- Home
- Cast & crew
- Benoît Debie
Reacties
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Meneer Debie had nog geen eigen topic en als één van mijn persoonlijke highlights in de hedendaagse filmwereld kon dit niet uitblijven. Wat mij betreft de meest briljante cinematograaf in de filmwereld. De vaste man van o.a. Du Welz en Noé en nu aan boord bij Harmony Korine. Daarnaast heeft ie nog meer indrukwekkend werk verricht met werkjes als o.a. Innocence. Steeds nadrukkelijker te vinden in Amerikaans werk waar ie volgens eigen zeggen bij Korine totale creatieve vrijheid heeft gevonden. Ook in de fotografie, commercial wereld en Music Video wereld heeft ie de wereld al versteld doen staan.
Beter kan je het niet samenvatten:
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook tussen de films door houdt Debie zich goed bezig met zijn obsessie voor fotografie. Met de castleden af en toe als slachtoffer.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Enige contributie in de musicvideo scene tot nu toe maar wat voor één. Op afstand de sterkste clip die ik gezien heb. De expliciteit, de bevreemdende freakiness, de hypnotiserende shots en 30 Seconds to mars zelfs cool weten te maken. Nuff said
. Heel de clip is briljant maar dat einde. Wow!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En het voorlopige Debie materiaal voor Spring Breakers. Cinematografie en het vrouwelijk fysiek. Een mooiere combinatie is er niet. Debie lijkt me gemaakt voor wat Korine cinema de Puttanesca noemt. Dit moet Debie's magnum opus worden, en de voortekenen zijn heel goed. Oogstrelende shots.

kos
-
- 45789 berichten
- 7687 stemmen
cinema de Puttanesca
. nou ja zeg.
Ziet er verder wel lekker uit die high school chicks in bikini.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat hoor ik nou kos, sta je op het punt Korine een tweede kans te geven
.
kos
-
- 45789 berichten
- 7687 stemmen
Oh, ik verwacht er als film niet heel veel van, maar ik zal hem zeker gaan zien hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mooi. Zag dat je in andere threads van de films van Korine zo standvastig was dat ie geen tweede kans verdiende 
kos
-
- 45789 berichten
- 7687 stemmen
Ik ga er van uit dat ie niet zo'n gigantisch prutswerk aflevert als Gummo. Dat zou echt een ongekende fail zijn met zulke exposure.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Exposure heeft ie wat onderschat, geeft ie ook toe maar het zal gelukkig niet zo gek worden als met Gummo en Julien-Donkey. Daar toonde hij zijn premise maar ook niet meer dan dat idd. Zag er ook allemaal erg vuil uit, dat zal nu niet het geval zijn met dit team.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar een 'tease' maar ik zeg het maar: magnum opus for Debie!
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
begin klinkt al goed. Beter dan verwacht eigenlijk. Als de rest van de film ook zo in die richting gaat zou ik wel een poginkje willen wagen.
DwarreI
-
- 1169 berichten
- 1307 stemmen
Niks anders dan hulde voor Benoît Debie van mijn kant, zijn compositie, kadrering, cameravoering, licht- en kleurgebruik zorgen voor een surrealistische / hallucinante kijkervaring.
Naomi Watts heb je ook de shortfilm Passage van Shekhar Kapur gezien? Hier heeft Debie ook de cinematografie voor gedaan.
Hier te zien: PASSAGE - ShortFilm by Shekhar Kapur on Vimeo
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die kende ik nog niet van Debie. Tof. Bedankt voor de gouden tip Dwarrel.
Hansjepansje
-
- 241 berichten
- 685 stemmen
Geen idee of het bij jullie in Nederland ook in de winkel ligt, maar in de Focus Knack (speciale bijlage bij Knack) van deze week (20 maart, nr.12) staat een vrij groot interview met Benoit Debie (en een beetje Harmony Korine). Als voorbeelden noemt hij Roger Deakins, Rodriego Prieto en Emmanuel Lubezki. Children Of Men vond hij een meesterwerk en hij vertrekt binnenkort naar Detroit om mee te werken aan het regiedebuut van Ryan Gosling.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bedankt voor de tip, ik ga er eens achteraan. Grappig dat Deakins een voorbeeld is, hebben wel wat gestileerde draagvlakken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Debie dus ook aan het cinematografische roer van Harmony Korine's titelloze next level revenge thriller. Goed nieuws.
Het laatste nieuws

Bruce Springsteen-biopic 'Deliver Me From Nowhere' nu al te zien op Disney+

Spaanse film 'Nowhere' is één van de meest gestreamde niet-Engelstalige Netflix-films ooit

Ook deze vijf cultfilms kijk je vanaf nu gratis op PlexTV