• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.364 stemmen

Al Pacino of Robert De Niro?

zoeken in:

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Eergisteren heb ik weer genoten van het onbeschrijflijk goede acteerwerk van Al Pacino in Dog Day Afternoon. Er kan geen enkele twijfel over het antwoord op deze vraag zijn.

AngelTears

• 4 berichten
  • 13 stemmen

Robert De Niro natuurlijk!

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ik zie het als melk en karnemelk.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Maar welke lust je 't liefst?

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Karnemelk drink ik wel, maar gewone melk vind ik beter.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Ik zal maar niet verder vragen wie van beide acteurs je met melk vergelijkt dan

pumpking

• 442 berichten
  • 0 stemmen

Pacino met voorsprong is een persoonlijke keuze

Objectief zal dat niet veel schelen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

En waarom valt jouw subjectieve keuze op Pacino?

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1905 stemmen

Dan kies ik toch voor Robert de Niro, die vind ik iets veelzijdiger dan Al Pacino.

Al Pacino blijft altijd maar hangen in dezelfde rollen zoals gangster of rechercheur. Die rollen speelt hij vaak wel fantastisch, maar op een gegeven moment heb ik dat ook wel weer gezien, een beetje te veel van hetzelfde.

De Niro daarintegen heeft toch wat meer variatie laten zien in zijn rollen. Bovendien spreekt de manier van acteren van De Niro mij meer aan, hij komt iets "natuurlijker" en realistischer op mij over.

koseg

• 6 berichten
  • 72 stemmen

Al pacino !

Frenetic

• 203 berichten
  • 1425 stemmen

De Niro

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ik ga gewoon voor een gelijkspel. Hoewel ik wel vind dat Pacino toch net iets meer charisma heeft. Het scheelt verder weinig. Daarnaast heb ik behoorlijk veel films met DeNiro in mijn top 10 en geen 1 meer met Pacino. Heel veel zegt dat nou ook weer niet. Eerder stond Scarface er nog in.

Q&Q

• 37 berichten
  • 991 stemmen

absoluut Robert de Niro.

Als je kijkt naar alle goede films waarin hij speelt, zijn dat er toch wel wat meer, en bovendien heeft hij veelzijdigere rollen. Alleen jammer dat hij de laatste jaren een voorkeur heeft voor slechte films

Spirou

• 254 berichten
  • 0 stemmen

Robert De Niro is veelzijdiger.

Al Pacino blijft meestal hangen in zijn typetje van rechercheur of gangster terwijl Robert De Niro van alles aanpakt. Robbie heeft om die reden ook meer acteertalent dan Al.

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Al Pacino, al zijn het telkens dezelfde rolletjes, heeft toch wel een cultstatus opgebouwd met Tony Montana. Heeft ook een pak meer charisma en veel leuker om naar te kijken.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Spirou schreef:

Robert De Niro is veelzijdiger.

Al Pacino blijft meestal hangen in zijn typetje van rechercheur of gangster terwijl Robert De Niro van alles aanpakt. Robbie heeft om die reden ook meer acteertalent dan Al.

Klopt. De Niro weet van alles een succes te maken, zowel komische als serieuze rollen. Plus dat het erg natuurlijk blijft overkomen.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2629 stemmen

Ze zijn alletwee niet meer wat ze geweest zijn. Pacino blijft maar steken bij zijn eeuwige rechercheur, en De Niro zoekt de laatste jaren zijn heil bij flauwe komedies en af en toe een slappe thriller. Trouwens grappig dat deze twee acteurs heel vaak samen genoemd worden. Maargoed ik ga voor De Niro. Daar heb ik zoiezo meer van gezien, en hij is een stuk veelzijdiger.

Spirou

• 254 berichten
  • 0 stemmen

Elineloves schreef:

(quote)

Klopt. De Niro weet van alles een succes te maken, zowel komische als serieuze rollen. Plus dat het erg natuurlijk blijft overkomen.

Maar de acteur/regisseur die deze twee giganten ruimschoots overtreft is natuurlijk Clint 'Dirty Harry' Eastwood.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

...maar daar gaat het topic niet over.

Freckles

• 488 berichten
  • 544 stemmen

Geen van beide maar als ik moet kiezen Robert DeNiro

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

Veruit De Niro! Zelden zo een veelzijdige acteur gezien. In tegenstelling tot Pacino, die naast een paar geniale vertolkingen vaak dezelfde saaie rol speelt. (vooral in zijn recentere werk)

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

yeyo schreef:

Veruit De Niro! Zelden zo een veelzijdige acteur gezien. In tegenstelling tot Pacino, die naast een paar geniale vertolkingen vaak dezelfde saaie rol speelt. (vooral in zijn recentere werk)

Had het zeff niet beter kunnen zeggen!

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Al moet ik toegeven dat een non-verbale show met De Niro zalig was in Jackie Brown!

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

Net zo goed, mag dat ook?

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Robert de Niro is inderdaad wat veelzijdiger en daarom misschien wel de betere cq completere acteur echter is Al Pacino in zijn goede rollen zo ontzettend goed dat de keus erg lastig is.

Ik hou het op een gelijkspel!

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Heb nog geen enkele film gezien waarin Pacino ontgoochelt, laat staan dat hij standaard overkwam. In Scarface glunderde hij, was wel niet de moeilijkste rol om te spelen, In Carlito's Way was hij ongeveer even goed. Scent of A Woman, is dan ook weer iets helemaal anders. Het is een legendarische acteur (op Chuck na).

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

GuyB schreef:

Heb nog geen enkele film gezien waarin Pacino ontgoochelt, laat staan dat hij standaard overkwam.

Dan heb je The Recruit, S1mone, Any Given Sunday en City Hall nog niet gezien.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

In The Merchant of Venice is ie ook geniaal!

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Nee yeyo, heb die nog niet gezien. Maar dan sla ik die liever over.

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

schram101 schreef:
Robert de Niro is inderdaad wat veelzijdiger en daarom misschien wel de betere cq completere acteur echter is Al Pacino in zijn goede rollen zo ontzettend goed dat de keus erg lastig is.

Ik hou het op een gelijkspel!

Mwoah.. Robert De Niro speelt heel vaak een hufter.. Wel ontzettend goed en overtuigend en vaak op een andere manier, maar ook hij heeft voorkeurrollen. Pacino is juist een goodguy, maar in Scarface is hij dan weer een badguy(in the Godfather trouwens ook een beetje)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.