menu

Film / Spoilers / Ander einde The Shawshank Redemption (1994)

zoeken in:
film_kaza schreef:
Shawshank Redemption's nr. 1 positie is bekend, maar als alle MM gebruikers op 1 film mogen stemmen die volgens hun de beste film ooit is dan zal The Shawshank Redemption niet op 1 eindige. Dat weet ik zeker!

Nee dan wordt hij tweede. Kijk maar!

Reinbo
The One Ring schreef:
Nee dan wordt hij tweede. Kijk maar!

Nee hoor, dat lijstje is gebaseerd op de top 10's van alle users.

BoordAppel schreef:
Maar goed dat Stephen King verstand heeft van verhalen schrijven.

*denkt aan het einde van de miniserie van The Shining*

*Denkt sowieso aan de verhalen van Steven King*

Jij hebt humor

Ik weet het.

Overigens kan King dan weer absoluut geen screenplays schrijven, daarmee verneukt hij altijd zijn eigen boeken.

Nee absoluut geen ander einde van deze film, zou ook niet weten wat je dan voor einde moet maken, beter als dit einde wat The Shawshank Redemption nu heeft kan toch bijna niet.
Perfect.

Vind dit einde toch net wat te zoetsappig, zou beter zijn als Red dan níet vrij was gekomen ofzo

Dat mag toch in een spoilertopic?

Dat is de bedoeling van zo een topic.

ja idd stom

gideonvdb
bij een ander eind zou die nooit zo hoog hebben gestaan.

Nee, dat is zeker waar, maar ik had persoonlijk liever een ander einde gezien, alhoewel ik het vroeger een erg mooi einde vond.

Wat ik niet goed begrijp op het einde van de film :
Er is een tunnel van zeker 4 meter rechts van zijn cel. Freeman zit in de cel links van hem. Hoe kan dit nu ? Normaal zijn er toch cellen links en rechts, zodoende kon hij nooit ontsnappen.

Hij zat op de hoek, waardoor er geen cel meer naast hem zat...

gotti schreef:
Hij zat op de hoek, waardoor er geen cel meer naast hem zat...

Dan heeft hij veel geluk gehad.

thomzi50 schreef:
Nee, dat is zeker waar, maar ik had persoonlijk liever een ander einde gezien, alhoewel ik het vroeger een erg mooi einde vond.

En tegenwoordig dan?

Mescaline (moderator)
lucdecoster schreef:
(quote)

Dan heeft hij veel geluk gehad.

Misschien geluk.. maar zeker niet onmogelijk..
Hoorde dat er een gevangende op precies de zelfde manier is ontsnapt..
Ander einde..? nee vind een goed einde wel bij deze film passen.. de film is in die 2 uur al zwaar genoeg..

Pastichio Rocker
Toch wel grappig hoe hij die tunnel zo mooi rond had gekregen. En hoe hij die poster weer aan de muur had bevestigd nadat hij door die tunnel was gekropen.

Pastichio Rocker schreef:
Toch wel grappig hoe hij die tunnel zo mooi rond had gekregen. En hoe hij die poster weer aan de muur had bevestigd nadat hij door die tunnel was gekropen.

Beetje late reactie, maar zo gek is dat niet; als je een poster aan de bovenkant goed vastplakt kun je hem heel makkelijk "dichtklappen".

deze film, is zeker een terechte nummer 1. het einde is echt goed, vooral omdat morgan freeman (Red) daarbij blijft praten over wat hij gaat doen en hoe hij zich voelt. zijn stem is echt geweldig voor dat soort scenés, steengoed!!

hoe het verhaal eindigt is gewoon mooi en niet onlogisch, je kan na zo'n lange gevangenisstraf niet in een drukke moderne samenleving terugkeren.

Pastichio Rocker
Drezic schreef:
(quote)

Beetje late reactie, maar zo gek is dat niet; als je een poster aan de bovenkant goed vastplakt kun je hem heel makkelijk "dichtklappen".

Um, nee, want hij kan zich niet omdraaien in die krappe tunnel van 'em, en al helemaal niet netjes de puntjes van de poster weer aan de muur bevestigen.

AC/DC

Daar zat ik ook al aan te denken!

(quote)

Um, nee, want hij kan zich niet omdraaien in die krappe tunnel van 'em, en al helemaal niet netjes de puntjes van de poster weer aan de muur bevestigen.

Als je poster alleen aan de bovenkant vastmaakt valt die vanzelf weer dicht, dus dan hoef je je niet eens om te draaien en de puntjes te bevestigen

Culinair B schreef:
(quote)

Als je poster alleen aan de bovenkant vastmaakt valt die vanzelf weer dicht, dus dan hoef je je niet eens om te draaien en de puntjes te bevestigen

Inderdaad.

Pastichio Rocker
Maar de poster zat vast aan alle 4 de hoeken, ra ra...

Daar dacht ik gister ook al aan. Ik dacht dat ie dan alleen vast zou zitten aan de bovenkant. Het einde van SSR is magnifiek.

kramersietse
Haha zo hep iedere film wel een foutje, zelfs de stinkengoeie!

Toen ik destijds SSR voor de eerste keer keek, kon ik me niet voorstellen tot het einde toe dat het positief zou eindigen. Gezien de opbouw van de film had ik verwacht dat het nooit helemaal goed kon komen. Ik kan me nog herinneren dat ik de laatste seconde met een snik uit ademende; het perfecte einde. 6 sterren

Ik vind dit een heerlijk einde.
Mooi en sentimenteel.
Past ook wel bij de figuur Andy omdat zo uit te stippelen, met die verstopte brief.
Het goede einde staat toch mooi in contrast met het onrecht dat Andy is overkomen.

Dus Andy had die brief na zijn ontsnapping onder die steen gelegd, maar het wel al van tevoren bedacht?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:26 uur

geplaatst: vandaag om 14:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.