- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Al Pacino of Robert De Niro?
Al Pacino of Robert De Niro?
John Milton
-
- 22576 berichten
- 12295 stemmen
Beide zijn erg goed, maar ik ga voor pacino (ja hij schreeuwt, so what?), altijd al gedaan
Filmkriebel
-
- 9436 berichten
- 4362 stemmen
Ik heb een voorkeur voor De Niro. Ik vind hem verfijnder acteren.
jim jim
-
- 24 berichten
- 18 stemmen
Het waren allebei dé acteurs van de 20e eeuw en nu lijkt het alsof ze alles maar aannemen wat ze aangeboden wordt, ik zag laats stand-up guys met Al pacino, nou het ging werkelijk waar nergens over, en Robert de Niro in silverlining book play, in een bijrolletje die iedere 60+ acteur wel kan vervullen. jammer , heel jammer
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2901 stemmen
Je bent tegenwoordig al dolblij als een Robert de Niro een bijrolletje speelt in een goede film zoals Silver Lynings Playbook, die zoals je zegt eigenlijk door elke 60+ acteur kan worden gespeeld.
Dk2008
-
- 10786 berichten
- 748 stemmen
Geen van beide maar als ik moet kiezen Robert DeNiro
Eens.
De enige reden is dat ik van DeNiro, 13 films heb gezien. Maar heb er eigenlijk een hekel aan en staat in mijn lijst van irritante acteurs. En van Pacino slechts 2 films. Helemaal een acteur om te mijden.
Leland Palmer
-
- 23766 berichten
- 4804 stemmen
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30756 berichten
- 5330 stemmen
Je ziet het wel meer bij acteurs die aan method acting doen, dat de opoffering ervoor na een tijd teveel wordt en ze ofwel stoppen met acteren, ofwel terugvallen op veilige rollen die minder inzet nodig hebben. Extreme voorbeeld is Marlon Brando natuurlijk.
Pacino en De Niro zijn beide method acting acteurs (of toch geweest). Grote verschil is wel dat Pacino altijd zijn liefde voor theater is blijven houden en daar op teruggevallen is, terwijl De Niro meer lege bijrollen gaan spelen is in vooral komische films. De terugval van De Niro begon al in de jaren '90 waar enkel de films met Scorsese voor toprollen zorgde. Nadien had je enkel nog Heat en Jackie Brown die nog de moeite waren. Niet ontoevallig is het opnieuw Scorsese die hem met The Irishman opnieuw een sterke acteerprestatie heeft doen spelen.
Dan heeft Al Pacino naast de blockbusterrollen toch nog enkele mooie prestaties neergezet na de jaren '90. In mindere mate The Devil's advocate, Any given Sunday en The Insider, maar echt wel goed in oa The Merchant of Venice, Manglehorn, Danny Collins en recente The Irishman (waar ik hem beter vind dan De Niro).
kappeuter (crew films)
-
- 74278 berichten
- 5917 stemmen
Robert De Niro and Al Pacino: A Big, Beautiful 50-Year Friendship | GQ
Al Pacino and Robert De Niro have spanned generations as acting royalty. And their latest, The Irishman, has the feeling of one final coronation. Here the two legends riff about Scorsese, The Godfather, and five decades of Hollywood fame.