• 23766 berichten
  • 4804 stemmen

de grunt schreef:

Als je er op je 79e nog zo cool uitziet

Nergens niet om, maar die Ray Romano maakt in dit filmpje wat dat betreft het verschil natuurlijk. Die gast is 61 en ziet er uit als 35 / 40.

Film Pegasus (moderator films)

• 30756 berichten
  • 5330 stemmen

Je ziet het wel meer bij acteurs die aan method acting doen, dat de opoffering ervoor na een tijd teveel wordt en ze ofwel stoppen met acteren, ofwel terugvallen op veilige rollen die minder inzet nodig hebben. Extreme voorbeeld is Marlon Brando natuurlijk.

Pacino en De Niro zijn beide method acting acteurs (of toch geweest). Grote verschil is wel dat Pacino altijd zijn liefde voor theater is blijven houden en daar op teruggevallen is, terwijl De Niro meer lege bijrollen gaan spelen is in vooral komische films. De terugval van De Niro begon al in de jaren '90 waar enkel de films met Scorsese voor toprollen zorgde. Nadien had je enkel nog Heat en Jackie Brown die nog de moeite waren. Niet ontoevallig is het opnieuw Scorsese die hem met The Irishman opnieuw een sterke acteerprestatie heeft doen spelen.

Dan heeft Al Pacino naast de blockbusterrollen toch nog enkele mooie prestaties neergezet na de jaren '90. In mindere mate The Devil's advocate, Any given Sunday en The Insider, maar echt wel goed in oa The Merchant of Venice, Manglehorn, Danny Collins en recente The Irishman (waar ik hem beter vind dan De Niro).

kappeuter (crew films)

• 74278 berichten
  • 5917 stemmen

Robert De Niro and Al Pacino: A Big, Beautiful 50-Year Friendship | GQ

GQ schreef:

Al Pacino and Robert De Niro have spanned generations as acting royalty. And their latest, The Irishman, has the feeling of one final coronation. Here the two legends riff about Scorsese, The Godfather, and five decades of Hollywood fame.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.