• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.213 series
  • 33.984 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.024 gebruikers
  • 9.372.934 stemmen

Meest onder/overschatte acteur/actrice

zoeken in:

U-96

• 11875 berichten
  • 2064 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Onderschat:

Samuel L. Jackson (waarom heeft die man nog geen oscar gewonnen?)

Absoluut niet onderschat. Hij komt hier in 9 van de 10 lijstjes 'Favoriete/beste akteurs' voor, en Oscars zeggen geen ene reet.

gemaster

• 1005 berichten
  • 2716 stemmen

Naomi Watts schreef:

Heel veel hilarische uitspraken heeft die Albert gehad. Teveel om te citeren. Hier mijn favorieten die altijd een smile op mijn gezicht brengen. Zijn gezichtsuitdrukkingen zijn GE-WEL-DIG!!

Zekers. Zo speelde hij ook erg leuk in Hot Shots Part Deux.

Overigens nog een leuke Twin Peaks kwoot:

Albert Rosenfield: Mr. Horne, I realize that your position in this fair community pretty well guarantees venality, insincerity, and a rather irritating method of expressing yourself. Stupidity, however, is not necessarily a inherent trait, therefore, please listen closely. You can have a funeral any old time. You dig a hole, you plant a coffin. I, however, cannot perform these tests next year, next month, next week or tomorrow - I must perform them now. I've got a lot of cutting and pasting to do, gentlemen, so why don't you please return to your porch rockers and resume whittling.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Absoluut de meest overschatte acteur (en de enige die een oscar heeft gekregen voor een rol die met meer verve gespeeld zou zijn door een bordkartonnen cut-out) is Russell Crowe.

Ik begrijp werkelijk niet hoe die man zoveel krediet heeft kunnen opbouwen.

E V

• 1105 berichten
  • 3048 stemmen

Russell Crowe acteert anders wel geweldig goed in 'A beautiful mind'.

Ongelofelijk dat dat de zelfde acteur is als in 'The Gladiator'.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Absoluut niet onderschat. Hij komt hier in 9 van de 10 lijstjes 'Favoriete/beste akteurs' voor, en Oscars zeggen geen ene reet.

Ik vind van wel...

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Ik vind Christian Bale onderschat. Met name zijn vertolking van Pat Bateman is geniaal te noemen. Daarnaast vind ik Tom Hanks lichtelijk overschat. Een oerdegelijke acteur, maar hij mist de veelzijdigheid die een acteur in mijn ogen groots maken.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

E V schreef:

Russell Crowe acteert anders wel geweldig goed in 'A beautiful mind'.

Ongelofelijk dat dat de zelfde acteur is als in 'The Gladiator'.

Zowel in A Beautiful Mind als in Gladiator vind ik hem matig. Zijn meest overtuigende rol die ik zag was nog die in Romper Stomper eigenlijk.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Starbright boy:

Zowel in A Beautiful Mind als in Gladiator vind ik hem matig.

Matig vind ik en groot compliment. Gladiator kan niet eens akteren worden genoemd - hij mompelt wat de teksten op, zonder enige vorm van emotie of wat dan ook. En in A Beautiful Mind doet hij inderdaad anders, maar hij kon me geen moment overtuigen. Absoluut in mijn ogen de grootste overschatting ooit.

Maar ik had dat ook jaren met Bruce Willis, tot ik hem in The Sixth Sense zag. Nog steeds vind ik zijn werk in veel eerdere films niks, maar van hem heb ik inmiddels wel gezien dat hij het kan. Misschien dat Russell dat ook nog eens doet.

Will Smith vind ik trouwens ook een geweldig irritant ventje dat als akteur in geen enkele rol kan overtuigen.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Kabukiman:

- Russell Crowe in Romper Stomper

- Will Smith in Six Degrees of Separation

.. het is niettemin inderdaad even zoeken en ik deel je (lichte) afkeer van deze supersterren. Ze hebben nog een lange weg te gaan voor ze me net zo in mening zullen doen omslaan als een inmiddels volledig gerespecteerde Jim Carrey.

Een greep uit verder overgewaardeerd: Richard Gere (met kop en schouders), Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones, Jennifer Lopez.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Russell Crowe in Romper Stomper

- Will Smith in Six Degrees of Separation

toch een beetje mage in een toch redelijk omvangrijk euvre, hoor!!

Maar ik zal eens proberen ernaar te kijken. Uiteindelijk is het me met Bruce ook gelukt!

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Over ie nou wel kan acteren of niet, Russell Crowe kan ik gewoon niet waarderen. Die man irriteert me mateloos! (Deze opmerking hoort misschien thuis in een ander forum trouwens.... )

Ik vind hem trouwens ook overschat... A Beautiful Mind vond ik vooral goed vanwege Paul Bettany, maar dat terzijde.

Nog een paar uit de categorie overschat:

* Juliette Lewis

* Renee Zellweger

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Hoe kon ik 'r in eerste instantie vergeten. Overschat: Kate Hudson! Mama Goldie Hawn ook trouwens, 't zal wel in de genen zitten.

Justice4All

• 2152 berichten
  • 457 stemmen

Meest "over-paid" acteurtje was Macaulay Culkin met zijn 5 mijloen $ per film voor Home Alone 2.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Absoluut waar, maar Culkin kan inmiddels écht niet meer als overgewaardéérd gezien worden, is er iemand die na zijn eerste succesvolle film méér volledig de grond in gebashed is?

Devastation HCT

• 405 berichten
  • 1414 stemmen

Dan moet hij maar niet overstappen op "columbiaanse verkoudheid".

Zelf vind ik Josh Hartnett erg overschat. Hij kan absoluut niet acteren en werkt op mijn zenuwen als ik van goede films, zoals Black Hawk Down of The Virgin Suicides probeer te genieten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hartnett overschat? Naar mijn weten staat hij niet bekend als een goed acteur.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Hartnett overschat? Naar mijn weten staat hij niet bekend als een goed acteur.

Sommige mensen zijn al overschat als ze, als is het maar op EEN plek, als "acteur" te boek staan

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

HerrieM

• 136 berichten
  • 86 stemmen

Justice4All schreef:

Meest "over-paid" acteurtje was Macaulay Culkin met zijn 5 mijloen $ per film voor Home Alone 2.

5 miljoen Per Home alone 2. Zijn hier nog meer films van dan.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Bij de videotheek hier in de buurt liggen alleen al drie kopiën dus wereldwijd gezien is hij aardig binnen.

Devastation HCT

• 405 berichten
  • 1414 stemmen

Kabukiman schreef:

(quote)

Sommige mensen zijn al overschat als ze, als is het maar op EEN plek, als "acteur" te boek staan

Jij snapt het

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Sean Connery is onderwaardeerd. Zo'n carriere met sterke rollen in oa Hunt for Red October, The Rock, Name of the Rose, Indiana Jones, ... en toch maar 1 oscar als bijrol in The Untouchables. En dat terwijl een film soms kan overeind blijven omdat Sean Connery meespeelt (LXG, Rising Sun, ...) Je kan hem in het rijtje zetten bij Hitchcock, Chaplin & Scorsese die men blijkbaar in Oscarland niet kent.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Niet mee eens. Connery is geen veelzijdige acteur en kan maar 1 soort rol spelen en dat is de wijze, oude man. Ook dat doet hij echter niet altijd even goed. Naar mijn mening geen bijzondere acteur die Connery..

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Niet mee eens. Zo heeft hij rollen gespeeld die je je moeilijk kan voorstellen met een andere acteur. En je kan ook niet al z'n rollen over een kam scheren. Captain Marko, John Mason, James Bond en Dr. Campbell zijn toch grote verschillen. Connery blijft één van men favoriete acteurs.

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Lance Henriksen is volgens mij ook ondergewaardeerd. Nu krijgt hij eindelijk nominaties (nog niet eens gewonnen) voor z'n rol in de serie Millennium. Nochtans heeft hij toch al z'n best gedaan in films als Terminator, Aliens, Man's best friend. Hij speelt verder dan wel mee in vooral B-films of onbelangrijke sequels, maar een slechte acteur is het zeker niet.

knowledge

• 178 berichten
  • 0 stemmen

onderschat : Chris Cooper , Phillip Seymour Hoffman , william H. Macy

overschat : Keanu Reeves , Renee " weegschaal "Zellweger , Charlize Theron

sju

• 537 berichten
  • 2445 stemmen

Gelukkig zie ik haar vaak staan bij 'overschat': Renee Zellweger. persoonlijk vind ik Julia Roberts ook niet fantastisch...

XxXDEPPFANXxX

• 180 berichten
  • 148 stemmen

Orlando Bloom en Rene Zelwegger die worden echt heel erg overschat!

Sexy Lee Ryan

• 203 berichten
  • 0 stemmen

XxXDEPPFANXxX schreef:

Orlando Bloom en Rene Zelwegger die worden echt heel erg overschat!

Mr White

• 3 berichten
  • 4 stemmen

brad pitt

I think he's the most over-rated human being since Judas Iscariot won the AD31 Best Disciple Competition. :d

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.