• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.890 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.855 stemmen

Miscasting

zoeken in:

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Julie Andrews in The Sound of Music. Of eerder gezegd een mis-filming

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

jassonn schreef:

Ik vond juist dat hij het erg goed speelde, had ik niet verwacht van Mr. Slater.

Vond ik niet, je hebt D. Hopper, C. Walken en G. Oldman die allemaal extreem cool zijn en dan heb je de extreem niet coole C. Slater als hoofdrol speler, dan doe je iets fout

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Macmanus schreef:

Vond ik niet, je hebt D. Hopper, C. Walken en G. Oldman die allemaal extreem cool zijn en dan heb je de extreem niet coole C. Slater als hoofdrol speler, dan doe je iets fout

Slaat echt nergens op. Het gaat er juist om dat hij als doodnormale gozer verstrikt raakt in dit wereldje vol mafkezen. Uiteraard is hij dan niet extreem-cool, dat zou nogal raar zijn.

Mister_Pink

• 632 berichten
  • 0 stemmen

Doodnormaal is hij ook niet (lift scene).

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Hij hoeft ook niet zich als een mafkees te gedragen.

Maar gewoon wat cooler ik zou persoonlijk een soort Jake Gyllenhaal (kan natuurlijk niet was toen 12 ofzo) die rol hebben laten spelen, normale jongen maar toch cool.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Tobey Maguire als Spider-Man

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Chainsaw schreef:

Meen je dat echt ? Ik vond dat hij het juist erg goed deed. Zou je kunnen uitleggen waarom je hem mis-gecast vind ?

Vind zijn acteerwerk erg eenzijdig en hij komt uitstraling tekort. Hij kan goed de lolbroek uithangen in de LOTR films maar als het op echt acteren aankomt schiet hij naar mijn mening gewoon zwaar tekort en wordt hij vanzelfsprekend keer op keer van het scherm gespeeld door zijn mede-acteurs. Brad Renfro of Tobey Maguire bijvoorbeeld had naar mijn mening veel beter de rol van Frodo kunnen spelen dan E. Wood.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Macmanus schreef:

ik zou persoonlijk een soort Jake Gyllenhaal (kan natuurlijk niet was toen 12 ofzo) die rol hebben laten spelen, normale jongen maar toch cool.

Vind Christian Slater ongelofelijk veel cooler dan Jake Gyllenhaal en denk dat weinig andere acteurs zo goed de rol van Clarence Worley hadden kunnen spelen als Christian Slater, totaal geen mis-cast dus wat mij betreft, integendeel zelfs...

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

Richard Gere in First Knight. Hij heeft geen voorkomen als ridder Lancelot. Het is net alsof hij uit een andere film komt gestapt.

Juist. Vind Richard Gere ook een totale mis-cast in bijvoorbeeld The Jackal en No Mercy. Ok, hij kan goed de faggot uithangen maar serieus een serieuze rol spelen is totaal niets voor hem.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Elijah Wood in LOTR.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ben Affleck in Pearl Harbor

Dit soort films is Affleck wel waard.

moviefreak#1 schreef:

Cameron Diaz in Gangs of New York

Nick Nolte in U-Turn

Mee eens. Vind Nick Nolte ook nogal gemiscast in Martin Scorsese's Cape Fear maar ik moet zeggen dat hij geweldig speelt in 48 Hrs.

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

Art schreef:

Tobey Maguire als Spider-Man

Ben jij wel bekend met de Spider-Man strips/tekenfilm series?

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Tobey Maguire vind ik juist de perfecte Spider-man, ik zou niet weten wie het dan zou moeten doen.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

aryan schreef:

(quote)

Ben jij wel bekend met de Spider-Man strips/tekenfilm series?

Daar ben ik bekend mee. En wat dan nog? Ik vind Tobey Maguire maar niks als Spider-Man. En wie zou dan de rol van Spidey moeten spelen? Dat zou ik zo een twee drie niet weten. Jake Gyllenhaal? Leonardo DiCaprio misschien?

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Diesel schreef:

Vind Christian Slater ongelofelijk veel cooler dan Jake Gyllenhaal en denk dat weinig andere acteurs zo goed de rol van Clarence Worley hadden kunnen spelen als Christian Slater, totaal geen mis-cast dus wat mij betreft, integendeel zelfs...

C. Slater cooler dan J. Gyllenhaal dacht het even niet, C. Slater mocht willen dat die zo cool is, ik zag Gyllenhaal bij J. Ross op BBC (briljante show trouwens) en hij liet meteen zien hoe cool hij is. (misschien weet iemand of het op internet te vinden is?)

Einde discussie dus.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dat zijn nog eens argumenten.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Macmanus schreef:

ik zag Gyllenhaal bij J. Ross op BBC (briljante show trouwens) en hij liet meteen zien hoe cool hij is. (misschien weet iemand of het op internet te vinden is?)

Einde discussie dus.

Ben nu wel zeer benieuwd naar die show!

Iemand een link??!

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

pascal83 schreef:

Clive Owen vond ik erg slecht als Arthur in King Arthur

Vind hem zo een beetje de beste Arthur tot nu toe, hij heeft bijvoorbeeld veel meer uitstraling dan Nigel Terry in Excalibur en hij is zonder twijfel geloofwaardiger dan Sean Connery in First Knight. Clive Owen speelt naar mijn mening sowieso een van de beste rollen van dit jaar, het is zeker geen makkelijke rol, aangezien hij het op moest nemen tegen goede acteurs als Stellan Skarsgård, Til Schweiger en Ioan Gruffudd...geen kattenpis dus. Sterker nog, een oscar nominatie voor Clive Owen dit jaar is vereist...

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Tom Cruise in The Last Samurai.

Die hele film is sowieso een miscast.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Matthew McConaughey en Harvey Keitel in U-571.

Die film is sowieso een grote orgie aan miscasts. Wat dacht je van Jon Bon Jovi, Bill Paxton en David Keith? ook behoorlijk fout gekozen..

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

evenals Nicole Kidman in The Peacemaker.

George Clooney is dan weer wel perfect gecast in die film.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Owen Wilson in Behind Enemy lines is een monsterlijke miscast.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

HUGH GRANT in "Sense and Sensibility"

Schoot spontaan in de lach toen hij in beeld kwam, hij lijkt regelrecht uit een komedie weggelopen. Past helemaal niet in dit kostuumdrama !

MaryCorleone

• 391 berichten
  • 282 stemmen

Badalamenti schreef:

HUGH GRANT in "Sense and Sensibility"

Schoot spontaan in de lach toen hij in beeld kwam, hij lijkt regelrecht uit een komedie weggelopen. Past helemaal niet in dit kostuumdrama !

Was inderdaad geen gezicht, in combinatie met Emma T en Alan Rickman viel Hugh Grant hier absoluut buiten de boot!

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Macmanus schreef:

C. Slater cooler dan J. Gyllenhaal dacht het even niet, C. Slater mocht willen dat die zo cool is, ik zag Gyllenhaal bij J. Ross op BBC (briljante show trouwens) en hij liet meteen zien hoe cool hij is. (misschien weet iemand of het op internet te vinden is?)

Einde discussie dus.

Hoe heet die show dan?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Weet niet of deze al genoemd is.

David Schwimmer als Capt. Sobel in Band of Brothers.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb die wel al vermeld zien staan in het topic Band of Brothers..

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Jake Gyllenhaal was misschien wel leuk geweest als Frodo ipv Wood. Hij kan in ieder geval creepy genoeg kijken .

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

James Franco had een iets betere almost-Darth Vader geweest.

En miscasting in de toekomst? Téa Leoni naast Jim Carrey zie ik totaal, maar dan écht wel totaal op geen enkele mogelijke manier lukken. :-/

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.